MadtazRex Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Jeg har Intel P4 3.2Ghz Socket 478 og lurer på om det er noen som kan hjelpe meg i å overclocke denne cpu'en! Vet at det står overalt på denne siden men jeg vil ha ett direkte svar! EDIT: Har Dette hovedkortet, 1024Mb ram DDR. og bzrk 500W strømforskyner Endret 4. desember 2005 av MadtazRex Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 hvordan hk har du? om du vet navnet på bios levelrandør enda bedere... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Direkte svar: 1 LÆR DEG SELV alle grunnleggende elementer før du spør, for da kan du spørre spesifikt om hva du lurer på. Som du selv sier finner du det meste du trenger å vite under Overklokking av CPU. Ingen kan gi deg et direkte svar på "Hjelp! Hvordan overklokker jeg!" 2 Ingen vet hvordan du kan overklokke din prosessor så lenge du ikke nevner noenting om hvilke komponenter du har. Prosessortype, gjerne med så detaljerte spesifikasjoner som mulig, hovedkort, RAM med spesifikasjoner og strømforsyning, samt hva slags kjøling du bruker er de viktigste komponentene å nevne. Er du smart, legger du inn all informasjon du gidder om din datamaskin i din profil her på forumet. Men for å hjelpe deg litt: Som en fellesregel for de fleste prosessorer nå til dags, overklokker man ved at man øker prosessorens eksterne frekvens, i ditt tilfelle FSB, i BIOS på ditt hovedkort. Denne frekvensen ganget med multiplikatoren på din prosessor, i ditt tilfelle 16, tilsier hastigheten på prosessoren når du overklokker den. Øker du FSB-frekvensen til 220MHz på ditt hovedkort, blir hastigheten på din prosessor 220*16=3520MHz = 3,52GHz. Øker du FSB til 312MHz, sitter du plutselig med en prosessor på 5GHz. Denne grensen er nok ganske uoppnåelig for de fleste, og innebærer at du har greie på utrolige mange andre begreper enn FSB underveis. Endret 4. desember 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
MadtazRex Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Hva med Vcore og voltage? Har Denna vifta Endret 4. desember 2005 av MadtazRex Lenke til kommentar
NeVa Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 klokk til det blir ustabilt og øk så volten og se om det hjelper.. pass på temp.. ingen kan gi deg noen fasitsvar på hva sweetspottet til din cpu er.. det må du finne ut selv.. Med andre ord: prøv selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå