snkupo Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hallois. Har eksperimentert litt med PHP på aller laveste nivå en stund nå (variabler osv). Har kjørt en del ferdigportaler ala Phpnuke, samt en del forum, men nå vil jeg prøve på noe selv. Det jeg tenkte på var å prøve på å lage en liten side med brukbart utseende (meny, midtdel osv) ved hjelp av php og Mysql. Finnes jo masse tutorials på sider som tutorialized.com , men jeg vet rett og slett ikke hav jeg skal lete etter? Når jeg sier meny osv. tenkte jeg på noe alà feks. denne siden . Vet noen om noen gode tutroials for noe slikt? Har programvare som feks. Dreamweaver, hvis det er noe bruk for det. Er som sagt ganske ny med php og databaser. Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 prøv å lete etter en webshop tutorial... her er både database og design tatt med... men siden du er helt fersk på PHP... har då vært borti SQL før ? Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) prøv å lete etter en webshop tutorial... her er både database og design tatt med... men siden du er helt fersk på PHP... har då vært borti SQL før ? 5251247[/snapback] Heisann. Vel, jeg er vel ikke helt sylfersk med php. Har drevet litt rundt med det. Har vært bortie mysql, men jeg har ikke fått taket på hvordan/hvorfor jeg må dra ut info fra tables osv. til websiden. Men som sagt - har sett utrolig mye tutorials, mange forskjellige. Har du ikke noen spesifikke jeg kan sjekke? Altså, jeg vil lage en side hvor jeg har en meny, of feks en bakgrunn, og en hoved-del. Header også. Se på det eksempelet jeg postet i første post . Takker for raskt svar . Endret 4. desember 2005 av snkupo Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 denne virker jo som en grei start å gå igjennom.. http://www.tizag.com/mysqlTutorial/ Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Skal se litt på den Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Fant akkurat det jeg lette etter akkurat nå. Takk uansett Endret 4. desember 2005 av snkupo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå