Gå til innhold

Batteri til 350D - Orginalt eller uorginalt?

Anbefalte innlegg

Finnes det uorginale batterier som er like bra eller bedre sammenlignet med orginale? Vet at Hahnel skal være bra, men vet ikke hvor bra.

Har f.eks kommet over disse tre alternativene.

Hahnel 650mAh til 545kr (fotobutikk)

Hahnel 720mAh til 580kr (fotobutikk)

Canon 720mAh NB-2LH til 590kr (nettbutikk) (ingen frakt)

Hahnel batteriene burde være mulig å finne enda billigere i nettbutikk!!?

Har også sett uorginalt til $20 + shipping fra USA, men da av ukjent merke :thumbdown:

Hvor får man da billig orginalt og/eller hvor får man billigere bra/bedre uorginalt?

...eller blir alt dette flisespikking når jeg kan få orginalt til 590kr? :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fotokritik.dk har samme debat været oppe. jeg har 2 forsellige slags, hvor et har mindre mAh en org batteri, og 3 har mere. alle går fint til "normal" optik, men det mindste kan ikke rigtigt klare Sgma 80-400 OS - men det er nok også noget af det mest strømslugende man kan finde.

Dem fra www.akkuinternational.de klarer det fint :thumbup: og billigt

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar

Har sett at rimeligste alternativ i butikk her i Trondheim selger originalt Canon batteri til akkurat under 500. Har sett litt på diverse uoriginale batterier som er å få tak i på nett som frister med bedre kapasitet, men er ikke blitt overbevist da disse ikke gir samme spenning som org.bat.

Lenke til kommentar

Du har ikke vurdert å kjøpe batteriene på ebay? Jeg har nylig kjøpt ett origialt Nikon EN-EL3a for 258,- kroner inkludert frakt fra Hong Kong. Japan Photo skal ha 500,- kroner for GP-batteri. Har også kjøpt ett Hoya HMC Super 67mm UV(0) filter for 234,- kroner. Japan Photo skal ha 600 kroner. Så det er absolutt penger å spare! ;)

Jeg har handlet fra hksupplies.com på ebay. Begge varene kom nøyaktig 7 kalenderdager etter at de ble kjøpt på ebay.

Lenke til kommentar
Du har ikke vurdert å kjøpe batteriene på ebay? Jeg har nylig kjøpt ett origialt Nikon EN-EL3a for 258,- kroner inkludert frakt fra Hong Kong. Japan Photo skal ha 500,- kroner for GP-batteri. Har også kjøpt ett Hoya HMC Super 67mm UV(0) filter for 234,- kroner. Japan Photo skal ha 600 kroner. Så det er absolutt penger å spare! ;)

Jeg har handlet fra hksupplies.com på ebay. Begge varene kom nøyaktig 7 kalenderdager etter at de ble kjøpt på ebay.

5252622[/snapback]

Takk for tips! Hvordan viste du at jeg også var på jakt etter filter :wee:

Lenke til kommentar
Jeg har handlet uoriginalt batteri til mitt 300D hos Sterrlingtek.com. Kostet langt under 200, så tollvesenet giddet ikke bry seg. Tok mer enn en uke, men det var verdt ventingen. Batteriet funket utmerket!

5252693[/snapback]

Samme her.

Batteri til 350D kostet 14,90 dollar. Holder like lenge som originalt.

Har i tillegg to ekstra batterier til mitt gamle Ixus 400 kamera, begge uoriginale fra Sterlingtek.

Siste kostet vel 9 dollar tror jeg. Helt fantastiske priser.

Levering gikk i alle tilfellene på ca én uke, rett i postkassa og totalpris LANGT under tollgrensa på 200kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...