Gå til innhold

24" CRT skjerm, trenger hjelp!

Espein

Anbefalte innlegg

Var innom QXL en tur nå. Der fant jeg en 24" CRT skjerm som gikk ut, prisen ble 1800,-

Ta en titt innom her og se på den. Noe å stole på tror dere??

Er litt skeptisk igrunn, men håper noen av dere har peiling på skjermen :)

EDIT: Vist noen evt. har hatt eller har erfaring med denne skjermen, kom gjerne med en kommentar!

Endret av Ludacris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var innom QXL en tur nå. Der fant jeg en 24" CRT skjerm som gikk ut, prisen ble 1800,-

Ta en titt innom her og se på den. Noe å stole på tror dere??

Er litt skeptisk igrunn, men håper noen av dere har peiling på skjermen :)

EDIT: Vist noen evt. har hatt eller har erfaring med denne skjermen, kom gjerne med en kommentar!

5251366[/snapback]

En bra skjerm, men den er noen år gammel.

Har en 21" av nyere serie, den er det helt rått bilde på.

Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg kjøpte akkurat den samme skjermen hos jmdata i oktober i fjor.

Om du mener at selgeren er å stole på, så er jeg delvis overbevist om det ja.

Min skjerm krevde mye fininnstilling (I advanced mode er det over 30 settings å stille på) , men den har nå skarpt bilde og gode kalde farger.

Jeg bruker oppløsning på 1600x1000 @ 76 Hz slik at det stemmer best mulig i høyden med min 19" med 1280x1024.

Skjermen er flott å se film på.

Når det kommer til spill så er den hvertfall for meg ikke egnet. Jeg runnet HL2 på den i widescreen 1600x1000, men det er mye tyngre for øynene mine å følge med på veldig raske bevegelser, trolig pga "Phosphor persistance" på denne nå ganske gamle skjermen i forhold til min nyere Samsung.

Her er et bilde av min 19" 959nf ved siden av 90W10'en.

http://home.no/brillegeit/sun24.jpg

EDIT: Og det kan være du trenger en D-SUB kabel. Den har to inntak, en D-SUB kontakt og en "13W3" kabel (slik SUN arbeidsstasjoner bruker vistnok) som henger fast. Jeg hadde den orginale kabelen til min 959nf (byttet til 5xBNC) så jeg trengte ikke kjøpe den.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Selger et til å stole på. JMdata selger massevis av slike lettere brukte skjermer. Selve modellen kjenner jeg ikke, og siden noen av skjermene er brukte, så er det enda vanskeligere å si hvor gode de er.

Jeg annbefaler at du ideelt sett tar deg en tur til JMdata for å se skjermen i aksjon for du kjøper, om du har mulighet for det. De tar imot besøkende om du sier ifra på forhånd om at du kommer.

Sansynligvis en flott skjerm da det er en tidlgiere proff-skjerm for bildebehandlere osv. men den er nok også sikkert helt enorm stor hehe... håper du har god bordplass.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Jeg måtte forresten bære den opp fem etasjer og hadde etterpå "senebetennelse-smerte" i sleggene og måtte kjøle de ned med is.

24 Inch Sony/SUN (GDM 90W10) Monitor

Code Name : T-Rex

Power Consumption : 170W (typical), 200W (max)

Weight : 41 kg (90.38 lbs)

En fordel med å ha den og 11 GHz CPUkraft på rommet er at jeg ikke trenger ovn om vinteren.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

De kildene jeg finner sier

90W11 = Dot Pitch 0.25 mm

90W10 = Dot Pitch .26 mm center, .29 mm corner

men det kan godt mulig at den ene oppgir feil, for jeg ser flere andre feil i spesifikasjonene oppgitt på samme side.

Det jeg dog tror forskjellen er er at den som er laget for SUN (10) har sun sin spesielle "13w3" plugg (i tillegg til D-SUB) mens den som er laget for SGI har trolig ikke den pluggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...