levolac Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Eric Clapton The Subways A Perfect Circle Frank Sinatra Den første med riktig svar innen en uke, får "Mer De Noms", debutalbumet til nettopp A Perfect Circle tilsendt i posten! edit: For å unngå forslag som "Alle har mannlig vokalist" o.l. kommer det et kriterie til konkurransen: Vi er på jakt etter noe samtlige av disse artistene har gjort. edit: og andre tåpelige forslag av sjangeren "alle har laget musikk" o.l. er heller ikke godkjent. Endret 4. desember 2005 av levolac Lenke til kommentar
johnj Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Samtlige har covret John Lennon? - Winston Legthigh And The Dirty Mac med Eric Clapton på gitar (og forøvrig også John Lennon som et av de andre medlemmene) covret i 1968 The Beatles-låta "Yer Blues". - The Subways covret John Lennons "You've Got To Hide Your Love Away" på sitt 2005-album "No Goodbyes". - A Perfect Circle covret i 2004 John Lennons "Imagine" på albumet "Emotive". - Frank Sinatra har covret The Beatles "Something" som i 1969 originalt ble gitt ut på "Abbey Road"-skiva. Lenke til kommentar
levolac Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Hadde ikke ventet et så imponerende svar så fort på en søndag morgen nei... Du er definitivt nært inne på fasitsvaret, men siden det ikke kan sies at alle ENKELTartistene som er listet opp har covret artisten John Lennon, er ikke svaret ditt HELT riktig. Tenk litt på det. Men... Wow! Lenke til kommentar
johnj Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Alle har covret låter skrevet av The Beatles-medlemmer? Lenke til kommentar
levolac Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Alle har covret låter skrevet av The Beatles-medlemmer? 5260000[/snapback] grattis med ny plate! Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hadde jeg ikke allerede eid plata, ville jeg kanskje gjort en innsats. Ikke det at jeg visste svaret, altså. =/ Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg tar meg den frihet å følge opp i samme stil med et nytt spørsmål: Hva har disse artistene til felles: Robert Johnson The Rolling Stones The White Stripes Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 alle har bokstaven r i navnet sitt? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Ingen har kåvra verken Ramones, Sex pistols, Backstreet Girls eller Turboneger!! Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Ingen har kåvra verken Ramones, Sex pistols, Backstreet Girls eller Turboneger!! 5266907[/snapback] Dæææven, du er flink. Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) ingen av dem synger som satan, død og fordervelse? yess..jeg er dyktig! og forresten så suger Sex Pistols Endret 7. desember 2005 av Nidhogg Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 At alle artistene har R i navnet sitt, er riktig nok, men jeg vil frem til noe de har felles i musikalsk sammenheng. Lenke til kommentar
levolac Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg tar meg den frihet å følge opp i samme stil med et nytt spørsmål: Hva har disse artistene til felles: Robert Johnson The Rolling Stones The White Stripes 5266790[/snapback] Både Robert Johnson, Keith Richards (i Rolling Stones) og Jack White (i White Stripes) regnes (i alle fall i følge nettstedet rollingstone.com) blant verdens beste gitarister? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hva har disse artistene til felles: Robert Johnson The Rolling Stones The White Stripes Alle har vært i buksa på David Bowie? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg tar meg den frihet å følge opp i samme stil med et nytt spørsmål: Hva har disse artistene til felles: Robert Johnson The Rolling Stones The White Stripes 5266790[/snapback] Både Robert Johnson, Keith Richards (i Rolling Stones) og Jack White (i White Stripes) regnes (i alle fall i følge nettstedet rollingstone.com) blant verdens beste gitarister? 5266985[/snapback] HÆHÆ_ da suger rollingstone.com ........ JESUS Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 levolac: Hadde du bare en plate til overs som du ville gi bort, sånn uten videre? Eller representerer du et firma eller noe som vil promotere seg med konkurranser (altså; kan vi vinne flere plater på noen måte?) Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Om Jack White ikke er blant de beste gitaristene teknisk sett, så er iallefall det han gjør meget spesielt. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er så mye hets om White Stripes her på forumet. Er det ingen som hører at de har et genialt og unikt lydbilde som er like solid og gjenkjennelig uansett hvilken sang de tolker? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 At noe er unikt (jeg stiller meg ikke bak "genialt") betyr ikke nødvendigvis at det er bra. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg tar meg den frihet å følge opp i samme stil med et nytt spørsmål: Hva har disse artistene til felles: Robert Johnson The Rolling Stones The White Stripes 5266790[/snapback] Alle har referert til Satan i sangene sine?Alle har covret Robert Johnson? The White Stripes og The Rolling Stones er begge sterkt influerte av delta blues som Robert Johnson "oppfant"? Alle har en sang om Chicago? HÆHÆ_ da suger rollingstone.com ........ JESUS5267386[/snapback] rollingstone.com, nettsidene til det smått legendariske musikkmagasinet Rolling Stone (som ikke har noe med The Rolling Stones å gjøre)Rollings Stones liste over de 100 beste gitaristene gjennom historien. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Både Robert Johnson, Keith Richards (i Rolling Stones) og Jack White (i White Stripes) regnes (i alle fall i følge nettstedet rollingstone.com) blant verdens beste gitarister?5266985[/snapback] Det stemmer nok, men jeg vil frem til noe som disse bandene som helhet har gjort og som de har til felles med Robert Johnson. Alle har covret Robert Johnson? 5267804[/snapback] Her er du ikke langt fra svaret. Jeg kan si så pass at det er en låt alle disse artistene har til felles. Endret 8. desember 2005 av PelsJakob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå