Gå til innhold

Tele2 gir meg ikke regninger. Er de gratis?


Anbefalte innlegg

Hei,

sommeren 04 kjøpte jeg meg ny telefon fra tele2. Telefonen var billig i og med at jeg bindte meg til tele2 i ett år. Abonnementet som fulgte med hadde høye månedspriser og lave samtalepriser.

 

Da jeg i sommeren 05 skulle flytte på hybel bestemte jeg meg for å skifte abonnement hos tele2. Jeg ville ha en avtale med lavere faste månedspriser, siden jeg bruker telefonen forholdsvis lite. Så i begynnelsen av august bestillte jeg et annet abonnement via nettet. Jeg fikk beskjed om at jeg ville få tilsendt nytt simkort i løpet av 14-dager.

 

Sim kortet dukket aldri opp. En annen ting jeg registrerte var at regningene også plutselig uteble. Jeg kontaktet tele2, og de sa at regningene og simkortet var underveis. Jaja tenkte jeg og glemte hele greia.

 

Nå har det gått ca 4-måneder siden jeg skulle ha fått nytt simkort. Jeg har ikke sett noe til det eller regningene jeg burde ha fått. Jeg har med andre ord brukt telefonen gratis.

 

Hva skal jeg egentlig gjøre nå? Skal selvsagt kontakte tele2 igjen og høre hva de driver på med, men jeg frykter at jeg plutselig får en enorm regning i postkassa. Jeg har slettes ikke råd til å betale noen stor regning nå. Slettes ikke en regning med den gamle avtalen min med rundt 120,- i måneden. Jeg skulle jo hatt en avtale uten månedspris elns. siden august. Det at jeg ikke har den er jo slettes ikke min feil, men tele2 sin.

 

Så hvilke rettigheter har jeg? Hvis det plutselig dukker opp en regning med 120kr måneden over alle de 4 månedene jeg skulle hatt 0kr...

 

Hva gjør jeg?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har en utestående fordring hos Tele2 som du er pliktig til å betale. Går det flere år før du får regningen, så kan nok saken forandres. Ring de og hør hva som skjer.

Du er sikker på at du har endret adressen til Tele2 til en riktig adresse da?

5249384[/snapback]

 

Jeg forstår jo at jeg er pliktig til å betale. Det skulle jo bare mangle, men jeg mener også at jeg ikke bør betale med det "dyre" abonnementet i den perioden jeg burde hatt det "billige." (Vet at det ikke er slik at det ene er dyrt og det andre billig, men for meg blir det slik.)

 

Jeg er 100% sikker på at alle dataene var riktige. Adressen osv var jo inne fra før...

 

litt skummelt om du får en monsterregning i postkassa nå da..

5249749[/snapback]

 

Nettopp...

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Dette ligner Tele2. Hadde Tele2 fasttelefon ett års tid. Siste halve året fikk vi ingen

regninger. Vi hadde mange samtaler med dem hvor vi fortalte dem at nei, vi har ikke flyttet, nei, vi har ikke mottatt noe regning. (Hadde de ikke adressen vår, kunne de jo bare ringe!!) Men da de oversendte regningen til innkassobyrå, da kom regninga frem! Mitt råd: Finn en eller flere toppsjefer i firmat. Send mail til dem. Gjerne skriftlig. Gi dem en frist på ett par uker. Hjelper ikke dette, så ikke bruk simkortet mere.

Lenke til kommentar

Som fakturamottaker er man ansvarlig for at man mottar og betaler de fakturaene man har i tide. Hvis man da ikke mottar faktura har man ansvar for å ringe å etterlyse dem. Det står i Tele2's vilkår punkt 6.

 

Jeg har aldri vært borti et firma som ringer opp kunder når de ikke mottar faktura. Hvordan i all verden skal de kunne vite det? Det er ikke akkurat noe "trackingdevice" på fakturaene og med den kundemassene firma som f.eks. Tele2 har er det umulig å følge med på sånnt. Dessuten er det jo umulig å skille på folk som ikke mottar faktura og dermed ikke betaler og de som utelater å betale av andre årsaker.

 

Det kan være at Tele2 ikke sender ut faktura under et visst beløp? Anbefaler å ringe å sjekke med dem slik at du ikke får masse ekstrakostnader.

Lenke til kommentar
Som fakturamottaker er man ansvarlig for at man mottar og betaler de fakturaene man har i tide. Hvis man da ikke mottar faktura har man ansvar for å ringe å etterlyse dem. Det står i Tele2's vilkår punkt 6.

 

Jeg har aldri vært borti et firma som ringer opp kunder når de ikke mottar faktura. Hvordan i all verden skal de kunne vite det? Det er ikke akkurat noe "trackingdevice" på fakturaene og med den kundemassene firma som f.eks. Tele2 har er det umulig å følge med på sånnt. Dessuten er det jo umulig å skille på folk som ikke mottar faktura og dermed ikke betaler og de som utelater å betale av andre årsaker.

 

Det kan være at Tele2 ikke sender ut faktura under et visst beløp? Anbefaler å ringe å sjekke med dem slik at du ikke får masse ekstrakostnader.

5253266[/snapback]

 

Jeg har betalt alle fakturaene jeg har mottatt fra tele2. De jeg ikke har mottatt har jeg etterlyst. Jeg har med andre ord følgt tele2s vilkår punkt 6 til punkt å prikke.

 

Jeg har ikke sagt at de skal ringe meg, jeg har jo ringt dem.

 

Nei, det kan ikke være at tele2 ikke sender ut faktura under et visst beløp. Jeg har fått telefonregninger til faste tider i ett år. Så hvorfor skulle de plutselig snu om? Jeg er dessuten i familie med andre som har tele2 abonnement. En av dem har akkuratt samme abonnement som jeg har. Vedkommende har fått regninger samtidig som meg i de perioden jeg fikk regninger. Nå får han regninger like jevnlig som før, mens jeg får ikke. Samt at tele2 sa at regningene "var på vei" i tidligere nevnte telefonsamtale.

 

Jeg har med andre ord gjort nøyaktig som du beskriver i ditt innlegg...

 

Det virker på meg som om det har skjedd en feil da jeg bestillte nytt abonnement. Jeg fikk som sagt regninger helt til da. Jeg fikk heller aldri simkortet jeg skulle fått.

 

Saken her er ikke om jeg skal betale regningene mine eller ikke. Får jeg dem skal jeg selvsagt gjøre mitt ytterste for å betale dem. Det var aldri spørsmålet heller. Saken her er at jeg skulle hatt et annet abonnement i den 4-måneders perioden jeg ikke har fått regning. Et abonnement som ville lønnet seg for meg. Dette har jeg ikke fått pga. en feil hos tele2. Jeg har som sagt kontaktet dem og forklart problemet, men de er ikke i stand til å gi meg verken abonnementet eller regninger.

 

Er dere ikke enige i at hvis jeg noen gang får regningene bør jeg få regningene forandret til den avtalen jeg skulle hatt, hvis det ikke var for en feil hos tele2? Jeg skulle jo hatt en annen avtale enn den jeg har, og det er ikke min feil at jeg ikke har den, men tele2 sin.

Lenke til kommentar

Om du bruker telefonen din forholdsvis lite kan nettopp dette være grunnen til at du ikke får regning. De fleste mobiloperatører sender nemlig ikke ut regning før din negative saldo har nådd et visst nivå, feks 300,-.

 

Om du ringer veldig lite, og har et abo med lav månedsavgift så kan det godt hende at man går flere måneder uten å få regning.

Lenke til kommentar
Om du bruker telefonen din forholdsvis lite kan nettopp dette være grunnen til at du ikke får regning. De fleste mobiloperatører sender nemlig ikke ut regning før din negative saldo har nådd et visst nivå, feks 300,-.

 

Om du ringer veldig lite, og har et abo med lav månedsavgift så kan det godt hende at man går flere måneder uten å få regning.

5253477[/snapback]

 

Som nevnt tidligere har jeg et abonnement med høy månedsavgift. Jeg har tidligere brukt å fått regning ca annen hver måned, men etter at jeg bestillte nytt abonnement (som jeg aldri fikk) har jeg ikke fått regning på 4måneder. Hvor stor regningen har vært på har dessuten aldri hatt noe med når jeg fikk den hos tele2. Jeg har alltid fått regning samtidig som min far. Han bruker telefonen kjempemye og jeg bruker den forholdsvis lite. Så før jeg bestilte nytt abonnement sendte med andre ord tele2 ut regning til meg helt uavhengig av hvor mye jeg brukte telefonen. Det skal dessuten også nevnes at jeg iløpet av disse 4månedene uten regning har ca 500kroner i bare månedsavgift å betale. I tillegg kommer jo teleskritt ol. Med andre ord er sikkert regningen min ganske god og høy nå...

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor TalkMore nevnes i denne tråden i det hele tatt, da det er som Shhhh påpeker forhåndsbetalt abbonement..

 

Hva med å følge opp Tele2 sin oppfordring på Tele2.no om ris og ros; " Hver onsdag mellom 12-14 svarer administerende direktør Henrik Müller-Hansen på dine spørsmål. Ring 800 65 220 " eller skrive en mail og forklare problemet ditt til [email protected]? Burde ordne seg når du tar det direkte opp med adm. direktør!

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...