haades Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 okey... mandag morgen sluttet følgende og fungere: ventrilo, steam, wow og mirc har telenor problemer med connection til utlandet ellerno? noen andre som har de samme problemene? bor i Askim, Østfold Lenke til kommentar
Oxford Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg har også problemer, bor på Andenes i Nordland. Jeg får bare testet nettet mellom 16 og 24, men da er hastigheten under halvparten av det jeg skal ha, og pingen ligger på 250+ til alle nettsteder jeg prøver å pinge. Ringte kundeservice for 2. gang i går kveld angående problemet, og kom igjennom etter ca 30 min. Jeg kjørte da nedlastingstesten demmes og oppga pingresultatene mine. Fikk et ref nr og beskjed om å ta kontakt igjen på fredag hvis ikke ting var blitt fikset. Jeg blir svært positivt overrasket hvis det skjer noe, og planlegger å ta kontakt for å be om kompensasjon for manel ved varen. Lenke til kommentar
joar.l Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Har telenor spesifisert i kontratkten at dei skal levere 20ms til f.eks VG.no og andre spel servere? Trur ikkje det. 5418882[/snapback] Lav latency er ein karakteristisk eigenskap ved breidbandsforbindelsar. Kunden skal sjølvsagt ha dette sjølv i periodar med høg trafikk f.eks. på kveldstid når privatpersonar normalt er på nett. Lenke til kommentar
ventrec Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg har også hatt problemer med internetten, siden slutten av november. Noe som betyr 50% av tiden jeg har hatt adsl fra telenor. Adsl`n begynte å fungere halvveis i september 2005, etter å ha bestilt flere ganger siden oktober 2004... Kan ikke si at jeg er fornøyd med måten telenor tar seg av saker på. Har også ringt til kundeservice hos telenor flere ganger for å få løst problemet, uten noe forskjell til nå. Sliter med det samme som andre har nevnt i denne tråden, nemlig ustabil linje mellom 16:00 og 24:00. Målte linjen rundt 8-9 tiden på kvelden her om dagen, da hadde jeg 197 kbit, jeg skal egentlig ha 4 mbit... noe som betyr at hastigheten ikke var en tiendedel av det jeg betaler for. Jeg kontaktet kundeservice til telenor i forrige uke, da fikk jeg tydeligvis kontakt med en som hadde litt mer informasjon enn den vanlige kundekonsulenten. Han informerte meg om at problemet ligger i trondheim. Det var noe utstyr som hadde måtte byttes ut, så for å få en midlertidig løsning på problemet, koblet de oss over på noe annet utstyr, slik at vi i det minste fikk tilgang til internett i denne perioden. Men hvor lang tid skal det ta å bytte ut noe utstyr? Både jeg og andre fra nord-norge har hatt dette problemet siden starten av desember. Han ga meg en uofisiell dato til når problemet skulle være i orden. Det var da natt til mandag (to dager siden). Men problemet var ikke i orden da. Jeg ringte kundeservice igjen for å høre hvordan ståa var, da fikk jeg beskjed om at de skulle legge opp en sak om dette (er vel sak nummer 10 fra meg på kort tid...). Så senest i dag skulle jeg få melding på mobilen om at problemet var løst, noe jeg tviler kommer til å skje. Så da må man jo bare vente og se? Det er greit at man kan være litt tolmodig. Men å vente over en måned på noe at noe slikt skal bli fikset, er litt drøyt. Hvertfall når problemet er av så stort omfang at det gjelder tre fylker i Norge. Man betaler jo tross alt for 4 mbit, og ikke 256 kbit... Det var noen som nevnte noe om at problemet skulle fikses til fredag i denne tråden? Får håpe problemet blir fikset innen kort tid. Begynner å se meg lei på slike langvarige problemer. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Har telenor spesifisert i kontratkten at dei skal levere 20ms til f.eks VG.no og andre spel servere? Trur ikkje det. 5418882[/snapback] Hva er det egentlig du prøver å gjøre? Overbevise oss om at Telenor likevel ikke har problemer, og at det er vi brukere som tar feil? Det virker som at du trekker alle i tvil her, og mer enn antyder at vi ikke kan forvente bedre. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Skjønner ikke helt hva Cornel er ute etter... Ikke leser han tråden, han prøver t.o.m. å forsvare Telenor. Dette er egentlig feil tråd å kvervulere, kom med saklige innspill, så kanskje blir du tatt seriøst og så slipper du å bli hengt ut... Selvsagt er det en del av bredbåndstilbudet å kunne pinge diverse spill-servere "normalt"... Dette har med hastighet å gjøre, reell hastighet, ikke modem hastighet.. Endret 11. januar 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Selvsagt er det ikke alle i Norges land som opplever problemer med Telenor og Internett - jeg er syndplaget (Tromsø) som mange andre mens for eksempel min bror som bor i Bodø har linje som den skal være. Cornel har høyst sannsynlig heller ingen problemer. Faktum er: Deler av landet er rammet av kapasitetsproblemer i nettet, Telenor liker ikke å snakke om det eller innrømme feil, men så langt er det lovet at i løpet av inneværende uke skal problemet være rettet. Altså: Telenor vet at de har et problem. Feilen er alså høyst reell; tidsintervallet der problemene oppstår er verifisert gjennom erfaringer til en hel mengde av Telenorabbonenter som har gitt sin stemme på denne tråden. Og vi som ikke får den hastigheten vi betaler for kan ikke slå oss til ro med at vi er et mindretall, betale og være glad og la Telenor fortsette som om ingenting har hendt. Lenke til kommentar
andyche Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Helt enig. Dette har pågått alt for lenge, og er etter min mening et soleklart kontraktsbrudd. Kanskje på tide at noen kobler inn forbrukerrådet og tv2 hjelper deg? Endret 11. januar 2006 av tspeed Lenke til kommentar
Bubba-S Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Er enig i at dette er et kontraktsbrudd. Dette problemet er nå i sin andre måned og telenors arroganse på dette området er nesten grenseløst irriterende. Det skulle vært en site laget av forbrukere hvor man kunne advare andre mot å binde seg til en internettleverandør som Telenor. Hvor det til enhver tid ble oppdatert med hvilken ping og hastighet man kan forvente fra hver leverandør på hvert sted. Da ville man sett bedre service! Eneste måten med å få seriøs kontakt med Telenor innen rimelig tid er jo å ringe deres bestillingstelefon. Der tar de raskt kontakt! Lenke til kommentar
Gammon Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Ja, jeg har gjort alvor av mine trusler i forhold til Telenor og bestilt Bluecom. Selv om Telenor sannsynligvis klarer å fikse nettet før jeg når å få Bluecom i huset synes jeg det er på sin plass å skifte leverandør. Telenor har laget et supportsystem som er til liten og ingen hjelp for kundene; der du halvparten av tiden snakker med datasystemer og svarer på tull. Når du etter halvtimes venting kommer igjennom til dem så er det standardsvar på alt du spør om De håver nok inn penger på tellerskritt, fordi mange av dem som har Telenor internett også har Telenor telefon eller mobil. Tror nok hele kundebehandlingssystemet følger en gjennomtenkt strategi fra Telenors side... En som ikke kommer kunden til gode og etter min mening en nokså tvilsom strategi. Lenke til kommentar
Oxford Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Alle bør kanskje gjøre det samme som meg. Jeg skrev en hyggelig mail til Telenor der jeg ba om å få kompensert den måneden jeg hadde hatt mangel ved levert vare. Neste måned får jeg gratis. Det vil ikke oppveie det jeg føler jeg har tapt av tid, men det er da noe... Hvis alle som var rammet av dette problemet hadde krevd det samme, i stedet for å bare vente på at ting blir bra igjen ville telenor kanskje merket det økonomisk. Da vil slike ting bli rettet kjappere i fremtiden! Det er garantert ganske mange tusen abonenter som er rammet, og hvis alle de skulle fått en gratis måned per måned problemet har eksistert, ville det blitt snakk om noen millioner kroner etterhvert. Kanskje det samme som Telenor har spart, eller mer, på at de har utsatt problemløsningen!? Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Du kan være helt sikkert, Oxford, på at vi skal gjøre det samme som deg. Og rent spesifikt: Hvem hos Telenor sendte du e-malen til? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Det regner jeg som en selvfølge.. Kompensasjon får jeg, men da har man solgt sjela si, og kan ikke klage... Jeg venter på regninga før min fine lille klage kommer, og 1 mnd holder ikke.... Lenke til kommentar
ArcticRaider Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Tromsø akkurat nå. Sitter på 4000/400 (Ikke oppgradert ennå) VG: Pinger www.vg.no [193.69.165.21] med 32 byte data: Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=329ms TTL=245 Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=248ms TTL=245 Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=327ms TTL=245 Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=247ms TTL=245 Ping-statistikker for 193.69.165.21: Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap), Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder: minimum = 247ms, maksimum = 329ms, gjennomsnittlig = 287ms Diskusjon.no Pinger www.diskusjon.no [194.24.252.209] med 32 byte data: Svar fra 194.24.252.209: byte=32 tid=184ms TTL=53 Svar fra 194.24.252.209: byte=32 tid=183ms TTL=53 Svar fra 194.24.252.209: byte=32 tid=186ms TTL=53 Svar fra 194.24.252.209: byte=32 tid=176ms TTL=53 Ping-statistikker for 194.24.252.209: Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap), Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder: minimum = 176ms, maksimum = 186ms, gjennomsnittlig = 182ms Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Tromsø akkurat nå. Sitter på 4000/400 (Ikke oppgradert ennå) VG: Pinger www.vg.no [193.69.165.21] med 32 byte data: Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=329ms TTL=245 Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=248ms TTL=245 Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=327ms TTL=245 Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=247ms TTL=245 Ping-statistikker for 193.69.165.21: Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap), Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder: minimum = 247ms, maksimum = 329ms, gjennomsnittlig = 287ms Diskusjon.no Pinger www.diskusjon.no [194.24.252.209] med 32 byte data: Svar fra 194.24.252.209: byte=32 tid=184ms TTL=53 Svar fra 194.24.252.209: byte=32 tid=183ms TTL=53 Svar fra 194.24.252.209: byte=32 tid=186ms TTL=53 Svar fra 194.24.252.209: byte=32 tid=176ms TTL=53 Ping-statistikker for 194.24.252.209: Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap), Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder: minimum = 176ms, maksimum = 186ms, gjennomsnittlig = 182ms 5428121[/snapback] kan du prøve med tracert metoden? " kommando: tracert www.adresse.no " det vil gi oss en oversikt over hvor mange routere du må igjennom for å nå målet ditt. viss du må gå gjennom for mange routere blir pingen veldig høy uansett om trafikken er høy eller ikke. jeg har bare 9 "hopp" til www.diskusjon.no 1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1 2 10 ms 9 ms 8 ms 10.202.16.1 3 11 ms 11 ms 11 ms router.mimer.net [213.184.204.89] 4 11 ms 11 ms 11 ms ge01.norve.mimer.net [213.184.197.45] 5 12 ms 13 ms 10 ms ge02.holen.mimer.net [213.184.197.41] 6 24 ms 23 ms 25 ms v801.ge1-21.oslo.mimer.net [213.184.211.106] 7 24 ms 26 ms 25 ms ge-1-3-0.c1.gaus.osl.no.fasthost.no [193.156.90. 65] 8 25 ms 25 ms 25 ms ge-1-0-25.b1.hmg.osl.no.fasthost.no [80.65.48.6] 9 24 ms 24 ms 25 ms 194.24.252.209 Søking fullført. Lenke til kommentar
ArcticRaider Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Tracert til diskusjon.no akkurat nå 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1 2 8 ms 7 ms 8 ms ti541210a080-l1.ti.telenor.net [80.213.152.0] 3 248 ms 249 ms 247 ms ti541001c050-ge4-0-11.ti.telenor.net 146.172.227.9] 4 249 ms 249 ms 249 ms ti500001c050-pos6-0.ti.telenor.net [146.172.250.113] 5 247 ms 244 ms 246 ms ti100001c050-pos1-0.ti.telenor.net [146.172.248.58] 6 249 ms 248 ms * ti200001c050-pos9-0.ti.telenor.net [146.172.248.13] 7 250 ms 249 ms 250 ms ti200002c050-pos1-0.ti.telenor.net [146.172.250.126] 8 251 ms 248 ms 250 ms ti200002b050-ge0-0.ti.telenor.net [146.172.248.102] 9 253 ms 253 ms 252 ms ge-1-3-0.c1.gaus.osl.no.fasthost.no [193.156.90.65] 10 251 ms 251 ms 254 ms ge-1-0-25.b1.hmg.osl.no.fasthost.no [80.65.48.6] 11 250 ms 252 ms 251 ms 194.24.252.209 Søking fullført. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) ser at rett etter DSLammen så fyker det rett opp over 200... ikke bra... det tyder på alt for dårlig spredenett i fra sentralen pluss at jeg ser at det har blitt mistet pakker på denne routeren: 6 249 ms 248 ms * ti200001c050-pos9-0.ti.telenor.net [146.172.248.13] med meg så holder det seg under 20 et godt stykke.. (Tafjord Mimer ISP) ser ut til at Mimer har egen linje til Oslo Her er et bilde fra Visual route 2006 fra meg til routeren som er på sprede nettet ditt "However, all hops after hop 9 in network 'Telenor' respond particularly slowly." Go figure Endret 12. januar 2006 av DArkwIng Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Og i løpet av morgendagen, fredag den 13/1, har Telenor annonsert at problemet skal være løst. Så får vi se om det blir lykkedagen... Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 tok en trace til www.telenor.no oxo ================================================== === VisualRoute report on 12.jan.2006 21:33:53 === ================================================== Report for www.telenor.no [148.122.210.22] This trace was started on 12.jan.2006 21:33:41. The host 'www.telenor.no' (known as hotell-redsys.nextel.no) has been found, and is reachable in 12 hops. The TTL value of packets received from it is 244.In general this route offers a good throughput, with hops responding on average within 21ms. However, hop 10 in network 'Telenor' is noticeably slower than others. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- | Hop | %Loss | IP Address | Node Name | Location | Tzone | ms | Graph | Network | ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- | 0 | | 192.168.1.34 | shuttle.adsl.no | * | | | | (private use) | | 1 | | 192.168.1.1 | - | ... | | 0 | x | (private use) | | 2 | | 10.202.16.1 | - | ... | | 7 | x | (private use) | | 3 | | 213.184.204.89 | router.mimer.net | ?(Norway) | +01:00 | 9 | x | Mimer AS | | 4 | | 213.184.197.45 | ge01.norve.mimer.net | ?(Norway) | +01:00 | 9 | x | TK Bredband AS | | 5 | | 213.184.197.41 | ge02.holen.mimer.net | ?(Norway) | +01:00 | 9 | x | TK Bredband AS | | 6 | | 193.28.236.189 | - | ?(Norway) | +01:00 | 23 | x- | Bredbandsalliansen | | 7 | | 193.28.236.194 | - | ?(Norway) | +01:00 | 23 | x- | Bredbandsalliansen | | 8 | | 146.172.248.97 | ti100001b051-ge4-1.ti.telenor.net | ?(Norway) | +01:00 | 23 | x | Telenor | | 9 | | 146.172.248.93 | ti100001c050-ge14-0.ti.telenor.net | ?(Norway) | +01:00 | 23 | x | Telenor | | 10 | | 146.172.249.158 | ti100910d050-ge0-0.ti.telenor.net | ?(Norway) | +01:00 | 80 | ---x------ | Telenor | | 11 | | 146.172.164.211 | ti100910a085-vlan10.ti.telenor.net | ?(Norway) | +01:00 | 23 | x | Telenor | | 12 | | 148.122.210.22 | www.telenor.no | ?(Norway) | +01:00 | 22 | x | Telenor | ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Roundtrip time to www.telenor.no, average = 22ms, min = 22ms, max = 24ms -- 12.jan.2006 21:33:53 Lenke til kommentar
Duggis Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Får vel bare nevne at jeg har akkurat samme problem som de fleste her. Sendte nettop en klagemail! Hvis de ikke fikser det snart, blir det vel en annen leverandør på meg en liten logg: http://duggis.be/ping_log.jpg Endret 12. januar 2006 av Duggis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå