Gå til innhold

Minneprisene til bunns

Anbefalte innlegg

Noen som tør spå når DDR brikkene når bunnpris, hvis en i det hele tatt kan kalle det for noe slikt? Må en vente til nyåret før en ser effekten i webbutikkene?

Simen1 viser oss en "viktig" ting angående priser på komponenter. At prisene på nyere produkter ofte danker ut prisene på eksisterende modeller. Synes ofte dataforhandlere sitter inne med lageret sitt til det eventuellt blir solgt en gang i fremtiden til en uvitende kunde, eller at de brenner inne med tapet med salg. Noen dytter sikkert dette ut til uvitende kunder som kjøper en komplett PC løsning, og reduserer lageret sitt på den måten. Andre beholder kanskje litt av lageret bare for å ha reservedeler til viktige bedriftskunder.

Selvfølgelig vil toppmodeller av grafikkort som et eksempel ha en annen slags prisutvikling da de er veldig kostbare, men det er noe de fleste kan se vil jeg tro. På harddisker ser det ut til at min "teori" om pris fungerer. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det slikt at ddr2 er bakoverkompatibelt? Bare kjøpe inn noen ddr2 brikker, kaste de gamle og peise på?

5256278[/snapback]

Nei, det er ikke bakoverkompatibelt. Du må også oppgradere hovedkortet til et som støtter DDR2. (Og samtidig med det må man kanske skifte flere komponenter)

Også regner jeg med du ikke mener "kaste" bokstavelig ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...