Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Filmåret 2005! Årets beste filmer...

embark

Årets beste film 2005 er...?  

217 stemmer

1. 1. Årets beste film 2005 er...?

• Mr and Mrs Smith
      7
    • Sin City
      62
    • Batman Begins
      14
    • Land of the Dead
      2
    • The Descent
      1
    • Charlie & The Chocolate Factory
      6
    • Broken Flowers
      5
    • The Constant Gardener
      0
    • History of Violence
      1
    • Hitch
      0
    • Constantine
      3
    • Serenity
      4
    • Lord Of War
      8
    • Harry Potter And the Goblet of Fire
      8
    • Madagascar
      1
    • Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit
      6
    • The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
      9
    • Alone in the Dark
      1
    • Bloodrayne
      1
    • Wedding Crashers
      3
    • Sympathy for Lady Vengeance
      0
    • The Weather Man
      0
    • Drabet
      0
    • Hostage
      1
    • SAW 2
      8
    • The Exorcism of Emily Rose
      0
    • A Bittersweet Life
      0
    • Marathon
      0
    • Welcome To Dongmakgol
      1
    • Fantastic Four
      0
    • Doom
      2
    • Cinderella Man
      4
    • Legenden om Narnia
      11
    • King Kong
      30
    • Star Wars Episode III
      18

Anbefalte innlegg

]

La meg minne deg på at en av grunnene er at jeg ikke likte de 3 forrige Jackson-filmene, som ikke akkurat ble slaktet.

Det blir som med LotR; alt tilsier at de er kjempegode, men jeg mener fortsatt jeg har rett når jeg sier at de ikke er noe særlig.

5257802[/snapback]

Men, imotsetning til LotR så er ikke King Kong et 10 timers langt gjesp om smurfer og heffalumper.

5257829[/snapback]

Hehe. Jeg tror du har for stor innflytelse på dette forumet, da ingen tør å motsi deg og si at du er en dust uten like. :p Ringenes Herre er et mesterverk av dimensjoner, og du LarsP, som jeg kanskje ser på som den mest allsidige filmseeren her inne kan da ikke komme med et utsagn dom dette. :ohmy: Stemningen, omgivelsene, mytologien, karakterene, lyden/musikken og den vidunderfulle kraften som trekker deg inn i historen. Har dere misforstått dette Stefan og Lars? Medmennesker... Her må vi forsvare oss fra disse plagiatene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Plagiatene? Aka kunstnerisk tyveri?

Anyway, den trekker kanskje DEG inn i historien, men den sender meg i en dyp søvn.

5259831[/snapback]

Hehehe. Hadde ikke peiling på hva plagiat egentlig betydde. :p Uansett.. Hvilke av de stikkordene jeg nevnte kan du motsi meg på? :whistle:

Lenke til kommentar

Anyway, den trekker kanskje DEG inn i historien, men den sender meg i en dyp søvn.

5259831[/snapback]

Hehehe. Hadde ikke peiling på hva plagiat egentlig betydde. :p Uansett.. Hvilke av de stikkordene jeg nevnte kan du motsi meg på? :whistle:

5259863[/snapback]

Ingen av dem. Jeg kan ikke si at den ikke var bra på alle mulige måter, jeg kan derimot si at historien ikke var engasjerende i det hele tatt og at karakterene var utrolig kjedelige. Jeg så de to første, og kunne faktisk ikke brydd meg mindre hvordan det gikk med dvergene, og ringen, og hvem denne kongen det er snakk om er.

Lenke til kommentar

5259831[/snapback]

Så fint for deg da. De andre millionene med mennesker i verden var av det kaliberet som ble kastet inn i historien. :)

Ingen av dem. Jeg kan ikke si at den ikke var bra på alle mulige måter, jeg kan derimot si at historien ikke var engasjerende i det hele tatt og at karakterene var utrolig kjedelige. Jeg så de to første, og kunne faktisk ikke brydd meg mindre hvordan det gikk med dvergene, og ringen, og hvem denne kongen det er snakk om er.

Altså, nå hører vi jo egentlig hvorfor filmen var så dårlig for deg da. Du var tydeligvis forberedt på å få noe Holywood-greier servert (noe som det i og for seg er - Dog er ikke det noe galt, egentlig), og forskanset deg skikkelig bak en barriere av forhåndskritikk du allerede FØR du hadde sett filmen hadde bygget opp, og bare ventet på å slippe ut.

Du fulgte jo sikkert ikke engang med i filmen! "Denne kongen eller hva det var det handlet om".

Og hvordan det gikk med dvergene? Mange dverger ble drept før følget kom inn i Moria, og mer verken ser eller hører du til dvergene.

"Karakterene er kjedelige". Du synes de burde byttet dem ut med noen seriemordere eller barnevoldtektsmenn? Kanskje de skulle ha med fire tonn griseblod til filminnspillingen her også?

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

LotR har jo alltid vært en mer eller mindre pikant smakssak. Da filmene ble lagd ble de blåst opp til de grader av pressen i tillegg til at alle LotR-fanatikerene gikk over alle støvleskaft. Og så begynte det å renne inn med ny-frelste LotR-typer, gjerne i 10-12 årsalderen, som forgudet filmen de og. Fantasy var plutselig det store nye, og alle måtte jo like det.

Derimot er var/er det jo selvfølgelig folk som ikke likte filmen. LotR ble temmelig fort en slik film som alle skal like uansett hva de synes, og dermed er det blitt vrient å mislike den offentlig uten at det oppstår diskusjoner som det her.

Jeg må innrømme at jeg liker filmen ganske godt selv, estetisk vakker og en del action, dog er det alt for mye dødtid, noe som gjør at den er fryktelig kjip å se om igjen. Jeg må innrømme at jeg egentlig aldri har likt gudfaren (en film alle skal like) så veldig godt. Den er bra, men jeg vil ikke si at den er så til de grader god som folk vil ha det til.

EDIT: Hva den filmen trenger er mer blod, metallic! så jeg tror grriseblodet hadde hjulpet.

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar

Så skjønt at du kan antyde til at Ringenes Herre er alternativt til Hollywood-pisset. Enda skjønnere at jeg, av alle mennesker, foretrekker blod og gørr framfor kvalitetshistorie.

Det er så enkelt som dette: de argumentene fungerer kanskje når du snakker med folk som ser på film som tidsfordriv, men når du er her inne vil du oppdage at de fleste av oss brenner for film, og da kommer du ikke langt med "Du fulgte jo sikkert ikke engang med i filmen". Ihvertfall ikke når det gjelder hobbit-såpeoperaer.

Prøv å fortelle meg at LarsP ikke har tålmodighet til å se gjennom 9 timer med film, eller at det ble for lite action for ham. I dare you.

Det finnes ingen fasit på gode og dårlige filmer, og fantastisk produksjon betyr ikke engasjerende historie. Personlig fant jeg C'est arrivé près de chez vous en halv million ganger bedre enn LotR, selv om produksjonen eller budsjettet ikke var i nærheten. LotR mangler sjel.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Narnia blir årets film, evt nummer to etter Broken Flowers, King Kong blir en drittfilm. My predictions. Jeg skal lagre dette innlegget i mine favoritter, og finne den fram etter jul.

Den tredje Star Wars-filmen var ingenting spesielt.

5253112[/snapback]

Tror nok Narnia vinner stort. Ser at filmen går på kinoer i området i 3-4 saler på en gang. Og for første gang på årevis har alt blitt utsolgt, hvis jeg forstod det rett.

Skulle egentlig ikke forundre meg for later til å bli en særdeles god film. :)

(Passer fint å ta det frem nå siden den åpner i dag)

Lenke til kommentar
Tror nok Narnia vinner stort. Ser at filmen går på kinoer i området i 3-4 saler på en gang. Og for første gang på årevis har alt blitt utsolgt, hvis jeg forstod det rett.

Skulle egentlig ikke forundre meg for later til å bli en særdeles god film. :)

(Passer fint å ta det frem nå siden den åpner i dag)

5340580[/snapback]

Tror nok du har rett i det ja. Virker som den gruser alt som er i mitt lokalområde også.. Men må innrømme at jeg er litt overrasket over at King Kong gjør det såpass dårlig i forhold. Hadde nesten trodd det var den filmen som kom til å ende opp på førsteplass som publikumsfavoritt. Er det mulig at lengden på filmen har skremt vekk en del av kinopublikumet?

Har ikke sett noen tall på det ennå, men det virker som King Kong sliter litt med å fylle kinosalene..

Lenke til kommentar

Starwars Ep 3 selfølgelig, Mr. and mrs smith, King kong,mange filmer som burde vert på den listen der

Narnia filmen tror jeg blir preget av elendig skuespill og andre ting,blir vel effektene som kan redde den inn

Steffyboy: ikke for å være frekk, men jeg tror du liker Lotr, men du later som du ikke liker det for å være spesiel og tøff :dremel:

Endret av Litejk
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...