galaxee Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Endelig har ISP fått ut fingeren ut og slått av brannmuren.. Men har et merkeligt problem .. etter åpning av porter i modem,så klikker det Modemet er et allied telesyn RG (hjemmesentral) Selvsagt har ISP sperra telnet tilgangen til modemet (fikk koblet opp med ip 10.0.0.1 før men virker ikke nå så får ikke lest logger) brammur kan eg velge selv: Mota automatis ip = 10.0.0.2 = full brannmur. Manuell ip = 10.0.0.200 = ingen brannmur. Alle portene er "stealt" helt til en port er i bruk, da blir resten "stengt" Da oppstår problemet, nettet slutta å fungere..inn å ser på adsl-modemet og enten er ADSL-Lyset eller Lan1-Lyset borte. tok å plugget kabelen rett i pcen (ADSL-Modem ---->pc) og kjørte "Shield Up" testen noen ganger.. Noen som har noen tips før eg ringer ISP i morgen og hører kva dem mener?. Virker jo som noen Porter er bannlyst? Browser servere i Steam så klikker det også. virker fint å bare surfe... Endret 4. desember 2005 av galaxee Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Høres ut som du flooder NAT tabellen i boksen, dvs den har ikke reservert nok minne til å håndtere mengden sessions som din(e) maskiner intialiserer. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 fant en .pdf som står noe om "flood" manuell er å bli rar i hodet av... Link vis noen vil se Tror nok ISP får jobbe 5min ekstra i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå