Gå til innhold

X2 4400+ vs Opteron 175

AndersT2

Anbefalte innlegg

Spurte i en annen tråd om forskjellen av valget mellom 4400+ og 4600+, og fikk anbefalingen om å få for en Opteron i stedet, og at de skulle yte likt.

Så på specsen, og begge har 2200 MHz, 1 MB cache. Opteron klokker kanskje litt bedre? selv om den koster 150-200,- mer (ingen prisforskjell å snakke om).

Det er for det meste spill det kommer til å gå i. Jeg vet at det er få spill som utnytter dobbelt kjerne i dag. Men det kommer nok mer av fremover. Men det hadde jo vært greit å la nedlasting stå på i bakgrunnen når man spiller.

Så hva anbefales. Har i dag en 3800+ Newcastle. Kommer ikke til å overklokke annet enn ved testing av og til. Får ikke klokket spesielt med den jeg har i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo ett glimrende hovedkort og en meget god kjøler. Etter min mening snyter du deg selv for bedre ytelse om du ikkje klokker litt :p

Eg ville valgt Opteron 165 som ArcticOC sier. Den er aldeles glimrende. Er rundt 1500kr billigere enn X2 4400+ og klokker lett opp til X2 4800+ hastigheter og som regel forbi :thumbup:

Når det er sagt så har jo du en CPU som fremdeles er meget rask, så du burde kanskje vente litt og håpe på at prisene på dualcore synker før du kjøper ny. 3800+ klarer seg godt i ett år til :whistle:

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Tror jeg vil anbefale deg å beholde din 3800+ noen måneder til, særlig hvis spill er det mest krevende du bruker din PC til.

Men trenger du en dual core CPU og skal ikke overklokke, så er X2 4400+ ett godt valg.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...