all right Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Jeg trenger litt hjelp til å sette opp en gammel pc som skal brukes som ruter og bestemme hvor mye "speed" andre maskiner på nettverket får av internetten. Dette er en gammen 400mhz maskin med Windows XP og NetLimiter. Jeg bruker den innlagte ruterfungsjonen i windows og har delt det ene nettverkskortet. Alt med ruteren virker fint nå det jeg ikke får til er NetLimiter. I ruteren har jeg satt på Allow other network users to connect through this computers Internet connection og denne har jeg IKKE slått på Allow other network users to control or disable the shared Internet connection Slik som jeg har forstått dette skal alle de andre maskinene som kjører internett gjennom denne ruteren nå komme opp som "poster" i NetLimiter. Men det gjør de ikke hos meg. Er det noe jeg har gjort feil? edit: var ikke helt sikker på hvor denne skulle postet så jeg postet den her. Flytt den om nødvendig. Endret 4. desember 2005 av all right Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Bruk heller Bandwidthcontroller. Der kan du justere hastigheten til de forskjellig MAC adressene. Netlimiter går bare på de forskjellige prosessene og brukes ikke på en Router, men på klienten. Bandwidthcontroller er ypperlig på en router da den ikke tar hensyn til hvilken tafikk det er. Lykke til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå