andyche Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 ITavisen.no speedometer resultat: 3341 kbit/s. Skal ha egenlig 4000 kbit/s .og rett før nov før alle problemer startet brukte jeg å få rundt 3700 kbit/s. 5452498[/snapback] Tror vel ikke du skal klage så høyt for den der hastigheten. Står vel på itavisen at speedometeret ikke viser noe spesielt nøyaktige resultater over 2 mbit? Lenke til kommentar
andyche Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Ser nå at telenor refunderer til bredbåndstelefonikundene. Kanskje på tide at noen spiller ballen over til dagbladet om bredbånden i nord også? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 ITavisen.no speedometer resultat: 3341 kbit/s. Skal ha egenlig 4000 kbit/s .og rett før nov før alle problemer startet brukte jeg å få rundt 3700 kbit/s. 5452498[/snapback] Prøv TPTest og se om du får noe bedre. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 "Telenor betaler i disse dager ut erstatning til tusener av ADSL-kunder som ikke får den hastigheten de betaler for. Årsaken er at kapasiteten er sprengt." http://www.itavisen.no/php/art.php?id=290688 Jau der får vi adsl kunder også penger tilbake =) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Spent på å se hva OL vil gjøre med linjene, men er lite interessert i å sitte med ubrukelig linje bare fordi folk skal se en stakkar pruste og pese i langrennsløpya. Nå er jeg ikke på Telenors linjer da, men uansett, de fleste skal vel se OL uansett. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Jeg liker sport men hater OL, det blir rett og slett for mye. Om det i tillegg ødelegger kapasiteten til "stakkars" telenor så blir jeg SINTEMANN og blir veldig sint.. Endret 9. februar 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 TPTest var bra , og tester med ulike blokk/fil størresler og vil gi et mye bedre bilde enn bilde download som de fleste andre bruker på dwnload test . Fornøyd med mitt resultat med Telenor ADSL 6Mbit Testet mot telenor.se server. Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Nå er pingen høy igjen, etter mange gode måneder, og har snakket med mange andre cs-spillere om det, og de har alle slitt med pingen de siste ukene. Nå har Telenor virkelig fått problemer, IGJEN! Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jau har vært greit nå en stund, men nå er problemer tilbake. Starta i kveld, har ikke generel høy ping i bf2, men får ofte lost connection til servern og til slutt detter jeg av. Arg skal dette skje i igjen Sist gang så varte det 2-3 mnda til dem fixa det. Arg sier jeg bare, lite lyst å gå gjennom dette på nytt. Helvetes Telenor , jeg må seriøst få fixe meg ny isp. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Spiller ikke så mye mer etter siste periode med Telenor dritt, ble rett og slett lei.. Så legger ikke merke til Telenors problemer så mye mer.. Ny reklame fra Telenor: Vi kurerer online-spillavengighet, vi kan garantere ustabil linje og elendig tilbakemelding om våre problemer. Om ikke vi kan irritere deg, så kan ingen. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Jeje, nå er det umulig å ikke legge merke til problemet.. Sitter med en fantastisk ping på 2700ms til HW.no ... "Håper" det er flere som har problemer og ikke bare meg... Lenke til kommentar
Locci Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Jeje, nå er det umulig å ikke legge merke til problemet.. Sitter med en fantastisk ping på 2700ms til HW.no ... "Håper" det er flere som har problemer og ikke bare meg... 5842841[/snapback] Jeg har ikke noe stort problem, men har ikke fått 6mbit linja enda. Selv om www.online.no sier at jeg har det Reply from 194.24.252.207: bytes=32 time=9ms TTL=55 Reply from 194.24.252.207: bytes=32 time=9ms TTL=55 Reply from 194.24.252.207: bytes=32 time=9ms TTL=55 Reply from 194.24.252.207: bytes=32 time=9ms TTL=55 Lenke til kommentar
Battone Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Den går opp til 2700ms så kommer den ned igjen og blir normal... Nå er den normal igjen etter noen timer. Bor i Narvik, regner med at du ikke bor i Nord-Norge.. Problemene her bruker ikke å samsvare med sør for Trondhjem.. ********** Ps; Finn en feil i signaturen din, Loc Dogg... Endret 31. mars 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
DaChronix Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 SHDSL på Songs linjer. Pinging adelaide.battlefield.no [81.166.125.5] with 32 bytes of data: Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=14ms TTL=58 Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=12ms TTL=58 Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=13ms TTL=58 Reply from 81.166.125.5: bytes=32 time=11ms TTL=58 Ping statistics for 81.166.125.5: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 11ms, Maximum = 14ms, Average = 12ms Men nå gjør vi vel Telenor-kundene deppa. 5252329[/snapback] heh, song er vel kun for bedrifter? hvertfall aldri sett noen privatlinjer hos dem Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Jo, jeg sitter på Songs infrastruktur. Linja er forsåvidt levert igjennom jobben, som hjemmekontor. Edit: Men vi forholder oss ikke direkte til TDC Song, men til en lokal DSL-leverandør. Endret 31. mars 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
DaChronix Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 nice, skulle gjerne fått meg en song linje her selv, da jeg har inntrykk av at dem har relativt gode latency tider ut i europa (tenker da mest på sentral europa). Lenke til kommentar
Battone Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 På nytt er det problemer med linja.. Dette er helt utrolig... Heldigvis skifter vi nå isp. Dette er jo helt sykt, telenor er amatører.. http://www.online.no/kundeservice/driftsme.../2006-4-23.html Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Synes det er så morsomt å lese gamle tråder. Spesielt om telenor som jeg faktisk anbefaler til de fleste. Det er moro med folk som klager grunnet at en test på nettet ikke sier at de har en lavere hastighet enn den de skal ha. Hvordan er egentlig dette med Mbps / Kbps definert? er det fra servern til den gitte ISP eller er det uansett hvor man er på nettet? Kan i hvertfall si at det at det er ikke nr2 i hvertfall. Det skal ikke mye til å få en lavere hastighet enn det man betaler for. Hvorfor? nei det skal bare et lite virus til det, eller en trojan eller osv osv osv. Høy ping i bf2 og cs har egentlig ikke så veldig mye med nettet til den gitte ISP siden man ofte spiller på servere som ligger på andre nett. Altså kan det være en node i det andre nettet som har trøbbel. Nå sier ikke jeg at det aldri er din ISP sitt nett som er fubar men har du noen gang tatt en tracert til en bf2 eller cs server og sett hva du har fått da? Selv har jeg hatt 2 telenor linjer, 2 steder. En gang på jessheim og en gang i Oslo. og jeg må si at de er både stabile og raske. Og jeg vil faktisk ikke bytte dem bort. Betaler heller en 100 lapp eller to mer for å få en stabil og god linje Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Syns det er morsomt når fanboys ikke klarer å tolke de traceroutene som var postet dithen at det faktisk var telenor som hadde problemer, enda de selv innrømmet det. Du har hatt Telenor i Oslo-området, (og hvor enn Jessheim er - regner jeg med det ikke er i Nord-Norge) hvor det sikkert er kjempefint - de som hadde problemer i starten av tråden bodde bl.a. i Nord-Norge (Narvik / Tromsø) og ble offer for overbelastning på linjene. Stabil og god linje? NextGenTel. Der betaler du gjerne noen hundrelapper mindre i tillegg. Kundeservice der er dessverre på et lavmål, heldigvis har jeg bare trengt å kontaktet de et par ganger i forbindelse med oppgraderingen til ADSL 2+, da de hadde problemer med noen sentraler (bl.a. den jeg er tilkoblet). Har hatt NGT siden April 2004, og samlet nedetid (bortsett fra overgang til ADSL2+) kan vel telles på fingrene i antall minutter. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 kan ikke si at jeg er fanboy. kan heller ikke si at jeg leste igjennom alle de 13 sidene før jeg svarte. Det jeg prøver å si er at det er ikke ALLTID at det er ISPn som sliter. Kan være nettverket du har hjemme eller det nettet som servern står på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå