Gå til innhold

Hovedkortet passer ikke til kabinettet!

Anbefalte innlegg

Litt krise...

Kjøpte både hovedkort og kabinett i dag på Datakjeden, Stovner. Det sto veldig lite om dette kabinettet annet enn tittelen så jeg kunne ikke vite hva det sto for. Jeg så det var rimelig og spurte han på butikken. Han sa det var det kabinettet de solgte mest av og anbefalte det.

Kabinettet det gjelder er dette:

RedPrescott Midi tower, 350W

(og det er alt som står hos Datakjeden)

Hovedkortet det gjelder er dette:

Asus P4P800 SE

Betyr det at jeg må ha et kabinett med ATX da?. Nå står det ATX på strømforsyneren på kabinettet, men det er vel ikke nok da?

En annen ting som mangler er dør. Det vil jeg gjerne ha.

Hva med dette? Cooler Master Cavalier 3 Kabinett Sort Aluminium (Uten Strømforsyning)

Har det dør og jeg antar det vil passe til hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, kanskje..

Men ikke dette! Jeg ser det nå på bildet på

http://www.hardcoreware.net/reviews/review-226-2.htm

Det er akkurat de samme inngangene bak som på det jeg har. De tre lydportene er vertikale (i motsetning til horisontale på mitt hovedkort) samt en rekke andre ting som ikke stemmer helt.

Altså spør jeg;

hvilket kabinett passer til dette hovedkortet

Asus P4P800 SE ?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124228&cks=PLC

...og igjen, gjerne et kabinett med dør.

Lenke til kommentar

Man kan vel si det sånn at så lenge kabinettet er stort nok, så passer hovedkortet ditt! Og det passer helt fint inn i Cooler Master Cavalier 1. Jeg har CM Cavalier 3, og det er helt identisk bortsett fra at det har et VU-meter i front. Hovedkortet mitt er også ATX.

Endret av _Ferrari_
Lenke til kommentar

Det var nok det I/O shield-greiene..

ante ikke at det var meninga det der skulle byttes på! Takk for hjelp.

Eneste problemet nå er å finne ut av hvor alle ledningene skal plugges i. Hvordan vet jeg hvor alle ledningene fra frontpanelet skal i? Står ikke noe i manualen nøyaktig hvor de skal i...

Lenke til kommentar
Har manual, men det står bare "plugg i LED-kontaktene der de skal være" eller noe i den dur.

5253245[/snapback]

I manualen til HK SKAL det stå en oversikt over hvor sånne kabler skal kobles på HK. Ledningen er helt sikkert merket med noe, og det bør stå hvor disse skal kobles i manualen til HK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...