Gå til innhold

Coolpix 885 eller Hp 812?


Anbefalte innlegg

Har et Hp 812 4Mp-kamera, men er ikke fornøyd med det. Hvis man monterer kameraet på stativ, så tar det veldig bra bilder, men ellers så blir de fort uklare, selv om alt av instillinger står på auto.

En kamerat av meg har Nikon Coolpix 880 og er veldig fornøyd med det. Har testet det og syntes at det var meget bra. Fant at Mpx as selger Coolpix 885 til ca 5000kr, altså omtrent samme som det HP 812 koster.

 

Så er spørsmålet: vil det være værdt å bytte kamera?

 

Hp kameraet har effektivt 3,9Mp og Coolpix har 3,2Mp noe jeg tvilsomt merker forskjell på. Coolpix klarer ca 80-100 bilder tatt m/blitz og lcd skjerm på, før batteriet må lades, mens mitt Hp kamera klarer ca 15-25 bilder... :sad:

 

Noen gode forslag? Evt til andre kamera i samme prisklasse. Må være minimum 3Mp... :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HP er kjent for å lage billige og dårlige kameraer. Nikon Coolpix 885 er ett veldig bra og lite kamera og er nok ett par hakk vassere. Tror også Nikon kommer med noen nye modeller nå i høst. Hva med å vente til disse kommer ut?

 

Eller hva med casio sine 2 nye modeller:

Casio QV-R3/Casio QV-R4 med 3 og 4 Megapixel oppløsning.

 

Ser at du får begge kameraene til under 5 tusen på http://www.officeshop.no/

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke at man skal generalisere, og si at Nikon er bedre enn HP.

 

Det er riktig, og det kan jeg bekrefte, at HP har noen kamera med lite oppløsning, som har en svært uheldig komprimeringsalgoritme (svært lik Samsung) som gjør kamera nærmest ubrukbart til fotografering.

 

Men å påstå at at HPs større kamera ikke er brukbare, er kanskje å gå for langt?

Innspill - hvem har erfaring?

 

_________________

skarsk

 

 

[ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-09-05 20:48 ]

Lenke til kommentar

Vi har testet HP 812. Man kan gjøre bedre kjøp enn dette.

 

Jeg har aldri prøvd Coolpix 885. Men dette er et gammelt kamera.

 

Jeg ville ventet på Coolpix 4300, eller vurdert andre kameraer. I denne prisklassen/størrelsen vil jeg anta at Olympus C-4000 vil være blant de bedre kjøpene (jeg har aldri prøvd kameraet).

 

MLW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...