Gå til innhold

Kabinett prosjekt. (stillhet)

ebernts

Anbefalte innlegg

Har en forferdelig bråkete pc, tro kabinettet står for mye av støyen, for når alle komponentene i PC-en står fritt, bråker det svert lite. Vil derfor forsøke å bygge et i tre. (tre siden det for meg blir svert bilig og enklere enn stål)

Har tenkt å la kabinettet ligge horisontalt og å forsegle kabinettet slik at luften kun kommer inn og dras ut fra hvert sitt hull. Jeg lurer på om dette er lurt? og om det vil være lurt å prøve å styre luftstrømmene inne i PC-en slik at det glir jevnt over de komponentene som produserer varme, altså fjerne noe av det åpne rommet i PC-en som ikke brukes til noe?

tenker også på å legge en tykk slange fra "frisk luften" utenfor PC-en og til CPUen.

Hovedsaken er at det blir mindre bråk, minimale kostnader og at ingen av delene i PC-en streiker pågrunn av varme.

Takker på forhold alle som kommer med innspill rundt dette. :)

har lagt med et tversnit over hvordan jeg tenker det skal være.

untitled.bmp

Endret av ebernts
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ekke noe ekspert på om den tegningen din vil blir bra eller ikke, men jeg har et forslag.

Antec P180 sin oppbyggning virker veldig effektivt. Skal selv gå til anskaffelse av et slikt over nyttår.

Det fungerer slik at kabinettet er delt i to, i bunnen er PSU og HDD for seg selv og i toppen er resten.

Litt dårlig forklart men se på denne siden i HW.no sin anmeldelse av kabinettet:

http://www.hardware.no/tester/kabinett/antec_p180/17831/4

Virker som et bra oppsett, kanskje du kan gjøre noen modifikasjoner til det som å minske HK rommet og bare ha en vifte der.

Litt interessant det der og bygge kabinett selv, post her med bilder hvis du har gjort noe da :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...