Gå til innhold

Kabler til tv (xbox 360)

lars91

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal garantert kjøpe Xbox 360 (har forhondsbestilt men får den ikke før den 16. desember).

Jeg lurer på hva slags kabler jeg trenger for å få best kvalitet den en LG 42PX3RVB-ZA. (bildet er av tilkoblingsmulighetene bak på tvn.

Gir HDMI bra kvalitet og funker det på denne tvn?

som du sikkert skjønner er jeg ikke helt inne i dette så hvis du kunne tenke deg å hjelpe meg så hadde det vert kjempeflott.

PS!! Hva slags kabel er det som følger med Xbox 360 Premium?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha googlet litt ser jeg at tv'en din ikke har HD oppløsning men SD (852x480) Du kan derfor bruke HD kabelen som følger med Premium pakken, men kan kún bruke 480p og ikke 720p. HD kabelen kan overføre et SD signal, og dette stilles inn via en bryter på selve kabelen.

Kvalitetsmessig vil en nok miste en del detaljer i forhold til HD oppløsning (720p), men en plasmaskjerm med SD oppløsning tipper jeg vil gi litt bedre kontrast enn en LCD skjerm selv om den vil ha HD. HDMI utgang finnes det ikke på 360'en. (Husk å sette XBOX'en til å sende PAL signal (60 hz) )

Lenke til kommentar

Du kan fint bruke den komponentkabele som er med i premium-pakken.

HDMi/DVI er en kabel som ikke er kommet enda, men ryktes kommet til 360 på nyåret.

Ellers har du jo også muligheten for å bruke en VGA-kabel til 360 og tv-en din, men ser ikke poeng i å legge penger i den så lenge komponentinngangen på tv-en din er ledig og du får en slik komponentkabel med i pakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...