Lurifaksen Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Jeg meldte meg på som "pilotkunde" for testing av Nordisk Mobiltelefons nye 3G-internett. For å få teste dette var avtalen at det skulle koste 1500 i depositum. Jeg sender inn bestilling. Under bestillingen blir det imidlertid lagt på en dyr frakt, slik at summen kommer opp i 1714kr. Men det står jo tydelig i avtalen at postoppkravet vil bli refundert. Men samtidig står det også at postoppkravet er på 1500. Jeg tenker at det ikke er noen krise om jeg må betale dette, siden det sikkert er verdt det. Det tar rimelig lang tid før det kommer noe, slik at det bare er 3 uker fra det dukker opp til testperioden er over. Men saken er - dette virket overhode ikke. Har koblet det opp nøyaktig etter anvisningene, men får feilmelding om at "remote computer" ikke svarer, til tross for at signalstyrken er på fullt. Jeg sender derfor e-post til kundeservice, og får dagen etter en hyggelig beskjed (manuelt) om at dette er sendt videre til teknisk avdeling. Jeg får ingen svar derfra, og purrer etter 4 dager. Da får jeg ikke noe svar i det hele tatt. Jeg dreit derfor i hele greien. Det er strengt tatt ikke mitt problem at jeg ikke får testet. Nå er uansett tiden inne for å returnere dette og her står det klart at jeg må stå for returen. Her sitter jeg altså igjen med over 300kr i utgifter for noe som ikke en gang fungerte. Ikke store summen akkurat, men er jo irriterende å betale for ting som ikke fungerer. Problemet for meg er vel at dette ble bestilt til bedrift. Er det slik å forstå at jeg ikke har noen rettigheter da? Endret 4. desember 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Labreivi Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Når du bestiller varer fra de du kjøper det hos betaler du selfølgelig frakt , men når du retunerer et produkt som ikke virker skal ikke du betale frakt for retur Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) I løpet av testperioden vil “testpiloter” få låne et trådløst bredbåndsmodem, samt bruke tjenesten “Mobilt Bredbånd - Testpilot” gratis. Bredbåndsmodemet sendes ”testpiloten” til den oppgitte adressen og løses ut av ”testpiloten” mot betaling av et postoppkrav på NOK 1500,-. Jeg forstår det ikke slik at frakt kommer i tillegg. Frakt er ikke nevnt noen andre plasser bortsett for at det meget diskreet blir lagt til når bestillingen skal bekreftes. Postoppkravet vil bli tilbakebetalt testpiloten når Nordisk Mobiltelefon har mottatt modemet i uskadet stand. Ut i fra dette burde det jo være en selvfølge at også frakten blir tilbakebetalt. "Postoppkrav" må jo være summen som blir krevd opp i Posten? Endret 4. desember 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Når du bestiller varer fra de du kjøper det hos betaler du selfølgelig frakt , men når du retunerer et produkt som ikke virker skal ikke du betale frakt for retur 5248742[/snapback] Her er det jo snakk om og låne utstyr gratis, ikke kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå