eXXon82 Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hei, Har en aktiv sub (perfekt som bord ved siden av sofagruppa), kan denne brukes som bord til laptop? Tenker på magnet og sånne ulumskheter. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Med tanke på vibrasjoner ol. tror jeg ville ha vurdert andre alternativ. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 En annen ting er magnetfelt som kan utradere disken din... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Men hvis den subwooferen er magnetisk skjermet, så er ikke det noe problem. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 selv om den ser skjermet, ville jeg unngått det. Med tanke på vibrasjoner. Små vibrasjoner rister løs det meste, faktisk problemer på noen biler at ting ikke sitter skikkerlig sammen på grunn av dårlige veier:S Og har en følelse at pc'en din kan få samme behandling. Så mitt råd: Separer sub og laptop, så får de begge et bedre liv! Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Magnetisme er ikke problem for disken, les div tråder her om det emnet. Vibrasjoner er et problem, men lar seg ordne: Kapp to squashballer i to, og legg disse mellom subben og en pen treplate/ glassplate. Vips du har et vibrasjonsdempet bord oppå subben din. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Finnes også sånne saker man kan kjøpe til Lp-avspillere (Husker ikke navnet på den nå), kalles freefloat tror jeg, da er meget vibrasjonsdempende, men tror squashball ideen til democomputer vil funke fett også! Lenke til kommentar
ols Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Vibrasjoner i en subwoofer er pr definisjon lavfrekvente. De kan ikke skade en bærbar. Vel. med mindre de er så kraftige at gjenstander letter fra underlaget, slik at de blir SLÅTT i stykker når de lander... Et konstant rettet, svakt magnetfelt er ikke noe problem for harddisk osv, men hvis elementet er uskjermet og magneten sitter tett opp under bordplaten, ville jeg kanskje ikke plassert en bærbar rett over. Det er f.eks detaljer av jern i den bevegelige dingsen (kareten) i dvd stasjonen, som teoretisk kunne innflueres, skjønt lite trolig. Jeg vil si at hvis du ikke merker at en gjenstand av jern blir påvirket ("hjelp, flaskeåpneren sitter fast på bordet!") er det neppe noe å bry seg om. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) ikke så smart da kansje.. men er det farlig med stasjoner pc'er da?. tenkter på magnetisme.. jeg har da en sub under pc'bordet.. og den reagerer på skjermen hvis jeg setter den der. derfor lurer jeg på om den reagerer på pc'en om jeg setter den under der`? kan tegne: Skjerm--------Data ______________ |---------------------| |-----pc sub----Sub| pc'sub'en er da ikke magnetisk, men den andre er til stereoanlegget. sorry hvis dette er veldig OT.. men bare lurer.. edit: tegninga ble litt buggatet da jeg postet.. Endret 9. desember 2005 av complexity Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 I CRT skjermer blir elektronene styrt frem på skjermen vha magnetisme. Les mer på wikipedia. Skjermen er *mye* mer ømfintlig enn laptopen, magnetisme er ikke et problem før "flaskeåpneren henger fast i boksen", som ols så elegant forklarte;D Risting er det eneste å bekymre seg over, og squashballer er mye billigere og (nesten) like effektivt som rådyre LP-spiller vibrasjonsdempere. Lenke til kommentar
Bobuntu Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Vibrasjoner i en subwoofer er pr definisjon lavfrekvente. De kan ikke skade en bærbar. Vel. med mindre de er så kraftige at gjenstander letter fra underlaget, slik at de blir SLÅTT i stykker når de lander... Et konstant rettet, svakt magnetfelt er ikke noe problem for harddisk osv, men hvis elementet er uskjermet og magneten sitter tett opp under bordplaten, ville jeg kanskje ikke plassert en bærbar rett over. Det er f.eks detaljer av jern i den bevegelige dingsen (kareten) i dvd stasjonen, som teoretisk kunne innflueres, skjønt lite trolig. Jeg vil si at hvis du ikke merker at en gjenstand av jern blir påvirket ("hjelp, flaskeåpneren sitter fast på bordet!") er det neppe noe å bry seg om. Heiheihei! Nå har det seg slik at jeg veldig gjerne har lyst å sette laptoppen min oppå en DALI Ikon SUB. Det passer rett og slett bare så ypperlig. Jeg quota det innlegget jeg likte best i denne tråden. Jeg er ganske sikker på at subben er magnetisk skjermet. Jeg vil helst ikke legge ei plate oppå, og laptoppen har gummiføtter. Vil det være et problem? Vær ganske sikker da, slik at dere ikke villeder meg Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Sett laptop'en oppå og prøv å spille litt høy musikk. Hvis du kjenner vibrasjoner i fingrene mens du taster ville jeg nok ikke satt den der. Endret 5. februar 2009 av klilleng Lenke til kommentar
Bobuntu Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Det har seg slik at jeg kobler den til en ekstern skjerm, slik: (Subben er forresten slått av, inntil videre) Jeg lurer bare på om det er trygt at laptoppæn står oppå subben mens subben spiller. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Det hindrer deg ikke i å gå ned på kne å taste mens subben spiller som klilleng foreslår. Så lenge det ikke er stress å slå den på. Forresten skal du ikke ha laptopskjermen lukket mens laptopen er på. Ha den heller litt på gløtt. Endret 5. februar 2009 av EivindS_ Lenke til kommentar
Bobuntu Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Greit, da får jeg prøve det, men er elektromagnetisme utelukket? No prob? Hvorfor bør skjermen stå på gløtt da? : D Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Greit, da får jeg prøve det, men er elektromagnetisme utelukket? No prob? Hvorfor bør skjermen stå på gløtt da? : D Pga det skal ikke være bra for skjermen å ligge inntil en varm overflate. Dette blir sikkert ikke noe problem så lenge laptopen holder seg kald på overflaten. Elektromagnetisme er ikke mitt felt =) Lenke til kommentar
Bobuntu Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Aha, lærer noe nytt hver dag! Den var ikke direkte kald på overflaten, så jeg poppa lokket med det samme. Jeg kommer nok til å la pcn stå der nå, men hvis noen mener det er en fryktelig dårlig idé, og har omtanke nok; værsågod å stopp meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå