MrLee Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Jeg har ett merkelig problem mellom 2 maskiner, den ene kjører windows XP SP2, den andre Ubuntu. Jeg har meget sporadisk nettverkskontakt, samba funker det ene minuttet og ikke det andre. Får pinget fra windows til linux, men ikke andre veien o.s.v. Jeg har ett oppsett der jeg har doble ethernet kort i begge maskinene. Det ene er tilkoblet en switch og en router fra ngt for å sikre internett til begge, de andre er tilkoblet hverandre via krysset kabel. det er her jeg vil ha det meste av trafikken mellom maskinene. Det merkelige er at nettverket plent nekter å fungere på den kryssede kabelen. På den som er tilkoblet switch funker det bedre, men bare såvidt. Jeg har prøvd å bytte kabel, bytte om tilkoblinger, bytte hvilket nettverkskort som brukes i maskinene mot de forskjellige punktene. Nå får jeg ett mildt sagt merkelig resultat av ping i windows. Linux får ikke pinget i det heletatt... Lenke til kommentar
BKB Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Får ikke hjulpet deg så mye med at du ikke får pinget windows pcen kan ha noe med at du har firewall enable'a på local area connection. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 ikke firewall annet enn zonealarm, men trafikk på de aktuelle IP'ene er godkjent og slipper gjennom.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå