hølands_gutt Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 opteron har kanskje mer cache, men du merker ikke mye forskjell i gaming prossesen, opteron er mye mye varmere og ikke så klokkevennlig som x2. Lenke til kommentar
Babb Rass Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 opteron har kanskje mer cache, men du merker ikke mye forskjell i gaming prossesen, opteron er mye mye varmere og ikke så klokkevennlig som x2. 5256459[/snapback] hehe.. Hvis du skal klokke en opteron skader det ikke med skikkelig kjøling.. Men får å si det slikt.. Man får en opteron 165 (1.8ghz) til å jobbe stablit litt under 3.0 ghz og det er bedre klokke egenskaper en den x2'en din.. Jeg sitter med en opteron 165, og den er god for det meste.. Dobbelt så mye cache, og er beregnet til servere som står og går hele tia.. Så ville i alt si at Opteron'en er hakket bedre.. Mvh. Wenom Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) har de en amd socket A prosessor på komplett feks? 5250823[/snapback] Det finns ikke athlon XP 1,05GHz, noe må være galt i systemet ditt... MP = 10,5 X 100 = 1050MHz, ingen XP 1600 har 10,5 X 133 = 1400MHz Xp 3000 har 10,5 X 200 = 2100MHz Endret 6. desember 2005 av jarmo Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 opteron har kanskje mer cache, men du merker ikke mye forskjell i gaming prossesen, opteron er mye mye varmere og ikke så klokkevennlig som x2. 5256459[/snapback] hvor har du det vrøvlet ifra da? har lest utallige forumer og reviews av opteron prosesorren og snittet på 165 opteron ligger på 2.6-2.8 GIG med stock vifte.Opteron prosessorene blir single hand picket, mens x2'ene kommer second hand picket etter kvalitetskontrollen som Amd har på ALLE sine prosessorer Lenke til kommentar
n0stra Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Har selv bestilt meg en Opteron 144 64bit "Venus" 1.8GHz med ett DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D og det nye GeCube Radeon X1600XT skjermkortet. Utifra det jeg har lest her og der virker det som om prosessoren er ekstremt OC vennlig samt at det hovedkortet har godt med justeringsmuligheter. Bare for å sjekke, stemmer dette? Har også lest noe om at rekkefølgen man helst bør få tak i en opteron er: CABNE, CABYE, CAB2E og at CABGE ikke er no særlig bra. Alt dette skal dyttes inn i et Silverstone LC10 liggende HTPC kabinett så jeg vet ikke helt åssen kjøling jeg bør bruke på denna ennå. Håper jeg er heldig og at detta funker knall. Heldivis er ati prosessorene levert slik at man ser inn gjennom en rute og kan lese åssen serie prosessoren er, så kan jeg bare levere tilbake og bestille en ny om ønskelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå