tommyt Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hei Skal ha meg en ny skjerm og trenger dermed deres hjelp. Hva skal jeg velge? CRT: Samsung 19" CRT Syncmaster 997MB TCO03 Monitor eller LCD: Samsung 19" LCD Syncmaster 930BF TCO-99 700:1, DVI-D, 4ms, 1280x1024 Skal bruke skjermen til vanlig bruk, samt litt spilling. Vil gjerne ha fordeler og ulemper med begge alternativer. På forhånd takk for hjelpen. Mvh Tommyt Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 For vel 4 mnd. siden kjøpte jeg Samsung 19" 997DF het den vel. Men, jeg syns den ble for stor så jeg gikk over til Samsung 930BF. Så, fordeler og ulember: Minus på CRT: stor og tung ser igrunnen ikke så bra ut fordeler: veldig bra bilde. Samsung 930BF: Ulemper: Ingen høydejustering? Men, for min del vertfall er ikke dette noe problem i det hele tatt. Fordeler: Utrolig bra bilde, justerings muligheter, stor, auto innstillinger, (dog. denne funker ikke med DVI kabel (?), bra feste til webkamera og den ser veldig bra ut. Så, hadde jeg vært deg hadde jeg klart valgt Samsung 930BF. Jeg angrer ikke et sekund selvom jeg måtte ut med over 3500kr. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Bimmelom, AUTO skal bare fungere på analog tilkobling, hvor skjermen må finjusteres for å få et jevnt bilde og for å unngå skygger (synkronisering). Det har ingen hensikt å bruke AUTO når man kjører DVi, sånn er det bare Så du kan bare slappe av hehe Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 CRT skjermer er jo klart vinner over LCD når det gjeller spilling. Eneste grunnen til at jeg skal ha meg LCD skjerm er fordi da får jeg plass til begge pcne på samma pult ( uten at en stygg CRT skjerm skal ta over alt ) og fordi det er pain med lite plass på TG med CRT skjerm. Jeg ville forresten valgt en 17 tommer LCD. hørt at det er bedre. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Bimmelom, AUTO skal bare fungere på analog tilkobling, hvor skjermen må finjusteres for å få et jevnt bilde og for å unngå skygger (synkronisering). Det har ingen hensikt å bruke AUTO når man kjører DVi, sånn er det bare Så du kan bare slappe av hehe 5250887[/snapback] Ahh. Det var bra. Jeg ville forresten valgt en 17 tommer LCD. hørt at det er bedre. Hvorfor ? Når jeg har en 19" lcd og en 17" lcd syns jeg 19" er utrolig mye bedre. Akkurat fordi den den er stor. Bedre å spille på, og gjør det mer oversiktlig. Det er min mening vertfall. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Siterer anbefalinger på hardware.no: Det er i hovedsak to typer skjermer på markedet. Den mest utbredte og mest prisgunstige, har tradisjonelt vært "katode stråle skjermen" (CRT - Cathode Ray Tube). CRT-skjermer er imidlertid nå på vei ut, og på verdensbasis selges det nå flere LCD-skjermer (se lenger ned). Vi anbefaler ikke lenger folk å anskaffe CRT-skjermer, nå som LCD-skjermene har blitt såpass gode. Unntaket er kanskje ekstreme spillere, som foretrekker CRT-skjermens raske bildeoppdatering. Mao, hvis du ser på hvordan webshopene selger produktene sine så er det LCD som er veien å gå med mindre du er en ekstem CS-fan og mener at man absolutt skal ha CRT-skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå