Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

treg overføring av trådløst

Anbefalte innlegg

jeg har alltid noe problemer med pcen og har problemer med og søke så ikke klag på om jeg har søkt eler ikke :)

ok har ett linksys wireless g 2.4ghz i huset. dvs 3 pcer er koblett opp med det tilen router av samme merke.

det skal vist være 54 mbitspå det greine men det er det ikke.

jeg overfører maks 1 mb i sekkundet.

men det er usb sak da så hele den dingsen som gjør att jeg får mota internett osv er usb. såkansje det har noe med usben og gjøre ?

takker for svar på forhond

Snikern.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må vente litt lengre før du bumper på svar. 2 timer er IKKE holdbart...24 timer kanskje. Les retningslinjene bedre

(mange blir også provosert av bumping og gidder ikke svare)

Får du 1MByte/s eller 1Mbit? 1mbit/s høres utrolig lite ut..(1MB/s også, men det er mer sannsynlig ettersom det kan være problemer med interferens og slikt (54mbits/s er jo tross alt ikke mer enn 6,7MB/s (skjønt det var litt lite det også)

USB1 er jo bare 12mbit/s = 1,5MB/s, så hvis du har ett 803.11G nett via en USB1 port, så stemmer det godt med 1,5MB/s iallefall...

Lenke til kommentar

Først og fremst så burde du lese korrektur på innlegget ditt før du poster.. :roll:

Hvordan er signalstyrken der du bruker maskinen? Om signalstyrken er lav så får du dårlig hastighet. Hvordan måler du hastigheten forresten? Er den jevnt stabil eller varierer den?

En annen ting som kan være galt er at det kan være forstyrrelser. For å finne ut om det er det så kan du prøve å bytte kanal. Dette gjør du i web grensesnittet til routeren. Bytt til kanalen som er lengst mulig unna den kanalen du bruker nå.

Lenke til kommentar

ok nå har jeg bytte på usb koblinga sotti den inn i en high speed usp greie med lysosv ikke att lysa virker da. denfulgte med hovedkortet. sann mansetter i en pci hull og kobler rett på hovedkortet.

det hjalp vist ikke

jeg bytte channel fra 11 -1 det hjalp ikke..

det er ikke noen innstillinger inni routern som låser farta ?

signal styrken min er på 87 % og ja jeg mente att jeg kunn overfører maks 1 mb i sekundet. jeg finner ut dette ved og bruke total copy da står fartader

er litt masete fordi jeg skal overføre masse ting til kammerater nå :p sorry

Endret av Snikern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...