Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil ping, Telenor...

Anbefalte innlegg

ITavisen.no speedometer resultat: 3341 kbit/s. Skal ha egenlig 4000 kbit/s .og  rett før nov før alle problemer startet brukte jeg å få rundt 3700 kbit/s.

5452498[/snapback]

Tror vel ikke du skal klage så høyt for den der hastigheten. Står vel på itavisen at speedometeret ikke viser noe spesielt nøyaktige resultater over 2 mbit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jau har vært greit nå en stund, men nå er problemer tilbake. Starta i kveld, har ikke generel høy ping i bf2, men får ofte lost connection til servern og til slutt detter jeg av. Arg skal dette skje i igjen :dontgetit: Sist gang så varte det 2-3 mnda til dem fixa det. Arg sier jeg bare, lite lyst å gå gjennom dette på nytt. Helvetes Telenor , jeg må seriøst få fixe meg ny isp.

Lenke til kommentar

Spiller ikke så mye mer etter siste periode med Telenor dritt, ble rett og slett lei..

Så legger ikke merke til Telenors problemer så mye mer..

Ny reklame fra Telenor:

Vi kurerer online-spillavengighet, vi kan garantere ustabil linje og elendig tilbakemelding om våre problemer. Om ikke vi kan irritere deg, så kan ingen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeje, nå er det umulig å ikke legge merke til problemet.. Sitter med en fantastisk ping på 2700ms til HW.no ... "Håper" det er flere som har problemer og ikke bare meg...

5842841[/snapback]

Jeg har ikke noe stort problem, men har ikke fått 6mbit linja enda. Selv om www.online.no sier at jeg har det :p

Reply from 194.24.252.207: bytes=32 time=9ms TTL=55

Lenke til kommentar

Den går opp til 2700ms så kommer den ned igjen og blir normal... Nå er den normal igjen etter noen timer. Bor i Narvik, regner med at du ikke bor i Nord-Norge.. Problemene her bruker ikke å samsvare med sør for Trondhjem..

Ps; Finn en feil i signaturen din, Loc Dogg... :cool:

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
SHDSL på Songs linjer. 

Pinging adelaide.battlefield.no [81.166.125.5] with 32 bytes of data:

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=14ms TTL=58

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=12ms TTL=58

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=13ms TTL=58

Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=11ms TTL=58

Ping statistics for 81.166.125.5:

Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 11ms, Maximum = 14ms, Average = 12ms

Men nå gjør vi vel Telenor-kundene deppa.    :blush:

5252329[/snapback]

heh, song er vel kun for bedrifter?

hvertfall aldri sett noen privatlinjer hos dem

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Synes det er så morsomt å lese gamle tråder. Spesielt om telenor som jeg faktisk anbefaler til de fleste.

Det er moro med folk som klager grunnet at en test på nettet ikke sier at de har en lavere hastighet enn den de skal ha. Hvordan er egentlig dette med Mbps / Kbps definert? er det fra servern til den gitte ISP eller er det uansett hvor man er på nettet?

Kan i hvertfall si at det at det er ikke nr2 i hvertfall. Det skal ikke mye til å få en lavere hastighet enn det man betaler for. Hvorfor? nei det skal bare et lite virus til det, eller en trojan eller osv osv osv.

Høy ping i bf2 og cs har egentlig ikke så veldig mye med nettet til den gitte ISP siden man ofte spiller på servere som ligger på andre nett. Altså kan det være en node i det andre nettet som har trøbbel. Nå sier ikke jeg at det aldri er din ISP sitt nett som er fubar men har du noen gang tatt en tracert til en bf2 eller cs server og sett hva du har fått da?

Selv har jeg hatt 2 telenor linjer, 2 steder. En gang på jessheim og en gang i Oslo. og jeg må si at de er både stabile og raske. Og jeg vil faktisk ikke bytte dem bort. Betaler heller en 100 lapp eller to mer for å få en stabil og god linje

Lenke til kommentar

Syns det er morsomt når fanboys ikke klarer å tolke de traceroutene som var postet dithen at det faktisk var telenor som hadde problemer, enda de selv innrømmet det.

Du har hatt Telenor i Oslo-området, (og hvor enn Jessheim er - regner jeg med det ikke er i Nord-Norge) hvor det sikkert er kjempefint - de som hadde problemer i starten av tråden bodde bl.a. i Nord-Norge (Narvik / Tromsø) og ble offer for overbelastning på linjene.

Stabil og god linje? NextGenTel. Der betaler du gjerne noen hundrelapper mindre i tillegg. Kundeservice der er dessverre på et lavmål, heldigvis har jeg bare trengt å kontaktet de et par ganger i forbindelse med oppgraderingen til ADSL 2+, da de hadde problemer med noen sentraler (bl.a. den jeg er tilkoblet). Har hatt NGT siden April 2004, og samlet nedetid (bortsett fra overgang til ADSL2+) kan vel telles på fingrene i antall minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...