CaptainFantastic Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Hei. Jeg har tenkt til å skaffe meg en PC som jeg kun skal bruke til lagring av data, nesten som en server kan du vel si. Det jeg trenger er kun et hovedkort som støtter at jeg kan bygge ut met et godt antall harddisker etterhvert (6-8 tilsammen). Skal ikke bruke maskinen til hverken spill eller andre programmer. Kan vel tenke meg en intel-prossesor i denne maskinen. er ingen krav til skjermkort eller lignende. Trenger heller ikke skjerm, tastatur etc. Kan noen hjelpe meg å finne noe bra deler fra f.eks Komplett, som jeg kan bruke til å bygge det jeg ønsker ? Tenkt til å bruke dette toweret : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307669&cks=PLS - men tar gjerne imot forslag på noe som vil passe bedre. Prisantydning : 7-8000 ,- (Skal ikke overklokkes) På forhånd takk Endret 4. desember 2005 av CaptainFantastic Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Hvilket operativsystem har du planer om å kjøre? Du sier at du skal lagre data på denne "serveren" - vil det være mange samtidige brukere som leser/skriver data her? Endret 4. desember 2005 av tomahg Lenke til kommentar
CaptainFantastic Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Har tenkt til å kjøre Windows XP.. antakelig bare Home edition. Det vil ikke være flere samtidige brukere. Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hvorfor lager du en egen server til det? Hvorfor ikke bare oppgradere din egen pc med noen harddisker? Lenke til kommentar
CaptainFantastic Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Fordi det er kun for å lagre unna data etterhvert som jeg trenger, også skal jeg bare jobbe mot denne via min laptop når jeg trenger det. så pga. at jeg er nødt til å ha en laptop som hoved-pc, så vil jeg bare ha en filserver ved siden av ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå