Kurume Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Har akkuratt mappet opp deling av cdrommene i samba på min clarkconnect boks. Problemet er at nå vil ikke cdrommene fysisk åpne seg. Selv om ingen leser fra dem. Noen som har en ide på hvorfor og hvordan jeg kan få løst problemet? Kan si at jeg er ganske Noob på linux. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 - ALT + F2, skrive "eject" pleier å fungere. - Hvert fall i GNOME pleier man å få opp et ikon på skrivebordet hvor du kan høyreklikke og velge eject. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 takk for tipeset men har ikke koblet til skjerm/tastatur. Har bare command shell. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Testet nå med eject komandoen i shell og det fungerte. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Nå oppsto det et nytt problem. Fordi nå viset ikke cdrommene lenger. Nå må jeg skrive mount /dev/hdXX for hver gang jeg skal bytte cd + eject. Finnes det ikke noe form for automatisjon på dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 I linux er det slik at når du mounter en CD så må den umountes før du får åpne CD-ROMen, slik er det bare. Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Vi har jo alltids autofs, men avhengig av distro kan det være litt arbeid å sette opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå