Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte trådpar som brukes - linjelengde

Anbefalte innlegg

Jeg har DSL i dag. Når jeg undersøker kapaks ser jeg at det er fire linjevalg tilgjengelig. Ett av dem er i overkant av 4000 meter. De tre andre er alle rundt 3000 meter. Altså tusen meter kortere.

Jeg ser også videre at Telenor bare har benyttet den gamle telefonlinjen til DSL-leveransen, altså den på over 4000 meter.

Det jeg lurer på, av hastighetsårsaker:

Er det mulig å be om bytte trådparene de bruker, må det i så fall en montør til?

Skal være plenty med ledige.

post-15728-1133676428_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig å få byttet, men det må montør til, og det er telenor som bestemmer om de vil la deg bytte eller ikke.

Det kan godt være at det er en god grunn til at du har fått den linjen du har fått. Finnes mange ting i linjenettet som ikke kapaks tar hensyn til.

Lenke til kommentar

Akkurat det som er "problemet". Funker greit, men linja på 4000 meter klarer akkurat ikke å levere

1mbit SHDSL (testet - fungerte fint ned, men modemspeed opp...). Tjangsen er at ved å bruke trådparene på 3000 meter så går det.

Spesielt nå siden DC har kuttet ut 512 aboet, og 1mbit koster det samme...

:(

Så lenge du ikke har problemer med linja di, eller har redusert i hastighet i  forhold til det du skal ha, må du i såfall betale for dette sjøl vil jeg tro.

5250627[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...