Gå til innhold

TerraTec Lydkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, hvorfor er et soundblaster bedre enn dette kortet til gaming, dette er et meget bra kort med bl.a digital TOS link, noe som du ikke kan få på soundblaster kort i samme prisklasse, mener derfor at dette er et bedre kort uansett.

Når det gjelder produksjon, har dette kortet gode muligheter for en hobby musikker. har selv et TerraTec 6FIRE LT, er meget fornøyd, intet problem med kortet. Kjører bare TOS link, og det er meget bra kavalitet.

Sixpack kortet har en del bedre config meny enn det jeg har, så kortet er helt klart verdt pengene

Mosher

Lenke til kommentar

Tosk, tror du virkelig det er slik at Creative kan presse mere ut av en standard enn hva andre produsenter klarer, de må jo strengt tatt holde seg til standarden for at det i det hele tatt skal fungere.

Veit da **** om hva dette kortet har av EAX dill, er ikke noen lamer som bryr meg hardt om dette. Men det vises at du er, en standard er en standard. Lite vits å lage support for noe som ingen spill støtter.

Btw, har ingen fortalt deg at Creative sux bigtime.

Hadde et creative tidligere jeg oxo, aldri hatt så mye trøbbel med et lydkort, slutta spille i tide og utide. Måtte nappe ut kortet for at det skulle fungere.

Mosher'n

Lenke til kommentar

Lol.. Hvis du ikke fortod ut i fra :razz: og :razz: at jeg kødda så beklager jeg så mye.

Unansett.. Har hatt 6 Creative lydkort fra Soundblaster 16 til Audigy Player og jeg har aldri hatt problemer med noen av dem. Så det er synd at du har hatt så mye trøbbel med ditt/dine.

Lenke til kommentar

Her selv et terratech-lydkort, og er MEGET fornøyd. Det eneste som kan være litt negativt er at du burde ha en prosessor over 600mhz, da lydkortet kan "finpusse" på lyden før man sender lyden ut av pc`n. (Har hørt at lyden prosesseres opptil 3 ganger!) DA kan det vere en fordel å ha over 600mhz, da min k6-2 500 fikk lyden til å hakke litt...

Du får jo med et Wawetable, noe som er ganke ypperlig skal man lage musikk, du har MANGE flere "inputer" enn på et vanlig lydkort, og du får selfølgelig flere "utputer".

I tilleg støttes teratech med lyssystemer fra "sensura", et selskap som har spesialisert seg på digital musikk på pc.. :smile:

Jeg tror du får med deg MYE snacks i den pakkka der...

GO 4 it!!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-03 12:23, dj_j0tul skrev:

Her selv et terratech-lydkort, og er MEGET fornøyd. Det eneste som kan være litt negativt er at du burde ha en prosessor over 600mhz, da lydkortet kan "finpusse" på lyden før man sender lyden ut av pc`n. (Har hørt at lyden prosesseres opptil 3 ganger!) DA kan det vere en fordel å ha over 600mhz, da min k6-2 500 fikk lyden til å hakke litt...

Du får jo med et Wawetable, noe som er ganke ypperlig skal man lage musikk, du har MANGE flere "inputer" enn på et vanlig lydkort, og du får selfølgelig flere "utputer".

I tilleg støttes teratech med lyssystemer fra "sensura", et selskap som har spesialisert seg på digital musikk på pc.. :smile:

Jeg tror du får med deg MYE snacks i den pakkka der...

GO 4 it!!

LYDSYSTEMER...ikke lyssystemer..:grin:

Tips: Skru på eqalizeren på ROCK, da får du en VELDIG mye klarere lyd, med dypere bass, og skarpere diskant.

Lenke til kommentar

Bruker selv DMX 6Fire, hovedsakelig med Cubase og audiofiler i høy oppløsning. Ingen problemer, noe visstnok Audigy brukere har opplevd (antakelig nye drivere nå..). Terratec gir mye mer for pengene, med d unntak at det ikke har egne midi lyder/synth.. noe SB faktisk er ganske suverene på i forhold til prisen man betaler. (bruker et gammelt SB-kort i tillegg til ekstern synth og softsynther)

Skal du spille og se film, eller musikkprod. m softsynther/ekstern synth - vurder Terratec. Må du ha innebygd synth - SB.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-02 14:14, Vegard20 skrev:

Kjøpte selv ett TerraTec DMX 6fire 24/96 og Audigy kan ikke sammenlignes engang. Har du ett skikkelig annlegg i tilegg så hadde jeg definitivt gått for TerraTec istedet for Creative.

Hei Vegard20, jeg har i lengre tid gått og sikla på akkurat det kortet. Jeg vurderte først et audigyEx kort, men da jeg hørte at den ikke behandler lyden i ekte 24/96 over hele kortet, men kun i noen få utvalgte unntak, var saken klar. Det jeg lurer på - er det mulig å ta opp 6 lydspor på engang, eller er det kun mulig å spille av 6 lydspor?

Har ikke funne helt entydig info om dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...