Gå til innhold

ACER Ferrari 3400

eekeroth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vifta skal jo alltid gå. dataer blir fort ganske varme...

5249926[/snapback]

Nei det skal den ikke... (dette er ikke stasjonær) En vifte på bærbar skal ta pauser, og går den konstant så har du et problem.

Det kan være mye støv feks eller det kan hjelpe med evt bios oppgradering (hør med levrandør)

Lenke til kommentar

5249926[/snapback]

Nei det skal den ikke... (dette er ikke stasjonær) En vifte på bærbar skal ta pauser, og går den konstant så har du et problem.

Det kan være mye støv feks eller det kan hjelpe med evt bios oppgradering (hør med levrandør)

5251119[/snapback]

Hør nå her.. Har selv Acer Ferrari 3400 og vifta går hele tiden. Det er ikke no galt i det. Men det er hvor høy inntensitet vifta har. i 80 % av tiden jeg har på pcen går vifta stille og rolig. Men når jeg starter krevende programmer jobber vifta mer og mer, og roer seg ned etter liten stund. ( ca 1 - 2 min ).

Sånn har jeg det på min Acer Ferrari værtfall

Mvh

nitrouz aka Jesper

Lenke til kommentar

Det er klart at forskjellige modeller oppfører seg på forskjellige måte. Vil gjerne høre om det er flere som har denne maskinen og kan fortelle om sine erfaringer.

For meg så virker det som om vifta starter med en gang maskinen slåes på, og at den går hele tiden - den justeres riktignok opp og ned, men med 4-6 applikasjoner som Lotus Notes, Excel, IE oppe, så går den hele tiden. Skal sjekke litt om den går f.eks. etter lunch når den ikke har vært i bruk på en halv time. Skal også sjekke hvordan den er med en gang den slåes på (etter å hva stått over natten)

Lenke til kommentar

Hvor ofte en vifte går og hvor høy intensivitet den har har vell med hvordan hardware som er inni pcn. Jo kraftigere pc, desto høyre intenivitet når den må yte mye. Men mange bærbare har det slik at de går på sykluser med mindre du krever så mye av den at den må lufte ut, Noen sykluser er at den tar pauser, der den ikke går i det hele tatt, mens andre der den minker intensiviteten.

Viss viften på din Ferrari alltid går tyder vell det bare på at du har en kraftig spec, som trenger mye utlufting.

Men husk, selv om du har en Ferrari ikke ta den med deg i senga. Sett den på fast underlag :p

Lenke til kommentar

5249926[/snapback]

5251119[/snapback]

Okay, sorry det viste jeg ikke ^^ Men da lærte jeg meg noe nytt noe i dag og :thumbup:

Lenke til kommentar
Vifta går hele tiden - stopper aldri. Kun normal kontor bruk.

Er dette normalt?

5249910[/snapback]

Vi har sjekket litt mer her, og det som skjer er at CPU går på 2000MHz hele tiden - den går aldri ned. (Installerte et AMD program for å se dette)

Noen ideer? Har så klart satt den til "Max Battery" uten at det endret noe.

Lenke til kommentar
AMD kjører noe som heter "Cool & quiet", dette må ofte aktiviseres separat. Se en av sticky guidene under CPU delene av forumet (mener jeg).

5301254[/snapback]

Takker - fant ut at dette ved å søke på Cool & Quiet - det heter PowerNow for Mobile cpu'er men det fungerer omtrent like.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...