Plixzard Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Jeg har nå kjøpt meg en dell inspiron 1300. Det jeg lurer på er om det er mulig og fjerne alt av det som er installert fra fabrikk. Vil at den skal være helt tom. Noe tips? Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) mmm, ja. <hvis du tenker på programmer. Min datamaskin->kontrollpanel->legg til eller fjern programmer-> også tar du vekk det du ikke vil ha. Eller mener du komponentene inni? Endret 4. desember 2005 av xclusive_danny Lenke til kommentar
Plixzard Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 okei, men jeg tenker på hele oppsettet. Alt fra maskinen starter. Jeg vil total fjerme alt som har med dell og gjøre fra maskinen. Skal installere på nytt og på engelsk. Da kan ikke det som er ifra dell ligge i hardware være der. håper det ble litt tydligere. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Det er bare å repartisjonere disken (ligger vanligvis en skjult restorepartisjon) og installere på nytt. Gjorde nettopp dette, men nå finner jeg ikke driver til multimediaknappene. Vær sikker på at du har alle drivere først ... Endret 4. desember 2005 av RulleRimfrost Lenke til kommentar
Plixzard Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Takk. det skal jeg prøve. Kan jeg spørre hvorfor du skulle få fjernet alt som lå på maskinen? installerte du alt på nytt og uten og ha noe igjen fra dell? Lenke til kommentar
Plixzard Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Jeg har prøvd og bytte harddisk men likevel kommer alt dell som er fra fabrikk. Da ligger det nok i bios. Hvordan kan jeg få fjernet hele biosen? Skal ha vekk alt som er dell som ligger på maskinen og som er norsk. Skal total fjerne ALT. skal starte fra bunnen av uten noen hindringer til og installere på engelsk. Hvordan kan dette la seg gjøre? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Min var en Toshiba sattelite med defekt hd. Jeg måtte sperre deler av disken som var ødelagt og la inn XP pro engelsk. Prøvde en annen haddisk, men bios ville ikke kjenne den igjen. Uansett, om du legger inn ren Windows følger det ikke automatisk med noe fra Dell (om du holder deg unna restoredisken til Dell). Bios er fra Phoenix eller lignende, og tilasset Dell's hovedkort. Drivere til spesielle funksjoner er også kun til den plattformen, og gjerne med Dell branding. Uten dette mister maskinen funksjonalitet som kan være viktig. Ville beholdt dette ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå