Gå til innhold

Grafikk spørsmål om PGR3 og Advanced Scart kabel

SirKenneth89

Anbefalte innlegg

Jeg har et par spørsmål om grafikken på PGR3 på en vanlig TV (uten HD). Er grafikken veldig lik PGR2 på xbox? Leste på IGN.com at hvis du ikke har HD, så ser spillet ut som et vanlig Xbox-spill. Stemmer dette? Noen som spiller det på en vanlig TV? Noen som har bilder av spillet uten HD? Har lyst på PGR3, men er usikker når det gjelder grafikken.

Lurte også på om Advanced Scart kabelen til xbox360 gjør grafikken veldig mye bedre, eller veldig lite. Noen som har den, og som kan anbefale meg den? Har en helt vanlig 21" Phillips TV med en vanlig scart inngang. Kan jeg da bruke denne kabelen?

Forresten, XBOX 360 er SINNSYKT BRA (Har PDZ, King Kong, NFS:MW og CoD2) :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurte også på om Advanced Scart kabelen til xbox360 gjør grafikken veldig mye bedre, eller veldig lite. Noen som har den, og som kan anbefale meg den? Har en helt vanlig 21" Phillips TV med en vanlig scart inngang. Kan jeg da bruke denne kabelen?

Det er ikke umiddelbart 100% sikkert at på en slik "liten" TV er støtte for RGB i scartkontakten. Har selv hatt en liten hybelTV med SCartkontakt, men den tok i mot kompositt og SVHS via scart, men IKKE RGB. Så sjekk det i manualen din før du går till innkjøp. Men de fleste vanlige TV'er med flere Scarter har RGB støtte i en av Scartkontaktene.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Ja som Dr.Peedee sier så sjekk først. Og forskjellen med en slik kabel er at bildet blir litt skarpere og fargene litt skarpere.

Om du har mulighet for å bruke en slik kabel så er det et must om du vil ha så bra bilde som mulig.

Og PGR3 er IKKE noe i nærheten av PGR2, dem som sier det har ikke peiling.

Lenke til kommentar

Stort sett alle tv-er med scart som er produsert fra tidlig 90-tallet og opp fungerer med RGB.

Når folk nevner Widescreen-tv (som er "relativt" nytt i tv-sammenheng) så er det 90% garrantert at tv-en takler RGB-scart.

Bare husk at en del tv-er kun gir RGB-scart i scartinngang nummer 1.

Altså, har man 2 eller 3 scartinnganger, er det meget mulig kun AV1 vil vise ekte RGB-scart.

Lenke til kommentar

Har en vanlig 28" Thomson tv. ca 2 år gammel. Bruker vanlig composit. Bilde er mye bedre på min tv enn de du finner i linkene til Øyvind. Så jeg tror at det med at man trenger HD-tv er en smule oppskrytt. Har sett 360 på HD-tv også. Det er klart at bildet blir bedre, men ikke så mye at jeg må kjøpe meg en ny tv.

Uansett, hva en syns er bra grafikk varierer fra person til person. Jeg er hvertfall fornøyd med det jeg opplever på min tv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...