Erlendz Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hei, sommeren 04 kjøpte jeg meg ny telefon fra tele2. Telefonen var billig i og med at jeg bindte meg til tele2 i ett år. Abonnementet som fulgte med hadde høye månedspriser og lave samtalepriser. Da jeg i sommeren 05 skulle flytte på hybel bestemte jeg meg for å skifte abonnement hos tele2. Jeg ville ha en avtale med lavere faste månedspriser, siden jeg bruker telefonen forholdsvis lite. Så i begynnelsen av august bestillte jeg et annet abonnement via nettet. Jeg fikk beskjed om at jeg ville få tilsendt nytt simkort i løpet av 14-dager. Sim kortet dukket aldri opp. En annen ting jeg registrerte var at regningene også plutselig uteble. Jeg kontaktet tele2, og de sa at regningene og simkortet var underveis. Jaja tenkte jeg og glemte hele greia. Nå har det gått ca 4-måneder siden jeg skulle ha fått nytt simkort. Jeg har ikke sett noe til det eller regningene jeg burde ha fått. Jeg har med andre ord brukt telefonen gratis. Hva skal jeg egentlig gjøre nå? Skal selvsagt kontakte tele2 igjen og høre hva de driver på med, men jeg frykter at jeg plutselig får en enorm regning i postkassa. Jeg har slettes ikke råd til å betale noen stor regning nå. Slettes ikke en regning med den gamle avtalen min med rundt 120,- i måneden. Jeg skulle jo hatt en avtale uten månedspris elns. siden august. Det at jeg ikke har den er jo slettes ikke min feil, men tele2 sin. Så hvilke rettigheter har jeg? Hvis det plutselig dukker opp en regning med 120kr måneden over alle de 4 månedene jeg skulle hatt 0kr... Hva gjør jeg? Takk! Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Du har en utestående fordring hos Tele2 som du er pliktig til å betale. Går det flere år før du får regningen, så kan nok saken forandres. Ring de og hør hva som skjer. Du er sikker på at du har endret adressen til Tele2 til en riktig adresse da? Endret 4. desember 2005 av pologutt Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 litt skummelt om du får en monsterregning i postkassa nå da.. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Du har en utestående fordring hos Tele2 som du er pliktig til å betale. Går det flere år før du får regningen, så kan nok saken forandres. Ring de og hør hva som skjer. Du er sikker på at du har endret adressen til Tele2 til en riktig adresse da? 5249384[/snapback] Jeg forstår jo at jeg er pliktig til å betale. Det skulle jo bare mangle, men jeg mener også at jeg ikke bør betale med det "dyre" abonnementet i den perioden jeg burde hatt det "billige." (Vet at det ikke er slik at det ene er dyrt og det andre billig, men for meg blir det slik.) Jeg er 100% sikker på at alle dataene var riktige. Adressen osv var jo inne fra før... litt skummelt om du får en monsterregning i postkassa nå da.. 5249749[/snapback] Nettopp... Endret 4. desember 2005 av qweac Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Du skal selvfølgelig ikke betale månedsavgift for det dyre abonnementet når du ikke har det. Men det står jo på fakturaen hvilket abonnement du har, og hvor lenge du har hatt det. Lenke til kommentar
zand Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Forundrer meg overhodet ikke at du ikke har fått noe. Faktureringsrutinene til Tele2 er ikke akkurat de beste som finnes. Ring og be dem sende over faktura umiddelbart så slipper du å plutselig få en stygg regning i posten. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Dette ligner Tele2. Hadde Tele2 fasttelefon ett års tid. Siste halve året fikk vi ingen regninger. Vi hadde mange samtaler med dem hvor vi fortalte dem at nei, vi har ikke flyttet, nei, vi har ikke mottatt noe regning. (Hadde de ikke adressen vår, kunne de jo bare ringe!!) Men da de oversendte regningen til innkassobyrå, da kom regninga frem! Mitt råd: Finn en eller flere toppsjefer i firmat. Send mail til dem. Gjerne skriftlig. Gi dem en frist på ett par uker. Hjelper ikke dette, så ikke bruk simkortet mere. Lenke til kommentar
Candyluv Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Som fakturamottaker er man ansvarlig for at man mottar og betaler de fakturaene man har i tide. Hvis man da ikke mottar faktura har man ansvar for å ringe å etterlyse dem. Det står i Tele2's vilkår punkt 6. Jeg har aldri vært borti et firma som ringer opp kunder når de ikke mottar faktura. Hvordan i all verden skal de kunne vite det? Det er ikke akkurat noe "trackingdevice" på fakturaene og med den kundemassene firma som f.eks. Tele2 har er det umulig å følge med på sånnt. Dessuten er det jo umulig å skille på folk som ikke mottar faktura og dermed ikke betaler og de som utelater å betale av andre årsaker. Det kan være at Tele2 ikke sender ut faktura under et visst beløp? Anbefaler å ringe å sjekke med dem slik at du ikke får masse ekstrakostnader. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Jeg mener at Tele2 sender ut regning når telefonregninga blir ca 3-400kr Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Som fakturamottaker er man ansvarlig for at man mottar og betaler de fakturaene man har i tide. Hvis man da ikke mottar faktura har man ansvar for å ringe å etterlyse dem. Det står i Tele2's vilkår punkt 6. Jeg har aldri vært borti et firma som ringer opp kunder når de ikke mottar faktura. Hvordan i all verden skal de kunne vite det? Det er ikke akkurat noe "trackingdevice" på fakturaene og med den kundemassene firma som f.eks. Tele2 har er det umulig å følge med på sånnt. Dessuten er det jo umulig å skille på folk som ikke mottar faktura og dermed ikke betaler og de som utelater å betale av andre årsaker. Det kan være at Tele2 ikke sender ut faktura under et visst beløp? Anbefaler å ringe å sjekke med dem slik at du ikke får masse ekstrakostnader. 5253266[/snapback] Jeg har betalt alle fakturaene jeg har mottatt fra tele2. De jeg ikke har mottatt har jeg etterlyst. Jeg har med andre ord følgt tele2s vilkår punkt 6 til punkt å prikke. Jeg har ikke sagt at de skal ringe meg, jeg har jo ringt dem. Nei, det kan ikke være at tele2 ikke sender ut faktura under et visst beløp. Jeg har fått telefonregninger til faste tider i ett år. Så hvorfor skulle de plutselig snu om? Jeg er dessuten i familie med andre som har tele2 abonnement. En av dem har akkuratt samme abonnement som jeg har. Vedkommende har fått regninger samtidig som meg i de perioden jeg fikk regninger. Nå får han regninger like jevnlig som før, mens jeg får ikke. Samt at tele2 sa at regningene "var på vei" i tidligere nevnte telefonsamtale. Jeg har med andre ord gjort nøyaktig som du beskriver i ditt innlegg... Det virker på meg som om det har skjedd en feil da jeg bestillte nytt abonnement. Jeg fikk som sagt regninger helt til da. Jeg fikk heller aldri simkortet jeg skulle fått. Saken her er ikke om jeg skal betale regningene mine eller ikke. Får jeg dem skal jeg selvsagt gjøre mitt ytterste for å betale dem. Det var aldri spørsmålet heller. Saken her er at jeg skulle hatt et annet abonnement i den 4-måneders perioden jeg ikke har fått regning. Et abonnement som ville lønnet seg for meg. Dette har jeg ikke fått pga. en feil hos tele2. Jeg har som sagt kontaktet dem og forklart problemet, men de er ikke i stand til å gi meg verken abonnementet eller regninger. Er dere ikke enige i at hvis jeg noen gang får regningene bør jeg få regningene forandret til den avtalen jeg skulle hatt, hvis det ikke var for en feil hos tele2? Jeg skulle jo hatt en annen avtale enn den jeg har, og det er ikke min feil at jeg ikke har den, men tele2 sin. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Om du bruker telefonen din forholdsvis lite kan nettopp dette være grunnen til at du ikke får regning. De fleste mobiloperatører sender nemlig ikke ut regning før din negative saldo har nådd et visst nivå, feks 300,-. Om du ringer veldig lite, og har et abo med lav månedsavgift så kan det godt hende at man går flere måneder uten å få regning. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Om du bruker telefonen din forholdsvis lite kan nettopp dette være grunnen til at du ikke får regning. De fleste mobiloperatører sender nemlig ikke ut regning før din negative saldo har nådd et visst nivå, feks 300,-. Om du ringer veldig lite, og har et abo med lav månedsavgift så kan det godt hende at man går flere måneder uten å få regning. 5253477[/snapback] Som nevnt tidligere har jeg et abonnement med høy månedsavgift. Jeg har tidligere brukt å fått regning ca annen hver måned, men etter at jeg bestillte nytt abonnement (som jeg aldri fikk) har jeg ikke fått regning på 4måneder. Hvor stor regningen har vært på har dessuten aldri hatt noe med når jeg fikk den hos tele2. Jeg har alltid fått regning samtidig som min far. Han bruker telefonen kjempemye og jeg bruker den forholdsvis lite. Så før jeg bestilte nytt abonnement sendte med andre ord tele2 ut regning til meg helt uavhengig av hvor mye jeg brukte telefonen. Det skal dessuten også nevnes at jeg iløpet av disse 4månedene uten regning har ca 500kroner i bare månedsavgift å betale. I tillegg kommer jo teleskritt ol. Med andre ord er sikkert regningen min ganske god og høy nå... Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Kom deg vekk fra Tele2, så slipper du dette tullet. Lenke til kommentar
bbinders Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hehe helt enig. På Talkmore f.eks. kan du styre stort sett alt selv via web. Super praktisk. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Kom deg vekk fra Tele2, så slipper du dette tullet. Han må uansett betale regningen fra tele2 Hehe helt enig. På Talkmore f.eks. kan du styre stort sett alt selv via web. Super praktisk Er ikke det bare kontantkort (forhåndsbetalt ringtid)? Lenke til kommentar
M-J Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 kan jo hende du aldri får noe regning vi har vært kunder hos canal digital i 12 år nå! aldri fått noe regning. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Skjønner ikke hvorfor TalkMore nevnes i denne tråden i det hele tatt, da det er som Shhhh påpeker forhåndsbetalt abbonement.. Hva med å følge opp Tele2 sin oppfordring på Tele2.no om ris og ros; " Hver onsdag mellom 12-14 svarer administerende direktør Henrik Müller-Hansen på dine spørsmål. Ring 800 65 220 " eller skrive en mail og forklare problemet ditt til [email protected]? Burde ordne seg når du tar det direkte opp med adm. direktør! Endret 13. desember 2005 av escobar Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Samme skjer med moren min EDIT: det var telenor.. Endret 13. desember 2005 av Bundy Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 kan jo hende du aldri får noe regning vi har vært kunder hos canal digital i 12 år nå! aldri fått noe regning. 5289018[/snapback] Blir sikkert moro den dagen regningen skulle dukke opp da.. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 den gangen tegnet vi oss som prøvekunder og det er vi vist enda! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå