Solsviken Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Ja kjøpte meg et 7800GT kort for ca 1 mnds tid tilbake. Ble satt inn i et nyformatert system og alt virket perfekt. Viftene kjørte for fult under oppstart, men så snart jeg var i winxp logon screen gikk de ned på "stille" hastighet. Alt var perfekt. Siden jeg har en 3000+ bestemte jeg meg for å klokke litt, dette gjorde jeg sammen med en HK bios oppdatering. Jeg kjører nå på 2500ghz stabilt men oppdaget til min frustrasjon her om dagen at viftene på skjermkortet mitt kjører for fult. Jeg har ikke anelse om NÅR dette skjedde siden jeg stortsett ikke tenker så mye på støy. Nå har jeg imidlertidig flyttet pcen til stuen hvor jeg igjen er avhg. av litt stillhet. Nå er det bare til frustrasjon. Jeg har testet expertools for å tvinge viftene ned i hastighet uten hell. (merk at før skjedde dette automatisk , jeg trengte ikke no program i det hele tatt for at det skulle virke) Kan klokking av CPU vere kilden til problemet mitt ? Tempraturene har nesten ikke økt i systemet mitt og i følge temp leseren til GPUen er den tilsvarende den samme som når jeg først fikk kortet. Derfor skulle det ikke vere noe spesielt med hete inne i systemet som gjør at viftene maxer . Hva kan ha skjedd ? noen hjelpe meg litt ? mvh g0lden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå