phex Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Finnes det noen gode program for å organisere kontaker? Det må også gå ann å legge kontakene i forskjellige mapper. Dette er til et firma (bare nevner det i telfelle det fins programmer som er laget med tanke på firmaer) Takker Endret 4. desember 2005 av phex Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Hva skal det brukes til? Skal det brukes sammen med et program? Hva slags kontakter snakker du om? Lenke til kommentar
phex Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Hva skal det brukes til? Skal det brukes sammen med et program? Hva slags kontakter snakker du om? 5250211[/snapback] Det skal ikke ikke brukes sammen med noe spesielt program. Hva slags kontakter? Hmm ... det blir jo alt fra gode kunder til folk som tilbyr diverse tjenester som jeg har bruk for. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 4. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2005 Å lage et slikt register uten å sambruke det med andre programmer er bortkastet energi med de mulighetene som finnes i dag. Jeg nevner i fleng e-post, fakturering, regnskap, statistikker, budsjetter, bestillinger, rapporter etc etc. Du trenger et databaseprogram eller et crm-system som kan brukes mot din e-postklient. Access hvis du vil bygge opp noe selv og har MS Office Pro, Business Contact Manager hvis du vil ha noe enkelt og bruker MS Outlook. Lenke til kommentar
phex Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Å lage et slikt register uten å sambruke det med andre programmer er bortkastet energi med de mulighetene som finnes i dag. Jeg nevner i fleng e-post, fakturering, regnskap, statistikker, budsjetter, bestillinger, rapporter etc etc. Oj, høres veldig interessant ut! Jeg tror jeg skal prøve meg på noe sånt likevel. Du trenger et databaseprogram eller et crm-system som kan brukes mot din e-postklient. Access hvis du vil bygge opp noe selv og har MS Office Pro, Business Contact Manager hvis du vil ha noe enkelt og bruker MS Outlook. 5250415[/snapback] Jeg har Access og kan gjerne bygge opp noe selv (bare det ikke er veldig vanskelig da ) Hva er forskjellen på et databaseprogram og et crm-system? Og hva er best? Hvordan kan jeg gjøre alt det du nevner (e-post, fakturering, regnskap, statistikker ...) i Access? Og hva med FileMaker Pro? Gjør det samme jobben som Access og er det like bra? Ble mange spørsmål men ... Tusen takk for hjelpen Endret 7. desember 2005 av phex Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 8. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2005 Et crm-system er i bunn og grunn en database med et grensesnitt som gjør det enkelt å vedlikeholde og legge inn denne typen informasjon. Hvis du skal bygge alt dette i Access uten å ha jobbet med det tidligere kan du glemme å bli ferdig før 2007. FileMaker Pro har jeg ingen erfaring med men jeg vil anta at det samme gjelder der som for Access. Anbefaler deg å se på ferdige CRM-løsninger og der er det massevis av varianter ute og går. SuperOffice (www.superoffice.no) er vel en av de mest brukte men ta en titt på crm på google så får du en del alternativer. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 13. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) litt gammel tråd, men er kanskje ikke sikkert at du har fått svar på dine spørsmål. SuperOffice er et helt enestående verktøy, og har enorme funksjoner i forhold til et reint kontaktregister, hvis du forteller meg hva firmaet driver med, og hvor mange ansatte det er, så skal jeg fortelle deg om superoffice er noe for dere, samt eksempler på bruk i ditt firma. Dette kan du gjerne sende som pm da det neppe er noe som passer for publisering på et forum. Men kort fortalt så organiserer ikke SO bare kontaktene til firmaet, det samler også all informasjon om kontakten med kunden (kontakten). Ved å velge kontakten kan du enkelt linke opp eposter som er sendt kunden, brev, telefoner, møter, osv. Slik at er du syk og den kunden som du har jobbet mye med ringer firmaet, så kan andre enkelt se all kontakt med kunden. Samtidig er SO en utrolig kraftig avtalebok, du kan se avtaleboken til alle andre i firmaet, du kan automatisk booke møter på første tidspunkt der alle er ledige osv. og en annen ting.....superoffice er ikke for enkeltmannsfirmaer som starter i garasjen, superoffice koster like mye per lisens som en god pc. Endret 13. januar 2006 av geokri Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 14. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 Som du ser over er Superoffice allerede foreslått. Forøvrig er det ingenting av det du nevner som ikke allerede ligger som funksjonalitet i Outlook. Lenke til kommentar
phex Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2006 Du trenger et databaseprogram eller et crm-system som kan brukes mot din e-postklient. Access hvis du vil bygge opp noe selv og har MS Office Pro, Business Contact Manager hvis du vil ha noe enkelt og bruker MS Outlook. 5250415[/snapback] Vet du hvor jeg kan kjøpe Business Contact Manager i Norge og hvor mye det koster? Du mener vel Microsoft Business Contact Manager? Takk! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 21. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2006 Business Contact Manager kan lastes ned gratis fra Microsoft om du har en gyldig lisens på MS Office Professional. Jeg fant dessverre ikke noen lenke i farten men den er det et eller annet sted. Lenke til kommentar
aiwuser Skrevet 21. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2006 http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=no Lenke til kommentar
phex Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Business Contact Manager kan lastes ned gratis fra Microsoft om du har en gyldig lisens på MS Office Professional. Jeg fant dessverre ikke noen lenke i farten men den er det et eller annet sted. 5643563[/snapback] Aha, takk begge to! Har nå prøvd Business Contact Manager litt, men jeg ble litt skuffet. Hva er det egentlig utvidelsen gjør? Lage fakturarer fikk jeg i hvert fall ikke til (trodde det var en mulighet). Synes liksom egentlig jeg ikke fikk noe særlig med ekstra funksjoner. Kanskje jeg har misforstått Business Contact Manager helt ... Endret 28. februar 2006 av phex Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 28. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2006 Det er ikke så mange muligheter i BCM, det er kun et grunnleggende verktøy. Hvis du er ute etter mer funksjonalitet må du vurdere andre løsninger som er foreslått tidligere. Lenke til kommentar
phex Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mars 2006 Det er ikke så mange muligheter i BCM, det er kun et grunnleggende verktøy. Hvis du er ute etter mer funksjonalitet må du vurdere andre løsninger som er foreslått tidligere. 5681309[/snapback] Ok, takk skal du ha for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå