L@sse Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Disse typer diskusjoner kommer aldri til å gå ut på dato. Det er bare det at det nesten er umulig å kåre tidenes beste film, blant annet på grunn av de mange forskjellige sjangerene. Uansett - her er mine forslag til tidenes beste film i noen forskjellige kategorier: Skrekk: "The Shining" og "Psycho (1960)" Drama: "American History X" og "A Clockwork Orange" Komedie: "Dr Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb" Thriller: "The Silence of the Lambs" Action: "The Lord of the Rings" - hele triologien Sci-Fi: "Minority Report" Krim: "Kill Bill: Vol.1" og "Sin City" Animasjon: "Ice Age" ...og med en favoritt av disse: "The Shining", regisert av Stanley Kubrick. Endret 3. januar 2006 av L@sse Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) "Har du en film på PC-en så kan du bruker Windows Media Player, ved å gå på Tools - Options - Preformance - og ta Video Acceleration ned til None. Så trykke på 'ctrl + i'. Eller bruke BSPlayer og trykke på 'P' når du vil ta bildet. Så legges screenshotet i mappen hvor du installerte BSPlayer." (Fra bildequiz) Du kan også bare bruke prnt scrn når du har tatt ned video acceleration... Gode filmer du nevner, men ikke alle jeg ville plassert øverst nei! angående listen ville jeg lagt til (etter å ha sett i dvd-hyllen min): forrest gump under drama, kanskje dum dummere/life of brian under komedie (og fjernet ice age), fight club og kanskje memento under action, seven under thriller, fjernet minority report og lagt til matrix under scifi edit: la til egen liste blandt annet... Endret 4. desember 2005 av krister461 Lenke til kommentar
fox Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 er enig med de fleste, men ikke alle dessverre hvor er fight club Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Har dessverre ikke fått sett "Fight Club" Noen andre tips til tidenes beste filmer? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Enig i en del ja.. Ville også hatt med Fight Club som en kandidat.. Gudfaren-filmene? Pulp Fiction? Saving Private Ryan? Lenke til kommentar
fox Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 de syv overvinnelige fortjener å få en plass i western Snatch og Gladiator (eller hva nu filmen heter ) er en av de beste Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Skrekk: Versus Drama: The Shawshank Redemption Komedie: Mystery Science Theater 3000: The Movie Thriller: Lost Highway Action: Lai wong Sci-Fi: Blade Runner Krim: L.A. Confidential / The Man Who Wasn't There (2001) Krigsfilm: Hotaru no Haka idz idz idz Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Det blir bare én film i hver sjanger, så det kan raskt bli vanskelig: Skrekk: The Shining Drama: The Insider Komedie: Dr. Strangelove (Må legge til Sideways) Thriller: Se7en Action: Reservoir Dogs Krig: Apocalypse Now Romantikk: Eternal Sunshine of the Spotless Mind Film Noir: Touch of Evil Sci-fi: 2001: A Space Odyssey Edit: Jeg er usikker på sjangeren, da jeg synes IMDbs "Drama" blir litt feil, men "Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom" er helt fantastisk. Endret 4. desember 2005 av SteffyBoy Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Skrekk: De dødes hus (The living dead tror jeg originaltitlen er) Drama: Pulp Fiction og Reservoir Dogs Komedie: Elling er jo ganske morsom.. Og RatRace Thriller: se7en Action: Kill-Bill 1 og 2 Sci-Fi: StarWars filmene. en film er evnt. Equilibrium Krim: Wallander filmene(sammen med bøkene) Krigsfilm: Guns of navarone (kanonene på navarone) og Where eagles dare (ørneredet) Eventyr: LOTR triologien Tja, vanskelig dette her. Umulig å sette opp beste film syns jeg, for er så mange som er veldig bra. Ikke noe sted å plasere Visitor Q og skulle vel helst hatt inn FightClub, Leon, Oceans 11, The Rock og Terkel i knipe. Og hvor i all verden skal jeg plasere Pumping Iron. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Skrekk: Versus Drama: The Shawshank Redemption Komedie: Ace Ventura: When Nature Calls Thriller: Se7en Action: Fight Club Sci-Fi: The Matrix Krim: Mystic River Krigsfilm: Braveheart Western: Il Buono, il brutto, il cattivo Martial Arts: Ong Bak Hmm. Jeg føler det er noe som mangler. Endret 4. desember 2005 av Deathie Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Etter Stefans mal: Skrekk: Eyes Wide Shut (selv om filmen egentlig ikke går for skrekk) Drama: Ed Wood (kan plasseres under komedie etter ønske) Komedie: Being John Malkovich Thriller: Fight Club Action: Wo hu cang long Krig: Pass. Har ikke sett noen gode krigsfilmer. Romantikk: Eternal Sunshine of the Spotless Mind Film Noir: Touch of Evil Sci-fi: Blade Runner Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Krig: Pass. Har ikke sett noen gode krigsfilmer. 5250430[/snapback] Da er det på tide at du ser Hotaru no Haka. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Krig: Pass. Har ikke sett noen gode krigsfilmer. 5250430[/snapback] Da er det på tide at du ser Hotaru no Haka. 5250478[/snapback] Akkurat. Og Idi i smotri/Come and See og Hadashi no Gen/Barefoot Gen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Krig: Pass. Har ikke sett noen gode krigsfilmer. 5250430[/snapback] Da er det på tide at du ser Hotaru no Haka. 5250478[/snapback] Verdens beste krigsfilm, og du foreslår anime.. Hva med Apocalypse Now, Platoon, Taegukgi, Das Boot? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Verdens beste krigsfilm, og du foreslår anime.. Hva med Apocalypse Now, Platoon, Taegukgi, Das Boot? 5250605[/snapback] Selvsagt anbefaler jeg anime. Den filmen er helt fantastisk. Får nesten vondt bare jeg ytrer dens navn. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Verdens beste krigsfilm, og du foreslår anime.. Hva med Apocalypse Now, Platoon, Taegukgi, Das Boot? 5250605[/snapback] Får nesten vondt bare jeg ytrer dens navn. 5250890[/snapback] Så rart, samme her. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Action: The Rock Krigsfilm: Saving Private Ryan The Rock filmen har foresten helt sykt bra musikk Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 LarsP: Jeg ser du nevner The Man Who Wasn't there. Fant denne i ei billighylle her om dagen. Er den en film du kan anbefale at jeg kjøper? (altså, om du ser bort fra det faktum at det er din favoritt-film) Liker krim/mystery veldig godt, om det skulle hjelpe. Hvilke filmer kan den sammenlignes med? The Usual Suspects? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Die Hard triologien er jo de beste action filmene.. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 LarsP: Jeg ser du nevner The Man Who Wasn't there. Fant denne i ei billighylle her om dagen. Er den en film du kan anbefale at jeg kjøper? (altså, om du ser bort fra det faktum at det er din favoritt-film)Liker krim/mystery veldig godt, om det skulle hjelpe. Hvilke filmer kan den sammenlignes med? The Usual Suspects? 5250951[/snapback] The Man Who Wasn't there anbefales definitivt, men er ikke så veldig krim/mystery...og kan hvertfall ikke sammenlignes med de mistenkte!! det er vel mere en sort komedie! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå