Gå til innhold

Fjerning av kjøleribbe

oleunder

Anbefalte innlegg

Jeg har et ATI Radeon 64 MB DDR Vivo, som jeg gjerne vil overklokke litt. Det jeg lurer på er hvordan man får av kjøleribben? Jeg tror den er limt eller noe.

Neste spørsmål er hvor mye tror dere jeg kan klokke det til? Jeg vet dette er forskjellig fra kort til kort, men det kunne vært greit å vite hva andre hadde klart.

Noen linker til slike sider?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du prøvd å søke i forumet?

når det gjelder å få av viften kan du jo bare kjøre 2-3runder 3dmark med full grafikk, deretter tar du ut kortet så fort som murlig, da tror jeg den sitter så løst at du kan vippe den av med en smørekniv etc..

murlig du også bare kan vri den av siden limet er så varmt..

Lenke til kommentar

Legg et bankkort ned mot kortet og så bruker du forsiktig en kniv til å ta av vifta. Ikke stikk kniven innover, men bare vri den rundt.

slik at høyen på kniven til slutt bender løs vifta+ribba.

Gjorde dette på ati radeon 64 vivo og nylig på mitt ati radeon 8500.

På radeon kortet satte jeg på zalman sin northbridgekjøler med originalviften på ene siden.

På 8500 sate jeg på en gammel pentiumkjøler med strøm fra hovedkortet mitt.

Tok sølvpasta på den runde delen av gpu og lima rundt med en tynn kant med lim slik at det kanskje er mulig å fjærne ribba ved senere tidspunkt.

Tror kjølingen ble bedre og med zalman sin northbridgekjøler kan du kanskje klare deg uten vifte om du har en kabinettvifte i nærheten.

Mitt kort ble i hvert fall ikke så fryktelig varmt med god luftsirkulasjon. Fungerer fortsatt.

Men når du tar av kjøleribba så vær forsiktig å ikke gå for langt inn med kniven slik at du skraper opp gpu eller andre komponenter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...