Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mistet plutselig all lyd? (Løst)


Heineoen

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper indelig at dere kan hjelpe meg med et stort problem jeg har med stereoen i bilen min. :cry:

Var ute å kjørte i dag og plutselig forsvant all lyden fra høytalerene, men spilleren spilte videre.

(Jeg selv synes jeg hørte at lyden kom tilbake i 0.5sek etter stop, men dette kunne ikke bekreftes av kompisen min)

 

Har skjekket alle ledninger som jeg selv tror kan ha en betydning.

(Har ikke god peiling)

Sikkringen bak på spilleren er ikke heller gåen.

Når jeg setter på spilleren så oppdaget jeg i etter tid at det kommer en liten kort lyd fra høyre fronthøytaler.

Det ble en lannng kjøre tur hjem!

Har en ganske ny Pionner spiller.

 

takk!

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kom ikke noe mer lyd etter at den ble kaldt? det vanligste fenomen nå på vinteren er jo at spilleren sitter ganske nær slangene til varmluften og naturlig nok blir fortere varm og da er det innebygde beskytelses kretser i utgangen som slåra av lyden for å forhindre skadder i utgangene... men som sagt da skal vanligvis lyden komme tilbake etter at spilleren er blitt kaldt. Ellers ka jo self være utgangs IC som er defekte.

 

Prøv å koble bort alle høytalerne også bruker du en løs høyttaler som du plugger i et utgang av gangen. Da kan du eventuelt uteluke spilleren eller elementer som er defekte/kortsluttet eller defekte høyttaler kabler som er klemt/kortsluttet til jord... :thumbup: ellers er vel unødvendig å be deg om å "resete" spilleren da jeg regner med at du har allrede prøvd det?

 

lykke til uansett! :)

Lenke til kommentar

Ehm...mulig jeg har misforstått her. Du har kanskje ikke en ekstra forsterker utenom den i cd-spilleren din?

 

Isåfall ville jeg prøvd den i en annen bil for å se om den oppfører seg annerledes der. Hvis ikke må du prøve å få bytta den. Har kjørt i mange dumper uten at noen spillere har tatt kvelden..

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

Sitat: Pioneer

Hei,

Det kan hende at mute ledniong (gul) ligger til jord. Sjekk dette.

Eller at det er en kortslutning på høytalerutgang.

Dersom ikke, bør du få et verksted til å sjekke spiller.

mvh

Einar

 

Dette skjønte jeg ikke helt?

Har ikke noen ekstern forsterker nei.

 

Edit:

Har nå fått det til! :D

Skjekket den høytaleren som genererte en liten lyd når jeg slo på spilleren.

Der så det ut som den ene pluggen hadde falt ut og lå neddi karoseriet.

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...