Turbopus Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Hei! Har en Dell XPS med 2*512 ram. Tenkte å kjøpe 2*1024 ram. Noen som vet om denne rammen er riktig i forhold til min maskin? De ram brikkene jeg tror passer Denne ramen var det jeg linket til: Kingston ValueRAM DDR2-533 1024MB SO-DIMM Har funnet at noen på forumet anbefalte ram brikken jeg linker til under, men var noen hundre kroner dyrere pr brikke: (blir endel dyrere når jeg tenkte å kjøpe 2x brikker) Så er den jeg har funnet samme ram bare av en annen produsent? Like god? Komplett ram Håper på tips om hvilken ram jeg bør kjøpe. Noen som har en formening om det er et marked for å selge 2*512? Hva kan en få for det? På forhånd takk Endret 4. desember 2005 av Turbopus Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Vi som har DELL kjøper minne hos DELL. Da får du faktisk rimelig minne som passer til maskinen. Du må finne "servicetag"en på maskinen, resten ordner DELL. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Vi som har DELL kjøper minne hos DELL. Da får du faktisk rimelig minne som passer til maskinen.Du må finne "servicetag"en på maskinen, resten ordner DELL. 5250546[/snapback] Det er ikke helt riktig. Minne hos Dell er rådyrt, ofte bortimot dobbel pris av hva som er markedspris. Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Vi som har DELL kjøper minne hos DELL. Da får du faktisk rimelig minne som passer til maskinen.Du må finne "servicetag"en på maskinen, resten ordner DELL. 5250546[/snapback] Det er ikke helt riktig. Minne hos Dell er rådyrt, ofte bortimot dobbel pris av hva som er markedspris. 5250617[/snapback] Når kjøpte du sist minne fra DELL?? Lenke til kommentar
Turbopus Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Hørt at minne hos dell er dyrt ja, men ikke sjekket prisene på ram i løsvekt.... Jeg er i utgangspunktet ute etter billigst mulig ram, dog skal den fungere like bra som den rammen jeg har i maskinen idag Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 På Mpx.no har de billig og bra ram til bærbare Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Når kjøpte du sist minne fra DELL?? 5250676[/snapback] Jeg har sjekket prisene, og jeg ble forferdet over de høye prisene på minne. Edit: se bare her. 1 GB minnemodul, 1800 kr. Kun en brikke. Sakset fra prisguiden. Priser på 2x1024 MB minnesett. Se bare på prisforskjellene. Minne fra Dell er svindyrt. Endret 4. desember 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Når samtlige av all oppgradering koster flesk hos Dell, så tror jeg NEPPE at prisen for oppgradering av ram er billigere enn å kjøpe ram selv. Lenke til kommentar
Turbopus Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Takker for alle svar.. Blir vel å kjøpe noe av disse som stigfjel linket til... Samme hvem det er jeg velger? Bare jeg velger 533mhz? Gleder meg til å teste ut 2gb ram... Funker jo fett nå å da, men... Lenke til kommentar
Turbopus Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Men det er "DDR2 SO-DIMM 533" jeg trenger er det ikke det?? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Vi som har DELL kjøper minne hos DELL. Da får du faktisk rimelig minne som passer til maskinen.Du må finne "servicetag"en på maskinen, resten ordner DELL. 5250546[/snapback] Hehe... Nå var du morsom du. Du har tydeligvis nok av penger siden du kjøper ram hos Dell. Det er like greit å kjøpe ram et annet sted, og du får minne som faktisk passer også, pluss at det er billigere. Turbopus: Jau, det er DDR2 SO-DIMM 533 du trenger ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå