ArcticRaider Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hehe, vi får håpe på det Oldie. Ja DArkwIng, det har vært sånn siden Telenor begynte med den "oppgraderingen" sin, som også andre fra Tromsø har erfart. Det er helt tragisk på denne tiden av døgnet. Roer seg ned om natta når alle hobbysurferne har fått lastet ned Hilton-videoen og streamet ferdig gårsdagens episode av hotel cæsar. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) PingPlotter PRO er det gratis? såg veldig fancy ut! det må jeg ha!! DANG! ikke gratis!! Endret 12. januar 2006 av DArkwIng Lenke til kommentar
Duggis Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 PingPlotter PRO er det gratis? såg veldig fancy ut! det må jeg ha!! DANG! ikke gratis!! 5429252[/snapback] bruker bare trial, tenkte jeg ikke skulle få bruk for den så lenge Lenke til kommentar
andyche Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Telenor er nå bra latterlig. Har nettopp snakket med kundeservice som ikke ville gå med på at det har eksistert et problem i lang tid. De hevdet derimot at de hadde fått inn en feilmelding den 10.01.06(!!) på en feil i mitt området. Estimert rettetid var vistnok 13.01 kl 16:00. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) tviler på at de klarer å grave ned en ny ekstra linje til den tid hehehe Endret 12. januar 2006 av DArkwIng Lenke til kommentar
andyche Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) hehe,sant nok. Leste dette rett etter at jeg snakket med kundeservice : Problemer med ADSL i Troms og Finnmark Vi har problemer med ADSL i Troms og Finnmark. Dette medfører sterkt redusert kapasitet på ADSL. Problemet er feilmeldt, men rettetid er foreløpig ukjent. -- Kristian Elle Telenor Kundeservice Trodde rettetiden var estimert til 13.01 jeg. Beviser vel bare egentlig at telenor selv ikke har kontroll på problemet. Endret 12. januar 2006 av tspeed Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Vi har problemer med ADSL i Troms og Finnmark. Dette medfører sterkt redusert kapasitet på ADSL. Problemet er feilmeldt, men rettetid er foreløpig ukjent. -- Kristian Elle Telenor Kundeservice Ok, greit. Da vet vi hva vi har å holde oss til her oppe i høga nord. Til så lenge blir det VELDIG bllig ADSL-regning på oss...(og 13/1 kan vi tydeligvis bare glemme). Lenke til kommentar
jes74 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Slik ser min tracert mot vg.no. Jeg bor i vardø:: 1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.2.1 2 16 ms 29 ms 15 ms ti541210a080-l1.ti.telenor.net [80.213.152.0] 3 208 ms 205 ms 209 ms ti541001c050-ge4-0-11.ti.telenor.net [146.172.227.9] 4 215 ms 214 ms 212 ms ti500001c050-pos6-0.ti.telenor.net [146.172.250.113] 5 216 ms 218 ms 216 ms ti100001c050-pos1-0.ti.telenor.net [146.172.248.58] 6 228 ms 224 ms 225 ms ti100001b051-ge0-0.ti.telenor.net [146.172.248.94] 7 220 ms 218 ms 222 ms catchcomm.ti.telenor.net [148.122.8.6] 8 213 ms 211 ms 210 ms ge-0-2-1.cr1.oea19.no.catchbone.net [193.75.3.169] 9 215 ms 218 ms 219 ms v267.rs1.sand.no.catchbone.net [193.75.3.242] 10 227 ms 246 ms 231 ms 193.69.165.11 11 214 ms 244 ms 241 ms 193.69.165.21 Lenke til kommentar
ventrec Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Det å måle internettlinjen mellom 21-22:00 er alltid like morro. I går hadde jeg 137 kbit på den tiden. Altså ikke en tiende-del av hva den egentlig skal være (4 mbit, eller 6 mbit?). Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Og ganske "artig" er det: I slutten av november feilmeldte de første av oss dette problemet. Den 12. jamuar kommer det opp på Telenor sine sider, etter at retting en stund har vært annonsert til i dag. Seriøst? Neppe... Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Eller er det sånn det henger sammen: I ettermiddag oppdager vi alle sammen at linja fungerer som den skal igjen og melding på Telenor sine sider om at feilen angående ADSL i Troms og Finnmark er rettet. Når vi så får regning og klager, sier Telenor: "Helt greit, du får fratrekk for 3 dager, antall dager mellom føste feilmelding og feilretting." Forøvrig. Når jeg sjekker status for min siste feilmelding datert 3/1 (nr ukjent i rekken) på denne siden http://privat.telenor.no/internett/default...StatusInternett får jeg opp følgende meldig(referansenummeret er mottatt fra Telenor som SMS): Finner ingen registrerte feil på 12544416 Vi kan dessverre ikke finne noen registrerte feil ut i fra den informasjonen du har gitt. Vennligst gå tilbake og sjekk om du har tastet inn riktig informasjon, eller meld inn en ny feil. Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Kan se ut som om jeg var litt på bærtur. Var tydeligvis ikke (bare) kabelbrudd. Det vil bli nedetid på telenornettet idag (fredag 13) fra ~18:00 og inntil de har fikset det de skal (18:30 ellerno). Forhåpentligvis vil dette bedre problemet med ping. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Johoo, ringte nettopp kundeservice, der sier dem at arbeidet skal være ferdig kl. 21 i kveld og da skal alt være fikset... Men vi trur det vel ikke før vi ser det... Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 lol... står klar til å teste Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Ser ut som at første del av min "spådom" fra tidligere i dag er i ferd med å oppfylles. Telenor har selvfølgelig lenge vært klar over at fredag den 13/1 var dagen for oppgradering. Derfor la de ikke ut feilmelding før i går sånn at eventuelle klagere ikke får mer fratrekk enn for et par dager. Og alle er så glade for at alt nå er i orden igjen at hele saken fort går i glemmeboka. Og denne tråden dør(og kanskje er det svært mange som er happy for akkurat det)... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg er bare glad for at linja blir fikset, men Telenor blir ikke mitt valg som isp ved neste korsvei... Enkelt og greit.. Men måten Telenor har opptrått i denne situasjonen er ikke holdbar, dem burde stått på hodet for å fikse dette, ikke slik slapp holdning som vi har møtt.. Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Ja, så var det full fart igjen også for oss som bor i Troms og Finnmark. Vi bukker og skraper og takker Telenor for selvfølgeligheten. Og jeg må bare beundre tiktakteriet fra den svære bedriften. Gratulerer hjerteligst... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 jupp, da ser alt ut til å være i orden... Lenke til kommentar
Gammon Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Ja, så var det full fart igjen også for oss som bor i Troms og Finnmark. Vi bukker og skraper og takker Telenor for selvfølgeligheten. Og jeg må bare beundre tiktakteriet fra den svære bedriften. Gratulerer hjerteligst... 5433685[/snapback] Helt enig, de kjører en svært tvilsom taktikk i denne saken. Håper bare dette kommer fram i media, slik at alle kan få fratrekk siden slutten av november, ikke bare vi som har litt peiling på hva som har skjedd og har klaget helt siden da. Telenor har egentlig ikke levert produktet vi betaler for siden slutten av november. Har selv skiftet leverandør til Bluecom, får de i løpet av 2-3 uker. Tok ikke sjansen på å binde meg der, betaler heller 100 kr ekstra i måneden Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Alle bør kanskje gjøre det samme som meg. Jeg skrev en hyggelig mail til Telenor der jeg ba om å få kompensert den måneden jeg hadde hatt mangel ved levert vare. Neste måned får jeg gratis. Det vil ikke oppveie det jeg føler jeg har tapt av tid, men det er da noe... Hvis alle som var rammet av dette problemet hadde krevd det samme, i stedet for å bare vente på at ting blir bra igjen ville telenor kanskje merket det økonomisk. Da vil slike ting bli rettet kjappere i fremtiden! Det er garantert ganske mange tusen abonenter som er rammet, og hvis alle de skulle fått en gratis måned per måned problemet har eksistert, ville det blitt snakk om noen millioner kroner etterhvert. Kanskje det samme som Telenor har spart, eller mer, på at de har utsatt problemløsningen!? 5426474[/snapback] Oxford, du er fortsatt ønsket som kilde til hvem du "snakket" med på Telenor. Vi er flere som ønsker rabatt og ønsker mail-adressen til den personen du hadde kontakt med. Å ringe 05000 er unødvenig tungvindt, tydeligvis... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå