Manhatten Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Har internet fra NGT. Det er koblet slik: vegg - Cisco router fra NGT - Trådløs router fra Topcom - nettverkskabel - Pc A Trådløs router fra Topcom - trådløs overføring - Pc B Begge pc'er er på nett. Men får de ikke til å finne hverandre. Begge maskinene har samme subnet mask. De er i samme arbeidsgruppe. Den innebygde brannmuren i XP er slått av. Kan det være brannmuren i topcom routeren? Jeg er takknemlig for hjelp! Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Har du passord på begge brukerkontoene på maskinenene ? Det bruker å hjelpe på med denne typen problemer ;-) Lenke til kommentar
Manhatten Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Har passord ja. Tror ikke problemet ligger der. Når jeg går på "view network computers" så ser jeg kun den maskinen jeg sitter på. Det går ikke å pinge hverandre. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Slik gjør jeg: 1.Bruker Norton Internet Security 2006, så på begge maskinene må jeg åpne for hjemme nettverk. Åpner for at ipadressene kan snakke med hverandre I NIS er det en guide jeg følger. 2.Går på den maskina jeg skal dele mappa og sharer denne. 3.Finner IP adressen til maskina feks 192.168.1.3 4.Går på MyComputer og taster \\192.168.1.3 og får opp den delte mappa Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hvis du ikke får pinget vha navn eller ip-adresse må det være noe med konfigurasjonen av brannmuren, såfremt du har fulgt mitt tidligere råd i denne tråden. Lenke til kommentar
Manhatten Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Brannmuren er egentlig min konklusjon. Usikker på hvordan jeg konfigurer den. Tips? Endret 5. desember 2005 av skjesp Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Disse bildene viser brannmuren ut mot internet, den skal ikke påvirke maskinene bak routeren. Lenke til kommentar
Manhatten Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 De lokale ip adressene er: Pc A 192.168.1.100 Pc B 192.168.1.101 Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Du har ikke norton eller lignende på maskinene? Lenke til kommentar
Manhatten Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Har Norton Anti virus. Har prøvd å disable begge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå