Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil ping, Telenor...


Anbefalte innlegg

Hehe, vi får håpe på det Oldie.

 

Ja DArkwIng, det har vært sånn siden Telenor begynte med den "oppgraderingen" sin, som også andre fra Tromsø har erfart.

 

Det er helt tragisk på denne tiden av døgnet. Roer seg ned om natta når alle hobbysurferne har fått lastet ned Hilton-videoen og streamet ferdig gårsdagens episode av hotel cæsar. :roll::mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor er nå bra latterlig. Har nettopp snakket med kundeservice som ikke ville gå med på at det har eksistert et problem i lang tid. De hevdet derimot at de hadde fått inn en feilmelding den 10.01.06(!!) på en feil i mitt området. Estimert rettetid var vistnok 13.01 kl 16:00. :p

Lenke til kommentar

hehe,sant nok. Leste dette rett etter at jeg snakket med kundeservice :

Problemer med ADSL i Troms og Finnmark

 

Vi har problemer med ADSL i Troms og Finnmark.

Dette medfører sterkt redusert kapasitet på ADSL.

 

Problemet er feilmeldt, men rettetid er foreløpig ukjent.

--

Kristian Elle

Telenor Kundeservice

 

Trodde rettetiden var estimert til 13.01 jeg. :tease: Beviser vel bare egentlig at telenor selv ikke har kontroll på problemet.

Endret av tspeed
Lenke til kommentar

Vi har problemer med ADSL i Troms og Finnmark.

Dette medfører sterkt redusert kapasitet på ADSL.

 

Problemet er feilmeldt, men rettetid er foreløpig ukjent.

--

Kristian Elle

Telenor Kundeservice

 

 

Ok, greit. Da vet vi hva vi har å holde oss til her oppe i høga nord. Til så lenge blir det VELDIG bllig ADSL-regning på oss...(og 13/1 kan vi tydeligvis bare glemme).

Lenke til kommentar

Slik ser min tracert mot vg.no. Jeg bor i vardø::

 

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.2.1

2 16 ms 29 ms 15 ms ti541210a080-l1.ti.telenor.net [80.213.152.0]

3 208 ms 205 ms 209 ms ti541001c050-ge4-0-11.ti.telenor.net [146.172.227.9]

4 215 ms 214 ms 212 ms ti500001c050-pos6-0.ti.telenor.net [146.172.250.113]

5 216 ms 218 ms 216 ms ti100001c050-pos1-0.ti.telenor.net [146.172.248.58]

6 228 ms 224 ms 225 ms ti100001b051-ge0-0.ti.telenor.net [146.172.248.94]

7 220 ms 218 ms 222 ms catchcomm.ti.telenor.net [148.122.8.6]

8 213 ms 211 ms 210 ms ge-0-2-1.cr1.oea19.no.catchbone.net [193.75.3.169]

9 215 ms 218 ms 219 ms v267.rs1.sand.no.catchbone.net [193.75.3.242]

10 227 ms 246 ms 231 ms 193.69.165.11

11 214 ms 244 ms 241 ms 193.69.165.21

Lenke til kommentar

Eller er det sånn det henger sammen:

 

I ettermiddag oppdager vi alle sammen at linja fungerer som den skal igjen og melding på Telenor sine sider om at feilen angående ADSL i Troms og Finnmark er rettet. Når vi så får regning og klager, sier Telenor: "Helt greit, du får fratrekk for 3 dager, antall dager mellom føste feilmelding og feilretting."

 

Forøvrig. Når jeg sjekker status for min siste feilmelding datert 3/1 (nr ukjent i rekken) på denne siden http://privat.telenor.no/internett/default...StatusInternett får jeg opp følgende meldig(referansenummeret er mottatt fra Telenor som SMS):

 

Finner ingen registrerte feil på 12544416

Vi kan dessverre ikke finne noen registrerte feil ut i fra den informasjonen du har gitt. Vennligst gå tilbake og sjekk om du har tastet inn riktig informasjon, eller meld inn en ny feil.

Lenke til kommentar

Ser ut som at første del av min "spådom" fra tidligere i dag er i ferd med å oppfylles. Telenor har selvfølgelig lenge vært klar over at fredag den 13/1 var dagen for oppgradering. Derfor la de ikke ut feilmelding før i går sånn at eventuelle klagere ikke får mer fratrekk enn for et par dager. Og alle er så glade for at alt nå er i orden igjen at hele saken fort går i glemmeboka. Og denne tråden dør(og kanskje er det svært mange som er happy for akkurat det)...

Lenke til kommentar

Jeg er bare glad for at linja blir fikset, men Telenor blir ikke mitt valg som isp ved neste korsvei... Enkelt og greit..

Men måten Telenor har opptrått i denne situasjonen er ikke holdbar, dem burde stått på hodet for å fikse dette, ikke slik slapp holdning som vi har møtt..

Lenke til kommentar
Ja, så var det full fart igjen også for oss som bor i Troms og Finnmark. Vi bukker og skraper og takker Telenor for selvfølgeligheten. Og jeg må bare beundre tiktakteriet fra den svære bedriften. Gratulerer hjerteligst...

5433685[/snapback]

 

 

Helt enig, de kjører en svært tvilsom taktikk i denne saken. Håper bare dette kommer fram i media, slik at alle kan få fratrekk siden slutten av november, ikke bare vi som har litt peiling på hva som har skjedd og har klaget helt siden da. Telenor har egentlig ikke levert produktet vi betaler for siden slutten av november.

 

Har selv skiftet leverandør til Bluecom, får de i løpet av 2-3 uker. Tok ikke sjansen på å binde meg der, betaler heller 100 kr ekstra i måneden :roll:

Lenke til kommentar
Alle bør kanskje gjøre det samme som meg. Jeg skrev en hyggelig mail til Telenor der jeg ba om å få kompensert den måneden jeg hadde hatt mangel ved levert vare. Neste måned får jeg gratis. Det vil ikke oppveie det jeg føler jeg har tapt av tid, men det er da noe...

 

Hvis alle som var rammet av dette problemet hadde krevd det samme, i stedet for å bare vente på at ting blir bra igjen ville telenor kanskje merket det økonomisk. Da vil slike ting bli rettet kjappere i fremtiden!

 

Det er garantert ganske mange tusen abonenter som er rammet, og hvis alle de skulle fått en gratis måned per måned problemet har eksistert, ville det blitt snakk om noen millioner kroner etterhvert. Kanskje det samme som Telenor har spart, eller mer, på at de har utsatt problemløsningen!?

5426474[/snapback]

 

Oxford, du er fortsatt ønsket som kilde til hvem du "snakket" med på Telenor. Vi er flere som ønsker rabatt og ønsker mail-adressen til den personen du hadde kontakt med. Å ringe 05000 er unødvenig tungvindt, tydeligvis...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...