Gå til innhold

Hardisk problem!

chil

Anbefalte innlegg

hei jeg er den "heldige" eier av en ImB 30 Gigg hardisk 7200 ata100 kjører den på. en vakkar morgen når jeg skulle Bote Pcn skjedde det absulutt ingen ting å det va merkelig for det pleier å skje noe. hardisken ble ikke funner..hmm merkelig jeg åpnet kassen og skjekker alle ledninger kontakter Etc. men fant ingen feil å prøvde og bote Win xp pro på nytt men det skjedde fortsatt ikke noe(fant ikke noen hardisk) så i ren fustrasjon ga jeg hardisken et onkli spark!! da plutselig kom hardisk Power Up lyden. og vet neste restart startet PCn fint. etter den tid har PCn plutselig slutten og svare (kræsjet og fryst seg helt når som helst) det kommer av og til merkelige lyder fra hadisken dunke lyder. jeg har lite Pæil på H disker hva kan være feil? kan jeg rette på denne feilen selv? kjøpte disk brukt(for over 1 år siden) og har dermed ingen garanti takker for svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror harddisken din dør snart. Min avdøde IBM-disk hadde omtrent samme symptomer. Brenn backup. Ellers vil jeg anbefale å sette ei vifte til å blåse foran. Du skulle funnet ut hvor den ble kjøpt slik at du fikk garantien. Men jaja, kanskje kan IBM Drive Fitness Tool fikse harddisken?

http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

Den gir i hvert fall beskjed om hva som er galt...

Lenke til kommentar

Disse diskene blir ofte svært varme og krever god kjøling! Vil som det er nevnt over ta en backup snarest mulig, helst før du ev. må 'sparke' den i gang igjen :smile:

IBM programmet som nevnes hjelper! Hadde en HD som oppførte seg slik for en tid tilbake, og etter å ha kjørt IBM programmet, som riktignok formaterer HD'en, har den faktisk fungert bra siden!

Lykke til! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...