Gå til innhold

3dmarks rekord fra finland med gf4!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vell 3Dmark er ikke alt.

Og hvis man skal sammeligne må man ha akkurat samme omgivelser for begge kortene.

Foresten så er det ikke rart og sammenligne.

GF4 ti4600 er det beste fra nvidia

R300 er det beste fra ATI.

Hva er galt med og sammenligne?

Lenke til kommentar

CFD, d BLIR feil å sammenligne GF4 og R300... GF4 e et halvt år gammalt no, og BURDE bli utkonkurrert av R300!!! Og som d blir sagt tidliare i tråden så komme d til å veksle på kem som har best kort, me mindre dei klara å lansere kort sammtidig... ATI - nVidia - ATI - nVidia....... sånn vil d fortsette heilt til ATI blir utkonnkurrert :razz:

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at det er uretferdig siden det er det beste Nvidia har for øyeblikket.

Vi sammenligner 2 av topproduktene til de to og de må kunne sammenlignes fordi det ikke er noe annet på markedet.

Og det er det beste Nvidia har laget mot det beste ATI har laget.

Så enkelt som det.

Lenke til kommentar

ATI-kortet knuste GeForce4 helt til de nyeste driverene til Nvidia kom ut.

Radeon 9700 er helt nytt og har sikkert som alle andre kort fra ATI, elendige drivere ved lansering. Når ATI blir et halvt år gammelt så yter det sikkert bedre enn det gjør nå.

Tror ikke ATI blir slått av NVidia. De kommer til å ligge omtrent likt i mange år fremover.

Gå tilbake til GeForce (1) DDR tiden og se hva ATI hadde da, så ser du at ATI utvikler seg fortere enn NVidia nå for tiden.

Har selv NVidia, men må desverre si at ATI er bedre akkurat nå.

Mitt neste kort blir et ATI. (Hvis ikke NV30 blir kaldere enn GF3 og GF4.)

Lenke til kommentar

så det dere ulldotter meiner no er at ti4600 skulle sammenlignast med 8500?? de er jo et kort som er laga for å konkurere med ti500, men de var de beste som var når ti4600 kom!... de syns eg er feil, fordi gf4 er en haugevis av milliona gonga bedre enn 8500...

no er jo ikkje ati så gode at dem virkelig har utklassa nvidia med 9700 så de går nesten an å sammenligne, men da skal man ta alder i betraktning!!

viss ikkje, bare drit i å sammenligne, for de blir feil, 9700 har liksom 80% meir båndbredde f eks..

Lenke til kommentar

Kamu er en veldig repektert Overclocker og han bruker utstyret av macci, hvem var først i ORB (Onlince Result Browser) på madonion til noe tid siden. Du fikk poengen i 3DMark med den følgende skjema:

(10*(Game Test1 Low Quality + Game Test 2 Low Quality + Game test 3 Low Quality) + (20 * (Game Test1 high Quality + Game Test 2 High Quality + Game test 3 High Quality) + (30 * Game Test 4)

Derfor har den resten av testen ingen innflytelse på resultater!

Lenke til kommentar

Ja dere krangler godt her.

Men jeg bryr meg ikke.

Jeg lurer bare på:

Hvilket kort er best?

ATI radeon 9700, Geforce TI4600 eller Matrox Perhelia?

Personlig tror jeg at Radeon kortet er best på ytelse.

Det er bare noe jeg tror.

Selv har jeg ei maskin med bare xp1800+ Geforce 440mx

Lenke til kommentar

radeon er seff best, de er nyest, sjøl om nvidia ti4600 sitt kort VAR best i 3dmarks så betyr ikkje de at dem var bedre i spill, for eg trur nvidia laga driveren med tanke på 3dmarks, siden så mange bryr seg om de.. for de er jo sånn en som regel sammenligner, da blir de kjøpt meir...

pharelia hadde store forventninger, men eg ville ikkje sløst bort penger på det, mitt lille ti200 har meir 3dmarks enn de fleste pharelia på madonion, kun et som er bedre, de er vel ikkje så bra??

og de er ikkje masse bedre i spill enn i 3dmarks heller.. sukk sukk

Lenke til kommentar

ja, R300, har vel et overtak, men allikevel så henge jo Nv25 godt på då :smile: ... Og no komme jo GeFroce4 me AGP x8 og (sansynlivis) litt høgre klokkefrekvensa snart, og då kan vi sjå om det får litt bedre ytelse :smile: .

Parhelia vil eg sammenligne me Savage 4, skyhøge forventninga, men det blei liksom ikkje sånn som det burde...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-08 19:25, germ skrev:

Vet ikke om noen har sett det men på screenshotsene på siden dems står det "NOT run at default settings". se på 3dmark bildet..

Det står det hos meg og med default settings! Det er nok en liten bugs!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...