Variabel Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Min stasjonære PC har for tiden SDRAM i seg. 2 x 256. Dette er altfor lite for meg, og har lyst til å kjøpe mer. Men mer SDRAM har jeg hørt er både dyrt, og ikke så bra som DDRAM. Jeg har også hørt at det finnes hovedkort som det passer begge slags RAM brikker i. Hvordan vet jeg om jeg har et slikt hovedkort? Det er 2 RAM slots i alt på hovedkortet (der hvor mine to SDRAM brikker sitter). Her er også all informasjonen fra DxDiag på dataen: http://www.triggerweb.com/DxDiag.txt Håper dere kan hjelpe! Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Siden du har 2 minneporter (Og i de sitter det SD-RAM), så har ikke du mulighet til å sette inn DDR-RAM i din maskin. Dette pga. SD-RAM ikke passer i en DDR-RAM port, og omvendt. Så hvis du skal ha mer minne, så blir det enten mer SD-RAM, eller nytt hovedkort samt DDR-RAM. Lenke til kommentar
Pc_master Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Etter det jeg har hørt finnes det HK som støtter begge typene. (ikke samtidig) Skal leite litt rundt for å finne en link til deg. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Iom. at det er Packard Bell tviler jeg veldig sterkt på at de har brukt et HK som støtter begge. Tror han skal være godt fornøyd om det bruker vanlig SD-RAM, og ikke en eller annen svindyr spesial-RAM. Uansett er jo prosessoren bare 1,2 GHz, så hele maskinen er vel egentlig moden for utskifting. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Du må helt sikkert fortsette med SDRam. Er forøvrig veldig enig i at det er på tide å kjøpe ny PC Lenke til kommentar
Variabel Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Jaja, er klar over at PCen må byttes ut. Bare lurte på det angående RAM. Lenke til kommentar
Pc_master Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 En ting du burde gjøre er og ta en titt på bruktmarked.no. Mulig det er noen billige brikker der. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Etter det jeg har hørt finnes det HK som støtter begge typene. (ikke samtidig) Skal leite litt rundt for å finne en link til deg. 5252268[/snapback] Riktig, de finnes ja.. men bruktmarket er vel den eneste plassen i dag. En annen ting er at de kortene yter relativt dårlig også med DDR-ram.. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Etter det jeg har hørt finnes det HK som støtter begge typene. (ikke samtidig) Skal leite litt rundt for å finne en link til deg. 5252268[/snapback] Riktig, de finnes ja.. men bruktmarket er vel den eneste plassen i dag. En annen ting er at de kortene yter relativt dårlig også med DDR-ram.. 5253427[/snapback] Og det har du sjekket ut, eller bare noe du antar...? Jeg hadde et Abit KT-333, med mulighet for både SD og DDR Ram. Det ytet bra med kortene sammenlignet på den tiden det kom ut, men ikke med senere kort siden det kjørte med 333MHz busshastighet, og ikke 400MHz. Men det neste kortet, KT-400, kunne kjøre med 400MHz busshastighet, og var med de senere driverne ikke dårligere i tester enn andre sammenlignbare kort. Link til test. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå