AiKi Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Nå skal jeg få rengjort kjøleren på CPU'en min. Så kom jeg til å tenke på om thermal paden (kjølepasta på stockkjøleren) kunne tørke? Vil kjølingen bli dårligere hvis jeg fjerner kjøleren, og setter den tilbake etterpå? Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Den skal ikke kunne tørke nei, men varmeoverføringsevnen kan bli noe dårligere hvis du fjerner den og setter den tilbake etterpå... Jeg hadde rengjort kjøleren mens den fortsatt står i.. Ta noen q-tips og få vekk det verste støvet... Lenke til kommentar
Aiwa-_- Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 thermal pads på intel kjølere kan iallefall størkne.. noe som fører til at når man tar av cpu kjøler følger cpu med.. opplevde det.. var ikke rimelig.. ble sittende med ødelagt cpu/hk på foreldrenes p3... Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 thermal pads på intel kjølere kan iallefall størkne.. noe som fører til at når man tar av cpu kjøler følger cpu med.. opplevde det.. var ikke rimelig.. ble sittende med ødelagt cpu/hk på foreldrenes p3... 5293939[/snapback] Det kan skje med hvilken som helst kjølepasta, og er helt "normalt". Men grunnen til at det skjer er ikke at den tørker, men at det blir vacuum mellom CPU og kjøler.. Da får den nesten en limende effekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå