Gå til innhold

Filmåret 2005! Årets beste filmer...

embark

Årets beste film 2005 er...?  

217 stemmer

1. 1. Årets beste film 2005 er...?

• Mr and Mrs Smith
      7
    • Sin City
      62
    • Batman Begins
      14
    • Land of the Dead
      2
    • The Descent
      1
    • Charlie & The Chocolate Factory
      6
    • Broken Flowers
      5
    • The Constant Gardener
      0
    • History of Violence
      1
    • Hitch
      0
    • Constantine
      3
    • Serenity
      4
    • Lord Of War
      8
    • Harry Potter And the Goblet of Fire
      8
    • Madagascar
      1
    • Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit
      6
    • The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
      9
    • Alone in the Dark
      1
    • Bloodrayne
      1
    • Wedding Crashers
      3
    • Sympathy for Lady Vengeance
      0
    • The Weather Man
      0
    • Drabet
      0
    • Hostage
      1
    • SAW 2
      8
    • The Exorcism of Emily Rose
      0
    • A Bittersweet Life
      0
    • Marathon
      0
    • Welcome To Dongmakgol
      1
    • Fantastic Four
      0
    • Doom
      2
    • Cinderella Man
      4
    • Legenden om Narnia
      11
    • King Kong
      30
    • Star Wars Episode III
      18

Anbefalte innlegg

Hva?? Hostage? Vær så snill å fortell meg hva som var bra(les: bedre enn middelmådig) med den filmen.

Må si meg enig her, den var absolutt ikke noe særlig. Jeg ble middels underholdt av den, kanskje 3/4 av 6, men jeg savner gode, gamle Willis-filmer. =/

Veeeldig fordomsfulle vi var i dag da. Hva får deg til å tro at den blir så dårlig?

Fordomsful? Jeg sier bare det jeg tror, jeg. De siste 3 Jackson-filmene var lame, Jack Black er håpløs i alvorlige roller og jeg ser rett og slett ikke hva Jackson kan tilføye originalen.

Hmm. Ingen andre som likte Lord of War ?

Nope

Synes startscenen (med kula) var temmelig kul, men filmen prøvde å være så vanvittig mye bedre enn den var. Veldig selvhøytidelig og Cage gulpet opp for mange teite replikker. Grei underholdning, men absolutt ikkeno mer. Forventet ikke stort heller da..

Tenkte (og skrev i mini-anm.) det samme, rett og slett alt for selvhøytidelig. Det var nesten skjønt på slutten da den prøvde å være "OMG AVSLØRE USA", etter 2 timer med "I told him to have intercourse with himself" og en Catch me if you can-halvtime som ikke engasjerte i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veeeldig fordomsfulle vi var i dag da. Hva får deg til å tro at den blir så dårlig?

Fordomsful? Jeg sier bare det jeg tror, jeg. De siste 3 Jackson-filmene var lame, Jack Black er håpløs i alvorlige roller og jeg ser rett og slett ikke hva Jackson kan tilføye originalen.

Du har naturligvis rett til din egen mening, men jeg tror Peter Jackson kan gjøre underverker for filmen. Filmens plott har alltid hvert noe enkelt, det er heller dens effekter samt godt skuespill som har gjort den til en klassiker. Dette tror jeg 2005-versjonen kan matche. Med dagens muligheter innenfor filmskapning skulle det bare mangle at det lages en remake, og jeg tror det er de rette folka som er satt tiil å gjøre jobben. Angående Jack Black, han har vel strengt tatt bare hatt en seriøs rolle, nemlig den han hadde i High Fidelity, en rolle jeg syns han gjorde glimrende.

Alt i alt, nyversjonen kommer ikke til å bli bedre en orginalen av den enkle grunn at den ikke er orginalen, men jeg tror den blir milevis bedre enn 1976-versjonen. Gleder meg.

Lenke til kommentar

Deathie: Jeg synes skuespillet i Hostage var ganske bra. Historien var helt grei nok, sinnstemninga man får er også veldig passende. Det er en veldig mørk og dyster film. Selv om at slutten er litt "happy", så føles den ikke happy likevel. Synes denne er langt over middels, jeg ja.

Må forresten tillegge at jeg synes det har kommet få gode filmer fra Hollywood i år...

Lenke til kommentar

Må bare slenge inn en kommentar om Hostage filmen. En av kidnapperne, the bad guy, er en stort sett normal fyr gjennom filmen(bortsatt fra at han kidnapper disse folka). Men i slutten klikker det jo helt for fyren! Han blir en SKIKKELIG hard ass! Skulle tro fyren var en Navy Seal eller noe i den duren. Blod over hele kroppen som om han hadde gått gjennom en hulk-transformasjon. Akkurat denne delen synes jeg var helt absurd. :ohmy:

Lenke til kommentar

Hvordan Serenity kan være en av årets beste filmer, ha 8.2 på IMDb og ligge på deres Top 250 liste kommer jeg aldri til å forstå. Den er veldig underholdene, det skal jeg innrømme. Men på alle andre måter er tror jeg den er mer middelmådig enn noen andre filmer jeg har sett.

Lenke til kommentar
Må bare slenge inn en kommentar om Hostage filmen. En av kidnapperne, the bad guy, er en stort sett normal fyr gjennom filmen(bortsatt fra at han kidnapper disse folka). Men i slutten klikker det jo helt for fyren! Han blir en SKIKKELIG hard ass! Skulle tro fyren var en Navy Seal eller noe i den duren. Blod over hele kroppen som om han hadde gått gjennom en hulk-transformasjon. Akkurat denne delen synes jeg var helt absurd. :ohmy:

5256757[/snapback]

Ja, den delen ble fort harry og egentlig dårlig. Rynket litt på nesa da det liksom kom inn sånne spesialstyrker og en sinnsforvirret ungdom liksom tar dem alle sammen. Det var litt VEL rart...

Lenke til kommentar
Tipper jeg har rett jeg Stefan:

Helt konge.

5257730[/snapback]

La meg minne deg på at en av grunnene er at jeg ikke likte de 3 forrige Jackson-filmene, som ikke akkurat ble slaktet.

Det blir som med LotR; alt tilsier at de er kjempegode, men jeg mener fortsatt jeg har rett når jeg sier at de ikke er noe særlig.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
]

La meg minne deg på at en av grunnene er at jeg ikke likte de 3 forrige Jackson-filmene, som ikke akkurat ble slaktet.

Det blir som med LotR; alt tilsier at de er kjempegode, men jeg mener fortsatt jeg har rett når jeg sier at de ikke er noe særlig.

5257802[/snapback]

Men, imotsetning til LotR så er ikke King Kong et 10 timers langt gjesp om smurfer og heffalumper.

Lenke til kommentar
Hvordan Serenity kan være en av årets beste filmer, ha 8.2 på IMDb og ligge på deres Top 250 liste kommer jeg aldri til å forstå. Den er veldig underholdene, det skal jeg innrømme. Men på alle andre måter er tror jeg den er mer middelmådig enn noen andre filmer jeg har sett.

5257646[/snapback]

True.. Den har en sinnsykt inflated score på IMDb. Regner med dette har sammenheng med at tilhengerne av Firefly har en tendens til å være rimelig fanatiske (de kaller seg sågar "browncoats" med noe ubehaglige assosiasjoner til SA's "brunskjorter"). Dersom du ser på antall 10'ere filmen har fått i forhold til andre karakterer skjønner du tegninga ;).

http://www.imdb.com/title/tt0379786/ratings

Som stor fan av serien selv, må jeg si at jeg koste meg storveis, men det er jo ikke stort mer enn en dobbeltepisode av serien det er snakk om da..

Endret av Winged Monkey
Lenke til kommentar
sin city, tøffere rollefigurer finner man ikke!

mickey rourke tok seg godt opp på listen min med den filmen

5258032[/snapback]

Mickey Rouke, er en skuespiller som altid kommer til å ligge høyt på listen min blant skurke skuespillere. Makan til skuespiller.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...