Klorin Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 NextGenTel akkurat nå: Pinging adelaide.battlefield.no [81.166.125.5] with 32 b Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=42ms TTL=57 Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=37ms TTL=57 Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=51ms TTL=57 Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=40ms TTL=57 Ping statistics for 81.166.125.5: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 37ms, Maximum = 51ms, Average = 42ms Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 SHDSL på Songs linjer. Pinging adelaide.battlefield.no [81.166.125.5] with 32 bytes of data: Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=14ms TTL=58 Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=12ms TTL=58 Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=13ms TTL=58 Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=11ms TTL=58 Ping statistics for 81.166.125.5: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 11ms, Maximum = 14ms, Average = 12ms Men nå gjør vi vel Telenor-kundene deppa. Lenke til kommentar
spurv Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Telenor: Minimum = 84ms, Maximum = 95ms, Average = 90ms Mot den adelaide.battlefield.no serveren. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Dette virker faktisk så seriøst at Telenor virkelig burde komme med en forklaring, en kort melding at problemene i finnmark og troms er fikset holder ikke.. Jeg bor i nordland og flere her bor nok også sør for meg og har problemer... Denne gangen holder det ikke med at alt er i orden med linja di.... Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Du har helt rett, Dre@m_Lord. Dersom kundeservice hos Telenor ikke kan gi noe fyllestgivende svar og en forklaring i løpet av denne uken, kommer i all fall en (alt for?) trofast Telenor-kunde til å skifte IP i god tid før julen ringer 2005 inn... Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Har akkurat samme problemet her. Har vel vart i nærmere 2 uker nå. Linja hopper opp og ned som den vil og yter aldri på samme nivå som tidligere. Er egentlig ganske lei av dette, og håper Telenor snart gjør noe med saken. Lenke til kommentar
henny Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Har samme problem, da min ISP er koplet til Telenor. Med tracert fant jeg at det var ett ledd i telenor nodene som virkelig la til ms, kanskje 50ms eller mer. Vel, iallfall veldig ustabilt og uregelmessig. Og problemene starter sånn på ettermiddagen mens det etter midnatt blir bare igjen. Lenke til kommentar
WD- Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Fant detta på battlefield.nos forum, under "HØY PING", skrevet for under en time siden. Hvis du spiller fra nord-norge er det en feil på linja som har vart i flere dager. De setter teknikere på saken imorra... 5252402[/snapback] http://www.battlefield.no/forum/index.php?showtopic=52654 Først i morra? Endret 4. desember 2005 av WD Lenke til kommentar
Battone Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Så kommer denne i neste post... (Kawit @ 4 Dec 2005, 22:39)Hvis du spiller fra nord-norge er det en feil på linja som har vart i flere dager. De setter teknikere på saken imorra... ******* Men jeg bor på vestlandet Jeg fikk forresten dette fine brevet i posten22. november: Viktig melding om arbeid i ADSL-sentralen I løpet av de neste par ukene vil telenor utføre arbeid i den adsl-sentralen du er tilknyttet. det er viktig at du i denne perioden lar ditt modem stå påslått til enhver tid. I utgangspunktet skal du ikke merke noe til arbeidet som gjøres. Hvis du likevel opplever problemer med din ADSL-forbindelse, ber vi deg gjøre følgende: 1) Slå av ADSL-modemet i 3 min før du slår det på igjen 2) Start datamaskinen på nytt Om dette ikke løser problemet kan du kontakte os på telefon 05000. I talemenyenvelger du"internett". På denne måten kan vi hjelpe deg så raskt som mulig. Vi beklager ubeleiligheten dette medfører for deg Punkt 1, ubeleilighetene har vart en stund nå og nei, skru av modemet er ikke et magisk triks, har aldri opplevd at det funker for det om det kan funke i kanskje 1 av 1000 tilfeller... Og jeg har gitt opp 05000, får aldri hjelp med det jeg trenger, men dem er hyggelige, det skal dem ha, ringer meg opp senere for å høre om jeg har fått den hjelpen jeg ønsket... Og klarer ikke å fullføre skjemaet hos kundeservice, stopper opp akkurat når jeg skal skrive navn , adresse etc... kanskje noen kunne sjekke det? Lenke til kommentar
WD- Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Vi fikk også brev om arbeid i ADSL sentralen etc... Prøvde å skru av modemet tidligere i dag, uten nytte; fant fort ut at problemet ikke var her i huset. Såg den posten om samme problem på vestlandet, ja Men for i kveld ser det ut til at pingen gradvis har kommet tilbake på fornuftig nivå. Men hvor lenge det varer.... Vel, kan iallfall spille igjen. ... Pinging adelaide.battlefield.no [81.166.125.5] with 32 bytes of data: Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=42ms TTL=56 Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=48ms TTL=56 Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=46ms TTL=56 Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=45ms TTL=56 Ping statistics for 81.166.125.5: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 42ms, Maximum = 48ms, Average = 45ms Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Og litt påfallende at denne meldingen bli lagt ut av Telenor på en søndagskveld: http://www.online.no/kundeservice/driftsme...eil_rettet.html Kan jo tyde på at det er noen i selskapet som følger med på diverse fora... Og som ved et trylleslag; når klokken passerer 23:00 er hastigheten tilbake på normalt nivå. Lenke til kommentar
RocketArena Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Da er min ping også normal. Pinger Quake4 servere Får ikke helt den hastigheten jeg skal ha enda, men dette er iallefall et steg på veien. Nedlastingshastighet: 5 476 kbit/s Opplastingshastighet: 486 kbit/s Fra Tromsø, 9100 Lenke til kommentar
henny Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Tok en tracert nå og det ser ut til å fungere nå. Ingen peak i latency. Endret 4. desember 2005 av henny Lenke til kommentar
Enviro Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Føyer meg inn i rekken over de som plages. Bor også i Narvik og blir ping-kicka umiddelbart fra battlefield.no sine BF2-servere. Har Telenor Ligger på 180+ i ping hele tida uansett server Lenke til kommentar
pine Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Pinging adelaide.battlefield.no [81.166.125.5] with 32 bytes of data: Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=25ms TTL=61 Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=19ms TTL=61 Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=19ms TTL=61 Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=19ms TTL=61 Ping statistics for 81.166.125.5: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 19ms, Maximum = 25ms, Average = 20ms Bluecom her. Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Telenor har uten tvil et stort kundefrafallspotensiale dersom de ikke ganske så umiddelbart får gjort noe med et problem som tydeligvis omfatter en hel mengde ADSL-abbonenter spredt ut over det ganske land... Lenke til kommentar
zallaren Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 med canal digital midi, 1500kbs nedlasting og 1000kbs opplasting har jeg på adelaide.battlefield.no: minimum = 24ms, maximum = 25ms, gjennomsnittlig = 24ms. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Ser at det er flere kunder fra forskjellige ISPer som sliter i disse dager med relativt ustabil linje og høy ping på kveldstid. Mine antagelser er at kobberet som ligger rundt omkring i Norge synger på siste linje, ettersom det foreligger overbelastning på nettet, særlig på kveldstid. Dermed faller enkelte ut (sync) og pingen øker kraftig. Som andre har påpekt, er min linje *normal* fra ca. kl. 0800-1730. Fra 1730 til 2400 sliter jeg med meget høy ping og variabel hastighet. Andre naboer som f.eks har Telenor og 4mbits mister sync gjerne 5-10 ganger løpet av en kveld. Jeg hadde tidligere samme problem og eneste løsning var å sette ned hastighet til 1mbits. Hadde før over 3mbits uten problemer. Merk dere at dette var før alle ISPene økte hastigheten på alle kunder. Sitter på nettet til Catch/Bluecom og ping til f.eks www.vg.no ligger på ca. 68ms under peak hours. Under vanlige forhold (0800-1730) ligger den på ca. 12ms. Det er synd hvordan kvalitet på dsl produktene har synket de siste par årene og eneste løsning er å øke kapasiteten på selve hovednettet og de lokale sentralene. DevianX Lenke til kommentar
Battone Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Wow, det kan se ut som telenor virkelig har gjort noe i dag... Har visstnok fått senket ping tid med over 20ms fra normalen.. Catchgamer.no ; min = 31ms , max = 32ms , average = 31ms Hadde før nesten 60ms.. Oops, så akkurat at dem har fikset på linja og... modemet står det 4864/512, hadde egentlig 864/128... Må utnytte det så lenge det varer... Endret 5. desember 2005 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
Battone Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Linja mi er vel et fint bevis på at telenor ikke har kapasitet til å sette opp farten noe særlig... 4864/512 i modem, hos dinside.no; 944/206... Men er fornøyd jeg så lenge ping er i orden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå