Patz Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hei. Har et problem med Internet Printing på IIS serveren min, har prøvd det aller meste, men får det ikke til å fungere når serveren er koblet innefor routeren, også i DMZ. Finnes det en måte som gjør at serveren kan få ekstern en IP-adresse selvom den er koblet innenfor routeren? Mitt oppsett er da slik: WAN --- RG (hjemmesentral) --- router (med switch) --- server. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Heisann! For å kunne få ekstern ip innenfor routeren din så må du skaffe deg et subnet og slå av NAT i routeren. Dette er ikke aktuelt for de fleste hjemmebrukere. Men det du må gjøre er at du må forwarde port 80 i routeren din til den interne adressen på ditt lokalnett. Er usikker på om hjemmesentralen din NAT`er, om den gjør det må du først forwarde porten fra denne til din router og fra din router og til ip`en til serveren din. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hva skal dette brukes til? Ville det ikke være bedre og sikrere med en VPN fra klientene? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hvis du kan få flere (ekseterne) IP-er fra din ISP, så kan du bare drite i hele ruteren, og bruke en svitsj i stedet. Tele2 støtter dette. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Koblet WAN inn i switchen og disablet dhcp-server funksjonen, og alt fungerer perfekt Ser ut til at jeg får ubegrenset antall IPer fra ISP (Trollfjord Bredbånd). Skal bare brukes i tilfeller der jeg har behov for å printe ut fra skolen osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå