Zalofigth Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Jeg har overklokket den stakkars duronen min på 800 Mhz til 1030 Mhz. Dette går fint og jeg får max 46 gr. (2 kab-vifter og i stk tasol flymotor(bråker ivert fall slik)) Jeg prøver å tvinge den opp i 1050 Mhz og det går fint, men under prosessen til full load, restarter den seg selv ved 48 gr. Jeg har disablet alt som heter "CPU - protection" osv.. Hva **** er galt? Dessuten så kan jeg ikke kjøre høgere VCore, så den er nesten "låst" på 1050... :sad: Jeg har: En sliten Duron 800 Abit Kt7a 256 Meggs med SDRam Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Det er ikke sikkert at den temperaturem som HK måler er korrekt. Kan godt hende at måleren er skadd. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 at pc'en din restarter er ganske sikkert fordi den er ustabil, og den trenger ikke være varm for å bli det. Grunnen er rett og slett (tror jeg) at cpu'en får for lite strøm. Men da du ikke får stilt din vcore, vet jeg ikke hva du kan gjøre. Lenke til kommentar
Zalofigth Skrevet 2. september 2002 Forfatter Del Skrevet 2. september 2002 Jo. Jeg får stilt vcore, men maskinen vil ikke starte ved 1100mhz pga. for lite strøm. Så jeg kjører vcore på fullt og da starter maskinen ved både 1050mhz og 1030mhz, men det at makinen blir ustabil ved 48 gr. fast? Det virker merklig.... Ved 1030mhz gr. går det fint... Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Hvor mye er fullt? Hvis det er for lite, så kan det hende at du finner en guide til voltmodding av hk. fredrik Lenke til kommentar
fAight Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Quote: Den 2002-09-02 15:57, Zalofigth skrev:Jo. Jeg får stilt vcore, men maskinen vil ikke starte ved 1100mhz pga. for lite strøm. Så jeg kjører vcore på fullt og da starter maskinen ved både 1050mhz og 1030mhz, men det at makinen blir ustabil ved 48 gr. fast? Det virker merklig.... Ved 1030mhz gr. går det fint... Det at den klarer å starte på 1050MHz tyder på at den akkurat har nok strøm til nettopp å boote, men i lengden er det derimot for lite spenning til cpu'en. Derfor rebooter den. Som jeg sa istad, selv om temp'en er relativ lav, så kan systemet likevel være ustabil. Håper dettte gjorde deg litt klokere :smile: Lenke til kommentar
Zalofigth Skrevet 3. september 2002 Forfatter Del Skrevet 3. september 2002 Ja. Jeg takker.. Får kjøpe nytt HK eller noe... (våger ikke voltmodde på hardware) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå