Gå til innhold

hvordan sette opp ruter med netlimiter?

all right

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp til å sette opp en gammel pc som skal brukes som ruter og bestemme hvor mye "speed" andre maskiner på nettverket får av internetten.

Dette er en gammen 400mhz maskin med Windows XP og NetLimiter. Jeg bruker den innlagte ruterfungsjonen i windows og har delt det ene nettverkskortet. Alt med ruteren virker fint nå det jeg ikke får til er NetLimiter. I ruteren har jeg satt på

Allow other network users to connect through this computers Internet connection

og denne har jeg IKKE slått på

Allow other network users to control or disable the shared Internet connection

Slik som jeg har forstått dette skal alle de andre maskinene som kjører internett gjennom denne ruteren nå komme opp som "poster" i NetLimiter. Men det gjør de ikke hos meg. Er det noe jeg har gjort feil?

edit: var ikke helt sikker på hvor denne skulle postet så jeg postet den her. Flytt den om nødvendig.

Endret av all right
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Bruk heller Bandwidthcontroller. Der kan du justere hastigheten til de forskjellig MAC adressene. Netlimiter går bare på de forskjellige prosessene og brukes ikke på en Router, men på klienten. Bandwidthcontroller er ypperlig på en router da den ikke tar hensyn til hvilken tafikk det er. Lykke til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...