Gå til innhold

Pris på side

Anbefalte innlegg

Fikk en mail her før idag, fra et firma som vil kjøpe en hjemmeside av meg, som jeg lager og setter opp.

Siden er ganske standard, lett for dem å endre på utseendet, og oppbyggning av menyen(uten spesiell kompetanse), samt fjerne og legge til moduler (de som ligger der, altså). De modulene som ligger der er:

-nyhets-system/blogg som kan legge ut, endre og slette nyheter.

-Arrangement/møte info, med kalender.

-Gjestebok, hvor admin kan slette innlegg.

-Kalender med "ting som skjer".

-Galleri, hvis de er intresert i det.

-Alle bilder på siden resize`s med php, så siden er ganske rask. :p

Det er jo kult at de vil kjøpe den, men aner ikke hvor mye jeg skal ta for det? Noen som har erfaring på dette området, med pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En såkalt pro side koster jo fra 10.000 til 15.000, men du sier den er ganske simple ikke sant?

Vel etter min erfaring så tror jeg du kan prøve deg på 2000-3000, med mindre du er pro da :)

Kan du ikke legge ut en lenke eller noe da? Så vi får sett mener jeg :D

Lenke til kommentar

Pris er helt avhengig av din ferdigheter, og hvilke løsninger du velger. Skal du installere ferdige scripts eller lage de selv?

Du kan gjøre det veldig enkelt. Sett opp siden. Så når du har satt det opp ferdig så beregner du hvor lang tid du vil bruke på å gjøre det på nytt. På den måten kan du sammenligne deg med en vanlig programmerer. Så tar du timeantallet ganger en OK timepris (350-550 kr). I tillegg må du trekke fra alle oppslagene i manualen du regner med er unødvendig for en proff, samt all grublingen på koder. Det du har presentert over vil ikke være en stor utfordring for en flink programmerer.

Hvis det er lett nok så er det ikke sikkert en proff programmerer ville koste mer enn 5 000 for et oppdrag som dette. Er det avansert nok så finnes det ingen grenser, men 20 000 burde gjøre scriptet meget bra.

Glem ikke sikkerhet i scriptet ditt!

Lenke til kommentar

Takk for gode tilbakemeldinger :)

Tenkte selv i 2-3000 området som nikrus sier.

Siden ligger ute på http://www.hedmarkbu.org , men jeg tar ikke på meg ansvaret for designet der! :p Det er ikke pent, og ikke jeg som har laget det... :p

Sikkerhet er ivaretatt ;) Kun filene til aktiverte moduler som kan inkluderes, samt alt av passord og brukernavn er kjørt gjennom en md5, kanskj eikke det beste, men det er iallefall ikke plain-text :)

Lenke til kommentar

Fin og grei side det, jeg ville prøvd meg på 3000,- så slenger du med at det er billig så de kanskje, hvis det skulle være nødvendig, spør deg om du vil oppdatere eller lage ny hjemmesie til dem engang i fremtia :D

EDIT: Jo, har en kompis av meg som driver å laster ned templates og gjør om på de så dem er "hans" design noe som er gjort på 15min. Han selger dem for 2000,- lett!

femten minutters arbeid for 2000Kr er ikke så gærn't det ^^ Er kanskje ikke helt lovlig men :S

Endret av nikrus
Lenke til kommentar

Hvis man tar dette til betraktning:

- includerer mange funksjoner/scripts - som du har skrevet selv

- relavtivt stort (bygde hjemmeside)

- klienten kontaktet deg og spurte om du kunne bygge side til dem

- du har allerede bygd siden, (og de er nok fornøyd)

- hvor dårlig siden så ut før

Jeg vill ha satset på 3000-4000.

Lenke til kommentar
En såkalt pro side koster jo fra 10.000 til 15.000, men du sier den er ganske simple ikke sant?

Kan du ikke legge ut en lenke eller noe da? Så vi får sett mener jeg :D

5249943[/snapback]

Jeg kjenner en som har gjort jobb for godt 50.000, men det var skikkelig store sider. Men poenget er at det er ikke noe som er fast pris. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...