CAT-scan Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Noen som vet hva slags planer AMD har angående revisjoner av minnekontrollere? Så vidt jeg husker har ikke minnekontrolleren forandret seg nevneverdig, og det er vel fortsatt ikke mulig å kjøre mer enn to brikker i Dual-Channel. Når skal det bli nye minnekontrollere? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 og det er vel fortsatt ikke mulig å kjøre mer enn to brikker i Dual-Channel. Har testet med fire brikker, funker fint i dual-channel. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Ja, jeg er litt på tynn is her, men som Pels sier er det i alle fall fullt mulig og kjøre dual også med 4 brikker, eneste forskjellen er at det må kjøres 2T. Det neste nye på dette området er vel sokkel M2 som jo skal støtte DDR2 minne, men jeg vet desverre ikke i detalj hva forskjellen blir. Men ellers bør det nevnes at det jo tross alt har vært en merkbar utvikling i stabillitet på minnekontrolleren, særlig med 4 brikker og/eller høy fart, selv om det kanskje ikke har vært noen revlusjonerende synlige endringer nei. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hei, Et dumt spørsmål, men jeg skjønner meg fortsatt ikke på disse x64 AMD CPU. Hva vil en FSB 800 på Opteron 146 si? Er det slik at minnekontrollør har bare ofisiell støtte for DDR400? Det har ikke noe med HTT å gjøre, eller? Hilsen Staljin Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 ... underforstått at det ikke går ut over ytelsen. Førsteinnlegget var ment slik. Jeg vet at man kan gjøre det, men poenget er at det er tydelig at minnekontrolleren sliter, og den begynner å dra på årene. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Sånn og forstå ja, det var ikke helt innlysende ut fra første innlegg da... Det er jeg i grunn spent på selv, og M2 blir jo interessant med tanke på dette. Jeg tviler på at det holder med bare en cpu fiks for å gjøre noe store forbedringer. staljin, alle A64 og Opteron 1xx har offesiell støtte for max DD400 - PC3200 -200Mhz minnefart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå