curtiis Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 har noe rart med maskinen, funket med et gammelt skjermkort helt greit. Men med det helt nye 9800 AIW PRO så restarter den etter en stund i spill. Er ikke helt sikker på hva det kan være men cpu'en blir rund 50 grader og da ser det ut til at maskinen kutter. slo av automatisk restart, da blei bare sjermen svart og ikke no skjedde. Men tok av et panel på dataen så det ikke blir så varmt inni og prøvde BF2 igjen og da gikk det helt greit virka ikke som det blei for varmt da. har bytta psu, men det var vist ikke problemet. tror kansje at cpu eller hk eller begge kan være defekt. noen enkle programmer eller no som kan teste hk eller cpu. 50 grader er jo ikke mye for en cpu, men vist den er litt defekt kan det være problem da? Er en sempro 2600 soket A, og et asus hk. Eller kansje bare å investere i nytt hk, prossesor og skjermkort. Er lei av det tullet som skjer. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Kunne ikke sagt det bedre selv! Har akkurat det samme problemet, så jeg henger meg med på denne tråden. Pcen restarter når disse spilles: -Grand Theft Auto: San Andreas -GTR Fia Racing -og i div foto-redigerings'program Min spec er i profilen.... Lenke til kommentar
bææææææ Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Har akkurat samme problem. Pc'en min restarter etter 30 sekunder i spill som; Half Life 2, alle spill med Source grafikk motor og Battlefield 2. Tror kanskje det kan være PSU min som ikke leverer nok strøm til mitt softmoddede 6800LE. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Hmm, ser av en eller annen grunn ut til at cpu' ikke har fått nokk kjøling. den liker apsolutt ikke 50 grader, spillene går greit nå etter at jeg fjernet ett panel og fikk litt mere sirkulasjon og lavere temp. ska få meg ny kjøler til cpu, og heller investere i nytt hk cpu og skjermkort + vannavkjøling når æ får råd. maskinen vart ikke bedre med ny psu værtfall, men har nu en ordentlig psu til neste investering. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 jippi, funnet ut problemet. minne kjørte i dual, fulgte boka til hk til pungt å prikke og satt minne i de blå portene for de skulle brukes først, så nappa ut en minne modul og prøvde maskinen. treig vart den med halve minne men ennå jeg lasta minne fult så boota den ikke, spilte BF2 med ørten programm i bakrunn. treigt men det gikk, smekka inn modulen i den svarte og nå kjører det som det ska. kunne sikkert fiksa det i bios og. Hadde man bare gidda å gjort det før så, sikler etter nytt hk og cpu nå. Lenke til kommentar
Slip Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Har noe lignende her. Mistenker at skjermkortet går varmt.. men jeg fatter ikke hvorfor! Need For Speed Most Wanted og Quake 3 kuttes strømmen etter kort tid.. skjermbildet hakker litt før det stopper. Så må jeg holde Power-knappen inne noen sek før jeg kan slå på igjen. Skjermkortet er ATi Radeon 9800Pro 256mb. ALDRI vært plaget før.. men de siste mnd har det vært slik. Har en bordvifte stående ved siden av maskinen.. når den er på funker det fint. Lenke til kommentar
Slip Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Prøve nye drivere nå. Og foresten, det er overhodet ikke varmt inne i kabinettet. 2 vifter suger inn, og 2 blåser ut. 1 120mm i hver ende, og en 80mm i hver ende Lenke til kommentar
Slip Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Samme skiten :/ CPU fan vises som 0 RPM hvis jeg kopler den til på CPU_FAN på hk. Hvis jeg bruker en annen vifte får jeg riktig turtall. Stabil temp på 18 Celcius i kabinettet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå