Gå til innhold

Er det verd det? xp2500 vs. pentium m 1.8

Expertgutt

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har fått tilbud fra en kamerat å kjøpe hans brukte Aopen i855GMEm-LFS og Pentium M 745 (400fsb) for en rimelig penge.

I dag har jeg følgende:

Amd xp2500+ @ xp3200

Asus a7n8x Deluxe

Sapphire 9600pro 128mb

2x 512 ram (husker ikke type)

Vil jeg merke mye forskjell i ytelse? Har tenkt å bytte ut skjermkortet til et 6600gt hvis mitt gamle er håpløst. Hva syntes dere? Er det verdt å bruke et par tusen på det nye oppsettet med skjermkort?

Håper på svar :)

Endret av Expertgutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg ville DEFINITIVT ikke gjordt det. Uansett klokking, eller ikke. I følge denne testen så yter Pentium M 745 litt bedre enn Athlon64 2800+ Newcastle.

I følge denne her CPU "samenlignings verktøy" fra Toms Hradware så yter Athlon 64 2800+ bedre i noen tester og dårliger i noen tester enn AthlonXP 3200.

Jeg syns ikke det er verd prisen UANSETT. For 17-1800kr. får du Opteron 146+ASRock 939 DUAL-SATA2. Opteron 146 kan ganske lett overklokkes til 2600-3000MHz og da spiser den Pentium M til frokost.

Selv om det blir nesten gratis oppgradering når du får solgt de komponentene du har, men jeg ville heler brukt pengene på Opteron + 939 HK.

Kjøp deg ny skjermkort, du. Med den ASRock HK kan du bruke både AGP og PCI-E skjermkort.

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...